دانلود و خرید کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه سوسن امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه اثر سوسن امینی

کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه

نویسنده:سوسن امینی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه

کتاب «قصه های ناب از کلیله و دمنه» نوشتۀ سوسن امینی است و انتشارات امینی آن را منتشر کرده است. قصه های ناب از کلیله و دمنه، برخی از بهترین داستان‌های کتاب خواندنی و ارزشمند کلیله‌ودمنه را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه

کلیله‌ودمنه نام کتابی است یک دانشمند هندی ۲ هزارسال پیش آن را نوشت و در دوران ساسانی به فارسی میانه ترجمه شد. برزویه طیب، دانشمند ایرانی شخصی بود که کلیله و دمنه را از هند به ایران آورد. این کتاب شامل داستان و حکایت‌های مختلفی که بیشتر از زبان حیوانات و سرشار از نکات اخلاقی ارزشمند و روش های زندگی است. کلیله و دمنه نام ۲ شغالی است که بخش زیادی از کتاب را به خود اختصاص داده است. کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه ۳۲ داستان از این کتاب ارزشمند را در برمی‌گیرد که به زبان ساده و روان برای کودکان و نوجوانان بازنویسی شده است.

عناوین قصه‌های کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه عبارت‌اند از: شغال درستکار، دشمنی جغد و زاغ،دوستانِ همدل، گربه و موش دانا،فنزه و پادشاه،دوستی عجيب، عابدِ عجول، قورباغۀ نادان، وقتي ديو و دزد همکار می‌شوند! موشی که زر داشت، موش به موش می‌رسد، شتر بينوا، شير ناتوان، روباه مکار، مدعي طبابت، گرگی که حريص بود، هفت خواب، هم‌سفران، گواهی درخت، قورباغه و راسو، چشمه‌ای که ماه داشت، زاهد زودباور، عاقبت ظلم، صاحب‌خانه‌ای که وردی عجیب بلد بود، موش آهن خوار، جهانگرد و طلافروش، زاغ و مار ظالم، چوپانی که گنج يافت، بازرگانی که جواهر فراوانی داشت، مرغ ماهی‌خوار، خرگوشِ باهوش، ماهی بازيگوش، کرم شبتاب يا آتش،

خواندن کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان و همچنین علاقه‌مندان به داستان‌ها و حکایت‌های قدیمی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب قصه های ناب از کلیله و دمنه

«در کوهی بلند، درختی بزرگ وجود داشت که شاخه‌های بسیاری از آن بیرون‌آمده بود و برگ فراوانی داشت. روی این درخت نزدیک هزار خانۀ زاغ بود. آن زاغ‌ها پادشاهی داشتند که همه در فرمان او بودند و دستورات او را در مشکلات خود گوش می‌دادند. شبی گروه جغدها به دلیل دشمنی‌ای که با زاغ‌ها داشتند به آن‌ها حمله کردند و تعداد زیادی از آن‌ها را از بین بردند. روز بعد پادشاه زاغ‌ها همه را جمع کرد و گفت: امروز در میان شما چند مجروح و پرکنده و بال شکسته وجود دارد. من شکی ندارم که به همین زودی‌ها جغدها دوباره برمی‌گردند و مثل بار اول به ما شبیخون می‌زنند. در این کار فکر کنید و راه رهایی را بیابید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۵۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان