دانلود و خرید کتاب به یاد فقرا رقیه یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به یاد فقرا اثر رقیه یزدانی

کتاب به یاد فقرا

نویسنده:رقیه یزدانی
انتشارات:نشر تیرگان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب به یاد فقرا

کتاب الکترونیکی به یاد فقرا نوشتۀ رقیه یزدانی است و نشر تیرگان آن را منتشر کرده است. کتاب به یاد فقرا، حکایاتی از توجه بزرگان دین به نیازمندان بیان می‌کند.

درباره کتاب به یاد فقرا

دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت‌های نیکوی مؤمنان است و به همین دلیل، موردتوجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ به گونه‌های که می‌توان آن را در کنار نماز، برجسته‌ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست. مهم‌ترین آثار فردی انفاق عبارت است از: برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس، آمرزش گناهان و.. برجسته‌ترین آثار اجتماعی آن شامل رفع فقر از چهرهٔ جامعهٔ اسلامی و استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد است. مستضعفان و فقرا نزد خدا جایگاه ویژه‌ای دارند تا جایی که در آیات مختلف قرآن کریم مؤمنان به رسیدگی به فقرا توصیه شده‌اند. در کتاب به یاد فقرا داستان‌هایی دربارۀ زندگی پیامبر و ائمه می‌خوانیم که در این حکایات از مهربانی و توجه آن‌ها به نیازمندان یاد شده است.

خواندن کتاب به یاد فقرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های مذهبی مناسب است.

بخشی از کتاب به یاد فقرا

«پیرزن به‌سختی ظرف آب را با خود می‌برد. گاهی ظـرف آب را به زمین می‌گذاشت و کمـی می‌ایستاد تـا خسـتگی در کنـد. امـام علی (ع) که از آن جا می‌گذشت، به سمت پیرزن رفت، ظرف آب را برداشت و به راه افتاد. پیرزن هـم بـه دنبـالش حرکـت کـرد. امـام علی (ع) در بین راه به پیرزن گفت: «چرا به‌تنهایی این ظرف بزرگ آب را با خود می‌آوری، مگر کسی را نداري؟!» پیرزن گفت: «علی بن ابی‌طالب همسـرم را بـه جنـگ فرسـتاد. همسرم در جنگ کشته شد. اکنون من دست تنهـایم. چنـد کـودك یتیم دارم. مجبورم همهٔ کارها را به‌تنهایی انجام دهم. در خانهٔ مردم کار می‌کنم تا کودکانم را سیر نگه دارم.» امام علی (ع) با شنیدن این سخنان بسیار ناراحـت شـد. شـب تـا صبح نخوابید. غم یتیمان آرام و قرار را از او دور کـرده بـود. صـبح زود سبدي برداشت و آن را پر از غذا کرد و به سمت خانهٔ پیرزن حرکت کرد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان