دانلود و خرید کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ اثر کاوه بیات

کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ

معرفی کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ

کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ نوشتهٔ کاوه بیات است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی نگاهی به مباحث ملی‌گرایان ایران و جراید باکو در تغییر نام آران به آذربایجان در سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ شمسی. این کتاب از مجموعهٔ «تاریخ معاصر ایران» این انتشارات است.

درباره کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ

کاوه بیات در کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ شرحی از مباحث ملی‌گرایان ایران و جراید باکو را دربارهٔ تغییر نام آران به آذربایجان، در سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ شمسی بیان کرده است. بیات بر این عقیده بوده است که تغییر نام مناطق جنوبی قفقاز که از دیرباز به آلبانیای قفقاز، اَرّان و در سنوات بعدی به نام خان‌نشین‌های گنجه و باکو و شیروان شهرت داشت به جمهوری «آذربایجان» در مراحل پایانی جنگ اوّل جهانی، یکی از شگفتی‌های تاریخ این دوره است. چنین تغییر نامی از لحاظ تأکید بر اهداف سیاسی نهفته در این امر و مخاطرات ناشی از آن دارای اهمیت بسیاری است.

خواندن کتاب آذربایجان در موج خیز تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ آذربایجان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کاوه بیات

کاوه بیات متولد ۱۳۳۳ در تهران، تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی و نوهٔ دختری «صولت‌الدوله قشقایی» است. بیات مقالاتی در فصلنامهٔ «گفت‌وگو»، ماهنامهٔ «جهان کتاب» و ماهنامهٔ «اندیشهٔ پویا» نگاشته است. او دبیر مجموعه‌های «تاریخ معاصر ایران» و «آسیای میانه و قفقاز» در شرکت نشر و پژوهش شیرازه (انتشارات شیرازه کتاب ما) است. «سقوط فرقهٔ دموکرات آذربایجان»، «کردها و فرقهٔ دموکرات آذربایجان» و «آذربایجان در موج‌خیز تاریخ» از جمله آثار این نویسنده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان