دانلود و خرید کتاب اصول تدریس اثربخش عبدالملک ریگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول تدریس اثربخش اثر عبدالملک ریگی

کتاب اصول تدریس اثربخش

معرفی کتاب اصول تدریس اثربخش

کتاب «اصول تدریس اثربخش» نوشتۀ عبدالملک ریگی، ملک محسن ریگی و مهر بی بی حسین زهی زمانی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول تدریس اثربخش

در جهان امروز دانش و اطلاعات هر روز و هر لحظه در حال زیادشدن است؛ بنابراین روش‌های تعلیم‌وتربیت را باید دگرگون کرد تا حجم وسیع دانش به طور مؤثر تدریس شود. تدریس یکی از سخت‌ترین شغل‌ها به‌حساب می‌آید و معلم باید علاوه بر داشتن آگاهی از دانش تخصصی، هنر تدریس هم داشته باشد. درگذشته هدف آموزش‌وپرورش صرفاً تعلیم دروس و مطالب فکری بود؛ اما امروز ضمن انتقال دانش، پرورش جسم و روان، برآوردن نیازهای روانی، اجتماعی و جسمانی هم موردتوجه قرار گرفته است. اقدامات بسیاری در زمینۀ تربیت جسمانی دانش‌آموزان در سال‌های اخیر صورت‌گرفته است؛ اما مسئلهٔ روان همچنان موضوعی است که باید به آن توجه شود.

مطالعات نشان داده‌ است که بهبود یادگیری دانش‌آموزان و ارتقا عملکرد نظام آموزشی مستلزم به‌کارگیری روش‌های جدید تدریس در مدارس است. راهبردها و شیوه‌های تدریس خوب یادگیری را تضمین می‌کند. اگر محتوای آموزشی با روش درست و نوین تدریس نشود، ‌نمی‌تواند کارآمد باشد. ازاین‌رو، یکی از ضروری‌ترین تحولات در نظام‌های آموزشی، تغییر در نگرش و روش تدریس معلمان نظام آموزشی است. کتاب اصول تدریس اثربخش، روش‌ها و اصول موردنیاز برای تدریس اصولی را معرفی می‌کند. 

کتاب اصول تدریس اثربخش برای تدریس ۲۰ اصل را در نظر گرفته و هرکدام از آن‌ها را به‌تفصیل شرح می‌دهد؛ «اصل اول: دانش حرفه‌ای و تسلط بر آن»، «اصل دوم: آمادگی برای تدریس»، «اصل سوم: بودجه‌بندی زمان آموزش»، «اصل چهارم: چالش‌پذیر بودن»، «اصل پنجم: تدریس کارآمد و یادگیری‌محور»، «اصل ششم: آشنایی با اصول روان‌شناسی تربیتی»، «اصل هفتم: ایجاد ارتباط مناسب با دانش‌آموز»، «اصل هشتم: ایجاد ارتباط مؤثر با والدین و همکاران»، «اصل نهم: خوش‌خلق بودن همیشگی»، «اصل دهم: جهت‌دادن به آموزش و فرایند یادگیری»، «اصل یازدهم: ذهن مثبت‌ نسبت به دانش‌آموزان»، «اصل دوازدهم: رهبری و هدایت برنامه‌های کلاس»، «اصل سیزدهم: سازمان‌دهی و برنامه‌های مافوق درسی»، «اصل چهاردهم: شناسایی نقاط قوت و ضعف»، «اصل پانزدهم: صبور بودن در برابر رفتار دانش‌آموزان و مشکلات»، «اصل شانزدهم: مدیریت و حفظ نظم در کلاس درس»، «اصل هفدهم: عشق‌ورزی و محبت با دانش‌آموزان»، «اصل هجدهم:ایجاد قوانین قابل‌فهم»، «اصل نوزدهم: استواری و ثابت‌قدم بودن در اجرای اهداف»، و «اصل بیستم: الگوبرداری از اساتید»

خواندن کتاب اصول تدریس اثربخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به معلمان، مربیان و کسانی که قصد دارند وارد حوزۀ تدریس شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول تدریس اثربخش

«تدریس در دیدگاه‌های مختلف ماهیت و معنای مختلفی دارد. بعضی آن را بیان مستقیم حقایق علمی از طرف معلمان به فراگیران می‌دانند، ‌ گروهی دیگر آن را هم ورزی یا تعامل بین معلم و فراگیر و محتوا در کلاس درس تعریف کرده‌اند. عده‌ای از متخصصان تعلیم‌وتربیت فراهم‌آوردن موقعیت و اوضاع و احوالی که یادگیری را برای فراگیر آسان کند تدریس نامیده‌اند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۶۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان