دانلود و خرید کتاب تاب آوری تحصیلی پریسا یوسفی کوره چی طوج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاب آوری تحصیلی اثر پریسا یوسفی کوره چی طوج

کتاب تاب آوری تحصیلی

معرفی کتاب تاب آوری تحصیلی

کتاب «تاب آوری تحصیلی» نوشتۀ پریسا یوسفی کوره چی طوج است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی مفهوم تاب‌آوری تحصیلی و تأثیر آن در پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان می پردازد.

درباره کتاب تاب آوری تحصیلی

تاب‌آوری تحصیلی یکی از عوامل تأثیرگذار بر موفقیت تحصیلی است. تحقیقات و پژوهش‌ها نشان داده است که هرچه میزان تاب‌آوری بیشتر شود، میزان پیشرفت تحصیلی هم‌افزایش پیدا می‌کند. تاب‌آوری تحصیلی یعنی دانش‌آموزان قادر باشند که علی‌رغم وجود رویدادها و شرایط استرس‌زا، سطح بالایی از انگیزه و پیشرفت داشته باشند و نتایج آموزشی خوبی بگیرند.

به طور حتم، یکی از اهداف و آرمان‌های بیشتر نظام‌های آموزشی در سراسر جهان، تربیت و پرورش دانش‌آموزان مشتاق، مستقل و تاب‌آور است به این دلیل که تربیت دانش‌آموزان با این ویژگی‌ها منجر به یک نظام آموزشی پویا، شکوفایی جامعه در مسیر اهداف متعالی، تربیت نیروی انسانی متعهد و مستعد به پیشرفت جامعه می‌شود؛ بنابراین پریسا یوسفی کوره چی طوج تلاش کرده است از طریق این کتاب قدمی در جهت پیشرفت در این زمینه بردارد.

پریسا یوسفی کوره چی طوج  در کتاب تاب‌آوری تحصیلی نخست به پیشینهٔ مطالعات تاب‌آوری، مدل‌های مختلف تاب‌آوری؛ مدل جبرانی، مدل چالش و عوامل حفاظتی می‌پردازد، سپس به سراغ ویژگی‌های افراد تاب‌آور می‌رود و هرکدام را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و در مرحلۀ بعدی بعضی از مهم‌ترین نظریه‌های مرتبط با تاب‌آوری را تشریح و بررسی می‌کند.

خواندن کتاب تاب آوری تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به ممربیان، مشاوران و مدیران مدارس و مراکز آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاب آوری تحصیلی

«موج اول بررسی تاب‌آوری، در پاسخ به این سؤال بود، چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که گروهی از افراد در مواجهه با عوامل خطرزا یا شرایط ناگوار موفقیت را تجربه کنند و افراد دیگر در برابر این عوامل تسلیم شوند؟ بیشتر ادبیات و منابع موجود تاب‌آوری، جستجویی برای توصیف کیفیت‌های تاب‌آورانۀ درونی و بیرونی است که به افراد کمک می‌کند تا در پی بروز شرایط پرخطر و یا پس از عقب‌نشینی، بتواند سازگار شده و یا کارکرد قبلی خود را بازیابند. کیفیت‌های تاب‌آور بودن، پیامدهای نخستین موج بررسی تاب‌آوری را بازنمایی می‌کنند. موج دوم بررسی تاب‌آوری، تلاشی برای پاسخ به این سؤال بود، کیفیت‌های تاب‌آوری، چگونه کسب می‌شوند؟ فلچ (۱۹۷۷، ۱۹۸۸) اظهار نمود، کیفیت‌های تاب‌آور بودن از طریق قانون تخریب و انسجام مجدد کسب شده‌اند. یک فرایند مفصل‌تر کسب کیفیت‌های تاب‌آوری به‌عنوان کارکردی از انتخاب هشیار یا ناهشیار به‌وسیله ریچاردسون و همکاران (۱۹۹۰) مطرح گردید. برای اهداف آموزشی و مشاوره با مراجعان، تاب‌آوری به‌عنوان مدل خطی ساده‌ای است که بر اساس آن فرد یا گروه از میان مراحل تعادل زیستی – روانی – معنوی، تعامل با فوریت‌های زندگی، تخریب‌ها، آمادگی برای انسجام مجدد و انتخاب برای انسجام مجدد به صورتی تاب‌آورانه، برگشت به تعادل یا فقدان عبور می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان