دانلود و خرید کتاب بهترین قصه های قدیمی سمیه امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین قصه های قدیمی اثر سمیه امینی

کتاب بهترین قصه های قدیمی

نویسنده:سمیه امینی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بهترین قصه های قدیمی

کتاب «بهترین قصه های قدیمی» اثری از سمیه امینی است و انتشارات امینی آن را منتشر کرده است. سمیه امینی در این کتاب خواندنی، مجموعه‌ای از قصه‌های قدیمی را از متون ارزشمند گذشته جمع‌آوری کرده است. 

درباره کتاب بهترین قصه های قدیمی

کودکان علاقۀ زیادی به شنیدن قصه دارند. آن‌ها از طریق قصه‌گویی، قدرت درک و بیانشان تقویت می‌شود، خلاقیت در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند، دایرۀ واژگانشان گسترش پیدا کرده و شخصیت‌‌های قصه‌ها بر آن‌ها اثر می‌گذارد. قصه‌ها همچنین با ایجاد سؤال در ذهن کودکان به صورت غیرمستقیم به آن‌ها آموزش می‌دهند. کتاب بهترین قصه‌های قدیمی شامل ۴۷ داستان می‌شود که از گذشته‌های دور و از کتاب‌های قدیمی به نسل‌های آینده منتقل شده است. داستان‌های کتاب بهترین قصه‌های قدیمی از آثار ارزشمندی مانند بوستان، گلستان، مثنوی، شاهنامه، کلیله‌ودمنه و دیگر متون گذشته گرفته شده و به زبانی ساده، روان و کودکانه برای سنین کودک و نوجوان بازنویسی شده است. اغلب این قصه‌های قدیمی پندآموز است و کودکان را با متن‌های قدیمی، احوالات گذشتگان و تجربیاتشان آشنا کرده و نکات بسیار مهم و عمیقی را منتقل می‌کند.

عناوین قصه‌هایی که در کتاب بهترین قصه‌های قدیمی آمده عبارت‌اند از: «زاهد زودباور و دزدان»، «مرد جهانگیری که وزیر شد»، «شیر و روباه»، «عاقبت ظلم»، «فالگو و منجمان»، «شولم شولم!»، «بخشنده کیست؟»، «خرگوش زیرک و فیل‌ها»، «ماجرای پهلوان مسافر»، «موش‌های آهن خوار»، «سنگ انتقام»، «طلافروش را نجات نده!»، «مریضی عشق»، «فکر بکر»، «زاهد ریاکار»، «پادشاه عادل و درویشان ناراضی»، «بازرگان و جواهراتش»، «هدهد اسیر»، «مرغ ماهی‌خوار بدذات»، «جادوگر و پسر پادشاه»، «خرگوشِ دانا و شیر ظالم»، «زاهد واقعی نمی‌ستاند»، «بیماری عجیب»، «داستان سه ماهی»، «بخشندگی تا چه اندازه!»، «کرم شب‌تاب یا آتش!»، «صیاد بی‌روزی در دجله ماهی نمی‌گیرد»، «از کشتی می‌ترسم»، «کی زنده می‌ماند!»، «قرض برای دعا»، «مؤذن ناخوش‌آواز»، «راه رهایی در دیوانگی است»، «فقیر یا توانگر»، «ماجرای لقمان حکیم»، «بقال و مرد نادان»، «صدهزار ماهی در خدمت او بودند»، «وزیر دانا»، «بهترین گل دنیا»، «تعهدنامۀ عجیب»، «عاقبت گرگ‌زاده»، «معلمی که می‌خواست کوه را جابه‌جا کند»، « فقط برای‌خدا بنواز»، «مقامِ بلند کشاورز»، «مار قدرنشناس»، «ظلمِ ضحاک»، «وزیر دروغگو» و «خدمتکار هندی»

خواندن کتاب بهترین قصه های قدیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان و همچنین علاقه‌مندان به داستان‌ها و حکایت‌های قدیمی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بهترین قصه های قدیمی

«شیری به بیماری خطرناکی مبتلا شد و آن‌چنان ناتوان شد که از حرکت باز ماند و شکار برای او بسیار مشکل شد. روباهی در خدمت او بود و از ته‌ماندهٔ شکار او خود را سیر می‌کرد. روزی به شیر گفت: آیا پادشاه قصد ندارد، بیماری خود را علاج کند؟ شیر گفت: خودم به این فکر هستم تا خود را درمان کنم؛ اما داروی درد من به این راحتی پیدا نمی‌شود؛ چون علاج آن گوش و دل خر است. روباه گفت: اگر پادشاه دستور دهد، همین‌الان این دارو را تهیه می‌کنم. چون در این نزدیکی چشمه‌ای وجود دارد که مردی هر روز در آن لباس‌های مردم را می‌شوید. او خری دارد که لباس‌ها را بر پشت او می‌اندازد و جابه‌جا می‌کند. مرد رخت‌شوی حیوان خود را در سبزه‌زار رها می‌کند تا بچرد و خود به شستن لباس‌ها مشغول می‌شود. من خر را فریب می‌دهم و به نزد شما می‌آورم. البته باید پادشاه نذر کنند که دل و گوش او را بخورد و بقیه را صدقه بدهد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۵۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان