دانلود و خرید کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه سعید سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه اثر سعید سوری

کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه

نویسنده:سعید سوری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه

کتاب «مجموعه نمایشنامه های سایه» نوشتۀ سعید سوری است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. مجموعه نمایشنامه های سایه شامل ۳ نمایشنامه با نام‌های موزه مرگ، پیشگویی، فریادهای نیمه شب وحشی می‌شود.

درباره کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه

یکی از دلایل استقبال کم مخاطبان از اجرای نمایشنامه‌ها کمبود متون نمایشی تأثیرگذار مناسب با شرایط روز جامعه است. گروه‌های نمایشی به همین دلیل معمولاً به سراغ نمایشنامه‌هایی می‌روند که شاد درک درستی از فضاسازی ذهنی نویسندۀ آن اثر ندارند. نویسندگان بزرگ و نمایشنامه‌نویسان کاربلد زیادی امروز در جامعه وجود دارند که باید شناخته شوند و از آثار آن‌ها در نمایش‌ها استفاده کرد. مجموعه نمایشنامه‌های سایه شامل ۳ نمایشنامه به نام‌های: پیشگویی، موزۀ مرگ و فریاد نیمه‌شب وحشی می‌شود. سعید سوری، نویسندۀ کتاب، چند نمایشنامه با سبک و ژانرهای مختلف را در این اثر گنجانده است تا موردپسند تمامی سلیقه‌ها واقع شود.

اولین نمایشنامۀ کتاب که پیشگویی نام دارد دربارۀ چند کودک است که متوجه می‌شوند یک تابلوی نقاشی از کلیسا دزدیده شده است. این کودکان با ترفندهای مخصوص خودشان دزد را به دام می‌اندازند و نقاشی را به کلیسا برمی‌گردانند؛ اما اتفاقات به همین‌جا ختم نمی‌شود و طی ماجراهایی در راهروهای مخفی کتابخانۀ کلیسا روح سرگردان اولین کشیش ظاهر می‌شود.

موزۀ مرگ، دومین نمایشنامه دربارۀ اتانازی است. زن‌وشوهری خدمۀ جایی هستند که هرکس تصمیم به اتانازی دارد به آنجا مراجعه می‌کند. این مکان قانونی هم دارد، اینکه هر هفته فقط یک نفر می‌تواند خودکشی کند؛ اما این بار ۲ نفر مراجع می‌کنند و حالا باید با تعریف‌کردن داستان زندگی و قرعه‌کشی باید تصمیم گرفته شود که کدامشان می‌تواند این کار را زودتر انجام دهد. جریان خودکشی ۲ جوان چالش‌های جذابی را در داستان به وجود می‌آورد. نمایشنامۀ فریاد نیمه‌شب وحشی، سومین نمایشنامۀ مجموعه نمایشنامه‌های سایه درون‌مایۀ مذهبی دارد و به واقعۀ عاشورا و داستانی خیالی دربارۀ توبۀ حر بن یزید ریاحی می‌پردازد.

خواندن کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران نمایشنامه و علاقه‌مندان به تئاتر پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سعید سوری

سعید سوری، نمایشنامه‌نویس و کارگردان جوان ایرانی در سال ۱۳۷۱ در تویسرکان به دنیا آمد. سعید سوری نویسندگی را از سنین نوجوانی و با نوشتن نمایشنامۀ انتهای کوچه غروب در سال ۱۳۸۳ آغاز کرد. او بازیگری را هم به صورت حرفه‌ای بر صحنۀ تئاتر دنبال کرد و حضور در چندین نمایش را در کارنامۀ هنری اش دارد. سعید سوری تاکنون بیشتر از ۲۰ نمایشنامه را به رشتۀ تحریر در آورده چندین نمایش را کارگردانی کرده است. از میان برخی از آثار او می‌توان به «بوی سیب»، «دریای خون»، «پرواز تا کربلا»، «کمدی ارواح بدون حرف»، «مسافران کشتی سفید»، «مجسمه‌های مثلاً آزادی»، «پرتره زن سوخته» و «موزیکال کشتی ارواح» اشاره کرد.

بخشی از کتاب مجموعه نمایشنامه های سایه

«مردم در حال رفت‌وآمد و خریدوفروش هستند. چند کودک در حال بازی و شیطنت‌اند که به وسایل یک دست‌فروش می‌خورند و وسایلش روی زمین می‌ریزد. فروشنده گوش کودک را می‌گیرد می‌کشد. کودک دیگر به پلیس نزدیک می‌شود و یواشکی سوت آن را می‌دزدد و فرار می‌کند. دختربچه هم بستنی کودکی را می‌گیرد و می‌خورد. وقتی دنبالش می‌کنند آن را به صورت یکی از مردم می‌کوبد و بقیه می‌خندند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۵۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان