دانلود و خرید کتاب فقیه و امت ترجمه موسی الرضا بخشی استاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فقیه و امت

کتاب فقیه و امت نوشتۀ سید محمدحسین فضل‌الله با ترجمۀ موسی الرضا بخشی استاد و تدوین مصطفی شوکی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ دیدگاه‌های علامه سید محمدحسین فضل‌الله در خصوص اندیشۀ سیاسی امام خمینی (ره) است.

درباره کتاب فقیه و امت

کتاب فقیه و امت جزو طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در مرکز اسناد انقلاب است و به شرح دیدگاه‌های سید محمدحسین فضل‌الله دربارۀ اندیشۀ سیاسی امام خمینی می‌پردازد. سید محمدحسین فضل‌الله زادۀ ۱۳۱۴ و درگذشته ۱۳۸۹، یکی از مراجع تقلید شیعه ساکن لبنان بود. او آثار و تألیفات بسیار دارد و از فعالان اجتماعی و سیاسی نیز محسوب می‌شود. او گرچه به‌طور رسمی مسئولیتی در هیچ حزبی نداشت؛ اما از مؤسسان حزب‌الله لبنان بود و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی گسترده‌ای در لبنان انجام داد. محمدحسین فضل‌الله همچنین از نخستین اعضای شورای‌ عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و از حامیان انقلاب ایران نیز بود.

کتاب فقیه و امت در ۶ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌های آن عبارت‌اند از:

«فصل اول: پرسش‌هایی درباره‌ی شیوه‌ی اعمال قدرت در حکومت اسلامی

فصل دوم: تأملاتی در روش اجتهادی امام خمینی

فصل سوم: اجتهاد متنوع در حکومت اسلامی در اندیشه‌ی امام خمینی (قدس)

فصل چهارم: تأملاتی در اندیشه‌ی سیاسی و انقلاب امام خمینی (ره)

فصل پنجم: اسلام و اجتهاد انقلابی در اندیشه‌ی امام خمینی

فصل ششم: ارزیابی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)»

خواندن کتاب فقیه و امت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران اندیشۀ سیاسی در اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فقیه و امت

«با پیروزی انقلاب اسلامی دوره ی جدیدی از کشمکش‌ها آغاز شد؛ زیرا انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی دست یافت که درگیری بین قدرت‌های جهانی در اوج خود قرار داشت و آمریکا بسیار تلاش می‌کرد، سیطره‌ی خود را بر جهان تحمیل کند که نشانه‌های آن، از علایم فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ابرقدرت دیگر جهان در آن زمان کاملاً روشن بود. امّا انقلاب اسلامی ایران شعاری سر داد که معادلات جهانی را بر هم زد: «نه شرقی و نه غربی»، که معنای استقلال، آزادی و نفی بردگی و بندگی در برابر هر ابرقدرتی و برقراری رابطه بین کشورها براساس احترام متقابل دارد. انقلاب اسلامی ثابت کرد که فقیه می‌تواند به اداره‌ی حکومت بپردازد. پیش از آن بعضی از اندیشمندان به‌صورت تئوری به بحث حکومت اسلامی پرداخته بودند و موضوعی ناآشنا نبود، امّا اینکه فقیهی به بحث فقهی و سیاسی درباره‌ی آن بپردازد و تلاش کند در دنیای واقع به آن جامه‌ی عمل بپوشد و در مقابل همه‌ی خطرات و تهدیدات جهانی بایستد، سابقه نداشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۹۷۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان