دانلود و خرید کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول) احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول) اثر احمد علامه فلسفی

کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول)

معرفی کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول)

کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول) نوشتهٔ احمد علامه فلسفی است. انتشارات فراروانشناسی این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول)

کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول) [The Encyclopedia of Parapsychology] ابتدا درمورد فراروان‌شناسی توضیح داده و سپس دایرةالمعارف فراروان‌شناسی و ضمیمهٔ کتاب فراروان‌شناسی و مؤخرهٔ کتاب فراروان‌شناسی را ارائه کرده است. احمد علامه فلسفی این کتاب را در سه جلد نوشته است. دانشنامه‌ها یا دایرةالمعارف‌ها حاوی مجموعه‌ای نوشتاری، جامع و فشرده و شامل اطلاعاتی دربارهٔ همهٔ شاخه‌های دانش یا شاخهٔ مشخصی از دانش است. واژهٔ دایرةالمعارف برابرنهادهٔ Encyclopaedia است که خود برگرفته از اصطلاح یونانیِ Enkyklios Paideia به‌معنای آموزش فراگیر است و در اصل بر مباحثی همچون دستور زبان، معانی و بیان، موسیقی، ریاضیات، فلسفه، اخترشناسی، و تربیت‌بدنی دلالت دارد. این مفهوم به پیدایش اندیشهٔ گردآوری مواد آموزشی پیشرفته در اثری واحد انجامیده که در آن روابط و درون‌مایهٔ هنرها و علوم گوناگون تشریح می‌شود.

خواندن کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دایرة المعارف فراروان شناسی (جلد اول)

«کتاب «رازها و دروغ‌ها» اثر گوردون تامس

گوردون تامس در کتاب خود فاش کرد که در چارچوب پروژهٔ «آفن»، گاتلیب و همکارانش با ده‌ها فالگیر، کف‌بین، رمال، طالع‌بین، احضارکننده ارواح، اهریمن‌شناس، شیطان‌پرست و جادوگر مصاحبه کردند و بخش زیادی از آنان را به استخدام پروژه درآوردند. به بیان دیگر، پروژهٔ آفن دیگر از چارچوب «کنترل ذهن» خارج شد و به طور کامل وارد حوزهٔ «جادوی سیاه»، سِحر و علوم غریبه شد.

پروژهٔ «استارگیت» (Stargate)

در سال ۱۹۹۱، یک واحد عملیات مخفی در ارتش آمریکا پروژه‌ای را تحت کد «استارگیت» (Stargate) راه‌اندازی کرد. این واحد که در سال ۱۹۷۸ در فورت مید ایالت مریلند تاسیس شد، در همکاری بین آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) و شرکت اس آر آی اینترنشنال (SRI International) که یک پیمانکار نظامی خصوصی در کالیفرنیا است، پروژهٔ استارگیت را با هدف به کارگیری پدیده‌های روحی و روانی در امور نظامی و همچنین امنیت داخلی کلید زدند. گفتنی است که این پروژه و پروژه‌های مشابه و مجریان ان تا قبل از ۱۹۹۱، با نام‌های رمز مختلفی چون Gondola Wish، Grill Flame، Center Lane، Sun streak، Scante و امثال این‌ها شناخته می شدند، اما در سال ۱۹۹۱، به صورت منسجم و سازمان‌یافته ذیل یک برنامه و با کد رمز استارگیت، تجمیع شدند. هدف اولیه این پروژه، کار روی توانایی «دیدن از راه دور» بود، یعنی توانایی مشاهدهٔ روحی رویدادها، مکان‌ها و اطلاعات از راه دور.

پروژهٔ استارگیت در سال ۱۹۹۵ و بعد از گزارش سیا مبنی بر مفید نبودن آن در هیچ عملیات اطلاعاتی، ظاهرا مختومه و از محرمانگی خارج شد. اما بعدها معلوم شد که مختومه کردن این پروژه تنها یک عمل فرمالیته بود و عملا سیا این پروژه را در چارچوب‌های غیردولتی و در بخش خصوصی با قدرت و قوت ادامه داد. این پروژه، بدون نام بردن مستقیم از آن، در کتابی در سال ۲۰۰۴ و در فیلمی در سال ۲۰۰۹، هر دو با عنوان «آدم‌هایی که به بزها خیره می شوند»، به تصویر کشیده شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۴۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹۹,۰۰۰
تومان