دانلود و خرید کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا عباسعلی سپاهی یونسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا اثر عباسعلی سپاهی یونسی

کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا

معرفی کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا

کتاب «دوچرخه فکر می کند به ما دوتا» سرودۀ عباسعلی سپاهی یونسی است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. دوچرخه فکر می کند به ما دوتا، ۲۱ شعر زیبا، مناسب گروه سنی نوجوان را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا

شعر نو فارسی با وانهادن قالب‌های شعر کلاسیک در قرن ۱۴ هجری به وجود آمده است. این‌ گونه از شعر فارسی آزادی بسیاری را در فرم و محتوا به شاعر می‌دهد. شعر نو به لحاظ محتوا و جریان‌های اصلی ادبی حاکم بر آن کاملاً با شعر کلاسیک فارسی متفاوت است و به لحاظ فرم و تکنیک ممکن است همانند شعر کلاسیک موزون باشد یا نباشد یا وزن آن عروضی کامل باشد یا ناقص. استفاده از قافیه نیز در شعر نو آزاد است. معمولاً شعر نو فارسی را به ۳ دستهٔ اصلی شعر نیمایی، شعر سپید و موج نو تقسیم می‌کنند و پدر شعر نوی ایران را نیما یوشیج (علی اسفندیاری) می‌دانند. احمد شاملو، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، هوشنگ ابتهاج (سایه)، نادر نادرپور، فریدون مشیری و محمدرضا شفیعی کدکنی بعضی از شاعران مشهور ایرانی هستند که در قالب شعر نو می‌سروده‌اند.

کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا، مجموعه شعر عباسعلی سپاهی یونسی، شاعر ایرانی را دربرگرفته است. شعرهای این مجموعه در قالب شعر نو سروده شده و مناسب گروه سنی نوجوان است. شعر نوجوان، تأثیرات بسیار خوبی بر افراد این گروه سنی می‌گذارد؛ خلاقیت و ذوق ادبی در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند، دید وسیع‌تری نسبت به جهان و دنیای پیرامونشان پیدا می‌کنند، آن‌ها می‌توانند از طریق خواندن اشعار به درک بهتری از خود برسند. مضامین عاطفی در شعر که به سن نوجوانی مربوط است باعث می‌شود آن احساس تنهایی که بیشتر نوجوانان با آن درگیر هستند و همچنین مرحلۀ شناخت هویت خود، با آرامش بیشتری پیش برود.عباسعلی سپاهی یونسی در اشعار کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا به موضوعاتی مثل طبیعت، جهان اطراف، زندگی، گیاهان و دوست پرداخته است.

کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا شامل ۲۱ شعر می‌شود. عناوین شعرهای این مجموعه عبارت است از: «اگر...»، «دوستان غایب»، «ما سه تا»، «عید»، «شعری پر از ۱»، «باران»، «شمال»، «فال»، «گل سرخ»، «لاک‌پشت»، «یلدا»، «سفر»، «برگ و شاخه»، «تا بوده...»، «انتخاب»، «شعر من»، «ساعت باشکوه»، «سیب سرخ»، «فکر تو»، «تغییر» و «قفس». از دیگر آثار عباسعلی سپاهی یونسی می‌توان به «راه رفتن زیر باران»، «جبهه در یک آلبوم»، «همای رحمت»، «صبح صادق»، «با لبخندهایت آشنا هستم» و «صبح و سیب» اشاره کرد. 

خواندن کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به شعر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دوچرخه فکر می کند به ما دوتا

«اگر فقط کمی

شبیه کاج و سرو می‌شدیم

شبیه توت و بید می‌شدیم

تمام عمر را،

من و تو در مقابل پرنده‌های مهربان

چه‌قدر روسفید می‌شدیم

ولی هزار حیف؛

بشر شدیم

و فکرو ذکرمان فقط خود است

برای بال‌ها

برای کوه و رودخانه و درخت

شَر شدیم»






نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳۴۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۷,۷۰۰
تومان