دانلود و خرید کتاب بیزیم شعرلر گروه شاعران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیزیم شعرلر اثر گروه شاعران

کتاب بیزیم شعرلر

نویسنده:گروه شاعران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیزیم شعرلر

کتاب بیزیم شعرلر نوشتۀ گروه شاعران با گردآوری بهروز بیک بابایی در انتشارات اوغوزخان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب بیزیم شعرلر

شعر یکی از گونه‌های کهن ادبی و شاخه‌ای از هنر است. کلامی موزون که برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، بیان احساسات و خلق تصویر، هنرمندانه به کار گرفته می‌شود و قوۀ تخیل خواننده را برمی‌انگیزد. کتاب بیزیم شعرلر مجموعه اشعاری به زبان ترکی و به قلم برگزیدگان اولین جشنوارۀ ترکی ادبی ایران (آذربایجانی، قشقایی، ترکمنی، خراسانی، سنقری و خلجی) است. این جشنواره در زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ در محل آکادمی علمی، آموزشی و فرهنگی بیلین، مستقر در مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

بنا به توضیح برگزارکنندگان، هدف این جشنواره، حفظ و ترویج میراث فرهنگی ایران و نیز تشویق هنرمندان، علاقه‌مندان و مستعدان در تولید آثار فرهنگی و ادبی بود. جشنواره در حوزه‌های مختلفی چون قصه‌نویسی، شعر، کتاب‌خوانی و دکلمه برگزار شد. این کتاب، حاصل مجموعه اشعار ارسالی به دبیرخانۀ جشنواره هستند. اشعار این کتاب را شاعران ترک‌زبان ناشناخته در اقصانقاط کشور سروده‌اند.

کتاب بیزیم شعرلر شامل ۴ بخش است. بخش اول آن مقاله‌ای از احد فرهمندی در مورد اهمیت و لزوم شعر است. بخش دوم شامل اشعار کلاسیک بر وزن عروضی می‌شود و بخش سوم شامل اشعار مدرن و اشعار بر وزن هجایی هستند. در بخش آخر کتاب نیز مطلبی با عنوان طالع‌بینی از طریق بایاتی‌‌ها آمده است. تمام اشعار کتاب به زبان ترکی هستند.

خواندن کتاب بیزیم شعرلر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران شعر ترکی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 7402059
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

عالییی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶۴۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان