دانلود و خرید کتاب پایداری سازه ها سید امیرمهدی قنادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایداری سازه ها اثر سید امیرمهدی قنادپور

کتاب پایداری سازه ها

معرفی کتاب پایداری سازه ها

کتاب پایداری سازه ها نوشتهٔ سید امیرمهدی قنادپور و مهدی شاکری است. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر کمانش و پس کمانش سازه‌هاست. 

درباره کتاب پایداری سازه ها

کتاب پایداری سازه ها به تقویت خطوط ارتباطی بین تحلیلگر و طراح در زمینهٔ پایداری سازه‌ها می‌پردازد و خلاصه‌ای مختصر از استدلال‌ها و مفاهیم که در پس فرمول‌ها و استانداردها نهفته است، ارائه می‌کند.

  • در فصل اول مفهوم تعادل و پایداری بیان می‌شود و با پدیدهٔ کمانش آشنا می‌شویم. در این فصل دربارهٔ مفاهیم پایه برای درک مسائل و همچنین پیش‌نیازهای بررسی مفاهیم پایداری بحث می‌شود.
  • در فصل دوم کمانش ستون‌ها در دیدگاه‌های مختلف و با شرایط مرزی متفاوت بررسی می‌شود. برای بررسی کمانش ستون‌ها از رویکردها و معیارهای مختلفی استفاده می‌گردد.
  • در فصل سوم، کمانش و پس‌کمانش صفحات با رویکردهای گوناگون توضیح داده شده و علاوه بر استخراج و حل معادلات تعادل و پایداری، روش‌های تخمینی برای حل مسائل نیز ارائه می‌شود. 
  • در پایان مسائل نوین و پیشرفتهٔ غیرخطی صفحات ارائه و با روش‌های مختلف عددی و نیمه‌تحلیلی حل می‌شود. 

درباره انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

«مرکز نشر آثار علمی» یکی از مدیریت‌های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه است. این مرکز برای دستیابی به اهداف‌ ذکرشده در «سیاست‌های نشر تولیدات و آثار علمی پژوهشی»‌ و «سیاست‌های نشر مجلات علمی» در حوزۀ انتشار کتاب‌ و مجلات علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کند. این مرکز از ۲ اداره تشکیل شده است: ادارۀ نشر کتاب و ادارۀ مجلات علمی دانشگاه. مرکز نشر هر نوع اثر علمی و تحقیقی شامل تصنیف، تألیف، ترجمه، تحشیه، تصحیح متون، گزارش پژوهشی و اسناد و مدارک علمی پژوهشی را در زمینۀ علم و فرهنگ، از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی دیگر و با رعایت مفاد «آیین‌نامۀ انتشار کتاب» برای چاپ و نشر می‌پذیرد.

خواندن کتاب پایداری سازه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران عمران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پایداری سازه ها

«با گذشت زمان و به‌ دلیل نیازهای گستردهٔ موجود، به‌جای به‌کارگیری سازه‌های سنگین و ضخیم، استفاده از سازه‌های سبک و جدارنازک بسیار مورد توجه طراحان و مهندسان قرار گرفته است. از مهم‌ترین علل استفاده از سازه‌های سبک و جدارنازک، می‌توان به بهره‌مندی از مصالح با مقاومت بالا، نیاز به کمترشدن وزن سازه و ضرورت اقتصادی‌بودن آن اشاره کرد. بنابراین وقتی سازه‌ای به سمت نازک‌بودن پیش می‌رود و طراح تمایل به سبک‌سازی از طریق نازک‌کردن جداره‌های آن دارد، بحث پایداری آن سازه وقتی که تحت نیروهای فشاری قرار می‌گیرد، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. مهم‌ترین بحث در حوزهٔ پایداری سازه‌های جدارنازک نیز، موضوع کمانش و پس‌کمانش سازه‌هاست که موضوع کتاب حاضر است. بنابراین خواننده‌ای که درصدد بررسی و مطالعهٔ مباحث کمانشی باشد، لازم است که مفاهیم این فصل را فرا گیرد و با کمک روابط ارائه‌شده در بخش‌ها و فصل‌های آتی، از عهدهٔ تحلیل این‌گونه مسائل برآید. بدین‌منظور در بخش اول این فصل، مفاهیم اساسی تعادل و پایداری ارائه می‌شوند که در درک مسائل کمانش و پس‌کمانش بسیار راهگشا خواهند بود. بخش دوم مربوط به تعاریف مقدماتی از مفهوم کمانش است که یادگیری آن‌ها لازمهٔ درک مفاهیم اشاره‌شده در فصل‌های دوم و سوم است. روابط سینماتیکی و مفروضاتی که بعدها در توسعهٔ روابط تعادل و پایداری به‌کار می‌روند، به‌صورت کامل در بخش سوم اشاره می‌شوند. مطالعهٔ تکنیک حساب تغییرات (بخش چهارم) و تکنیک تعادل همسایگی (بخش پنجم) به‌عنوان دو تکنیک ریاضیاتی، یکی از ملزومات مهم برای معرفی رویکرد‌های تعادل و انرژی هستند که در فصل‌های ۲ و ۳ به‌طور مفصل به آن‌ها اشاره خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۴۲,۴۰۰
تومان