دانلود و خرید کتاب سروش عدالت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سروش عدالت اثر محمد قلی پور

کتاب سروش عدالت

گردآورنده:محمد قلی پور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سروش عدالت

کتاب الکترونیکی سروش عدالت نوشتۀ محمد قلی پور است و انتشارات شاملو آن را منتشر کرده است. کتاب سروش عدالت، به بررسی نامۀ ۵۳ نهج‌البلاغه پرداخته است.

درباره کتاب سروش عدالت

عهدنامهٔ مالک‌اشتر یا نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، تنها مکتوب تأیید شده از امیرالمؤمنین به‌ مالک‌اشتر نخعی پس از انتصاب وی به حاکمبت مصر است. در این نامه امیرالمؤمنین وظایف، اختیارات و لوازم حکمرانی مطلوب را برای مالک برشمرده است. تاکنون شروح بسیاری بر این نامه نگاشته شده است. در اهمیت این سند همین بس که طراحی ساختار و چینش محتوایش, نه به ابتکار سیدرضی که توسط خود امام صورت گرفته است. سیاست‌نامه‌ای که از یک‌سو شیوه‌ها و ابزارهای حفظ مشروعیت و اقتدار سیاسی عهده‌داران ادارۀ امور جامعه را تبیین و از سوی دیگر عوامل تضعیف و اضمحلال حکومت را بازگو می‌نماید و ترسیم‌کنندۀ اهداف، وظایف، شعارها و مبانی فکری حکومت‌اسلامی است. کتاب سروش عدالت، به بررسی و تحلیل این متن پرداخته است.

خواندن کتاب سروش عدالت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به متون دینی مناسب است.

بخشی از کتاب سروش عدالت

«رابطه‌ی عطوفت - رابطه ایمانی و انسانی - عفو و اغماض - تبلور حکومت الهی

" قلب خویش را با مهر و محبت به رعیت، سرشار ساز و براي آنان درنده‌ای خونخوار مباش که لقمه از دهان آنها بگیري، زیرا مردم دو دسـته انـد: یـا بـرادر دینـی توانـد یـا انسان‌هایی هستند همانند تو که از آنان لغزش سر می‌زند و دستخوش انحراف می‌شوند و به‌عمد یا سهو دستشان به گناه آلوده می‌گردد. بنابراین از عفو و گذشت خویش آنان را بهره‌مند ساز، زیرا تو مافوق آنهایی و امام تو مافوق تو و خداوند مافوق امـام توسـت، او کار مردم را به تو سپرده و بدین وسیله تو را به آزمایش نهاده. با خدا اعلام جنـگ مکـن که از انتقام او نتوانی گریخت و از عفو رحمت وي بی نیاز نخواهی بود."...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان