دانلود و خرید کتاب جزیره یحیی الله توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جزیره اثر یحیی الله توکلی

کتاب جزیره

انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جزیره

جزیره، مجموعه‌ای است از داستان‌های کوتاه یا بهتر بگوییم مجموعه‌ای است از دردها و آرزوهای کسی که در جزیره‌ای گرفتار شده است. جزیره همان‌قدر که عجیب و دور به نظر می‌آید، به ما نزدیک است. شخصیت‌های موجود در آن همان‌قدر که خیالی و رویایی به نظر می‌آیند، واقعی‌اند و سرگذشت آن‌ها همان‌قدر که متنوع به نظر می‌آید، محتمل و آشنا است. داستان‎های کوتاه در این مجموعه با سفری آغاز می‎شود و با سفری به ظاهر پایان می‎پذیرد. در بخشی از ابتدای این کتاب می‎خوانیم:

" ... اکنون سالیان سال است که من در این جزیره‌ام، مردمان این جزیره با همه زیبایی‌ها و زشتی‌هایشان با همه داشته‌ها و نداشته‌هایشان، با همه یک‌رنگی و چندرنگی‌هایشان و با همه تناقض‌هایشان مردمان بسیار خوبی‌اند. آنها مرا به جمع خودشان بردند و زبانشان را به من آموختند و سپس با گرمی امید، با من از گذشته‌شان، خوشی‌هایشان و دردهایشان و آرزوهایشان سخن گفتند و مرا به خویش وابسته نموده‌اند. فهمیدم سرگذشت هر یک از مردمان این جزیره خود نیز جزیره‌ای است، تنها و یکتا. مردمان خوب این جزیره، عجیب‌ترین مردمانی بودند که تا آن زمان دیده بودم. کار آنها این بود که هر روز "کشتی شکستگانی" چون مرا که هر صبح ضعیف و نحیف به ساحل می‌رسیدند نجات می‌دادند، به آغوش گرم قبیله خود می‌بردند و زبان خود را به آنان می‌آموختند تا با امید از آرزوهایشان و خوشی‌هایشان و دردهایشان و سرگذشتشان بگویند. هنوز پس از این سالیان سال نمی‌دانم مردمان خوب این جزیره چه می‌خواهند! ..."

و سپس، داستان‎ها یک به یک شروع می‎شوند. در اینجا، برای راوی بیش از آن که مهم باشد که در کجا و در چه زمانی از عمر بی‎کران این جزیره، داستان‎ها روایت می‎شود، مهم آن است که آنها با فطرت پاک خواننده‎ی عزیزش همخوان باشد، و رویا و دردی مشترک با خواننده‎ای همچون خود که گرفتار در جزیره است، بیابد. پس، وظیفه باز همان است که سخن کوتاه کنیم و از قول انسانی شریف باز بگوییم: "بشنوید ای دوستان این داستان، ...".

معرفی نویسنده:

یحیی الله‌‎توکلی، محقق و داستان نویس، زاده 1361 ه.ش. می‎باشد. یحیی الله‎‌توکلی تحصیلات و تحقیقات دانشگاهی‌اش را در دانشگاه‎‌های امیرکبیر، تهران و لیون فرانسه ادامه داده و به موازات به عنوان علاقه شخصی در زمینه ادبیات داستانی نیز فعالیت داشته است. کتاب جزیره اولین کتاب داستانی ایشان با محوریت مفاهیمی همچون انسان، خطا، نادانی، آرزو و عشق می‎باشد.   

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۷۶۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۴۷,۳۰۰
تومان