دانلود و خرید کتاب آدم کسی نبودن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم کسی نبودن اثر حسن اکبری بیرق

کتاب آدم کسی نبودن

معرفی کتاب آدم کسی نبودن

کتاب آدم کسی نبودن نوشتۀ حسن اکبری بیرق در انتشارات حزب اراده ملت به چاپ رسیده است. این کتاب خاطرات میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی (سید مهدی حسینی)، نمایندۀ مجلس و عضو کابینۀ ریاست‌جمهوری است.

درباره کتاب آدم کسی نبودن

کتاب آدم کسی نبودن در ژانر خاطره‌نگاری نوشته شده است. خاطره‌نگاری را می‌توان شاخه‌ای از تاریخ شفاهی در نظر گرفت. خاطره، یكی از انواع ادبی و شكلی از نوشتار است كه نویسنده در آن، خاطرات خود یعنی صحنه‌ها یا وقایعی را كه در زندگی‌اش رخ داده و در آن‌ها نقش داشته یا شاهد آن‌ها بوده است، توصیف می‌کند. خاطره‌نگاری از زندگی‌نامه‌نویسی شخصی یا اتوبیوگرافی از لحاظ دامنه و حیطه متفاوت است؛ چون زندگی‌نامه‌نویسی شخصی، داستان زندگی مؤلف را از ابتدا می‌تواند در بر بگیرد در حالی که خاطره‌نگاری شرحی اجمالی از زندگی یا به‌عبارتی عکسی فوری است و یک داستان زندگی کامل نیست. خاطره‌‌نگاری از عام‌ترین و دیرینه‌ترین گونه‌های نوشتن بوده است که افراد در آن بسته به موقعیت، اتفاقات مهم زندگی خود را ثبت می‌كنند و خاطرات خوب و بد زندگی خود مانند شكست‌ها و پیروزی‌ها، تجربیات تكرارنشدنی، حادثه‌های مهم و عواطف و احساسات را ثبت و ماندگار می‌كنند. تاریخ شفاهی نیز یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ است که به شرح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی بر اساس دیدگاه‌ها، شنیده‌ها و عملکرد شاهدان، ناظران و فعالان آن ماجراها می‌پردازد.

کتاب آدم کسی نبودن خاطرات میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی است. سید مهدی حسینی در ۱۳۴۰ در تبریز به دنیا آمد. او در دوران فعالیت خود، نمایندۀ استان آذربایجان شرقی از حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های سوم و ششم و همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد بود. مهم‌ترین و چالش‌برنگیزترین دورۀفعالیت کاری وی، ایام حضور در سازمان خصوصی‌سازی بود. وی یک دوره از از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ رئیس این سازمان بود و در ۴ مهر ۱۳۹۲ نیز به ریاست این سازمان رسید. او در این کتاب، تمام وقایع را از زمان نمایندگی مجلس تا ریاست سازمان خصوصی‌سازی از نگاه خود شرح داده است.

کتاب آدم کسی نبودن در ۹ فصل نوشته شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: نخستین پویه‌ها (دوره کودکی و نوجوانی)

فصل دوم: در کسوت نظامی (دوران سپاه و جبهه و جنگ)

فصل سوم: ورود در میدان سیاست (دوره نمایندگی مجلس سوم)

فصل چهارم: مرخصی از سیاست (جهاد خانه‌سازی، ستاد فرماندهی کل قوا)

فصل پنجم: مجلس ششم

فصل ششم: سازمان خصوصی‌سازی

فصل هفتم: فعالیت در بخش خصوصی

فصل هشتم: ستاد روحانی

فصل نهم: خصوصی‌سازی

خواندن کتاب آدم کسی نبودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های خاطرات، تاریخ شفاهی و تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان