دانلود و خرید کتاب آشنایی با انواع کوچینگ عاطفه ساجدی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با انواع کوچینگ اثر عاطفه ساجدی نیا

کتاب آشنایی با انواع کوچینگ

معرفی کتاب آشنایی با انواع کوچینگ

کتاب آشنایی با انواع کوچینگ نوشتۀ عاطفه ساجدی نیا و میلاد سینا است و انتشارات فروغ سیمرغ آن را منتشر کرده است. این کتاب به انواع روش‌های کوچینگ برای رسیدن به موفقیت شغلی می‌پردازد.

درباره کتاب آشنایی با انواع کوچینگ

کوچینگ یک جلسه دونفره است که طرفین در حال رشد و یادگیری‌اند؛ با این دیدگاه ما در طول تاریخ همیشه با کوچینگ برخورد داشتیم. سقراط مبدع روشی بود که در آن با سؤال پرسیدن از مردم به آنان کمک می‌کرد تا خودشان راهکاری پیدا کنند که امروز نیز، به همان روش سقراطی باقی مانده است. تا الان خیلی از افراد جایگاه کوچ را در طی این قرن‌ها پر کرده‌اند: کشیش‌ها، فلاسفه، هنرمندان، معلمان و البته والدین. کوچینگی که امروز مطرح است، از دنیایی تهی به وجود نیامده ولی از دهه ۱۹۸۰ میلادی به صورت روشمند در قالب یک متدولوژی توسعه یافته است. کوچینک امروزی از گذشته‌اش وام گرفته است.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در رشد و توسعه کوچینگ پذیرش این حرفه در فضای آکادمیک و دانشگاهی است. افرادی که در ابتدای این راه در دهه ۹۰ میلادی مشغول توسعه کوچینک بودند، چشم‌اندازشان تبدیل کوچینگ به یک حرفه بود و اکنون نیز با برخورداری از دو معیار اصول تتوریک و استاندارهای اخلاقی کوچینگ به عنوان یک حرفه به رسمیت شناخته شده است.

کتاب آشنایی با انواع کوچینگ شامل یک فصل می‌شود: کلیات و مفاهیم، انواع کوچینک، سوال پیشنهادی برای کوچینگ موفقیت شغلی و عملکردی

خواندن کتاب آشنایی با انواع کوچینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب برای مدیران و افرادی که تعاملات شغلی بالایی دارند می‌تواند بسیار مفید باشد.

بخشی از کتاب آشنایی با انواع کوچینگ

«توماس لیونارد تأثیرگذارترین فرد در ایجاد اصول کوچینک بود. لئونارد در ابتدا مدیر مالی برنامه گردهمایی نقطه عطف در ایالات متحده بود. او در سال ۱۹۸۰ بر این نوع از آموزش تسلط یافت. با وجود اینکه در این گردهمایی، برنامه در قالب یک گروه برگزار می‌شد. لئونارد عقیده داشت که این برنامه باید به صورت خصوصی و فرد به فرد انجام شود. لئونارد از نظر حرفه‌ای یک مشاور مالی بود و با افراد زیادی به عنوان مشاور مالی کار کرده بود. زمانی که به مراجعین مشاور مالی می‌داد، متوجه شد مراجعینش می‌خواهند در مورد موضوعاتی ورای امور مالی صحبت کنند. در واقع اعتقاد داشت که امور مالی مانند قلۀ کوه یخ است که از آب بیرون زده و مابقی کوه یخ که دیده نمی‌شود، اهمیت بیشتری برای مراجعین دارد. مردم می‌خواستند بقیه امرو زندگی‌شان نیز مانند مسائل مالی سروسامان بگیرد. در نتیجه توماس لئونارد در مشاوره‌های یک به یک خود تلاش کرد با دانش روانشناسی که دارد به آن‌ها کمک کند تا در موضوعات مختلفی رشد کنند این تجربیات و آزمایش‌ها، روش و متدولوژی کوچینگ را شکل داد...»



نظرات کاربران

a1069
۱۴۰۲/۱۱/۲۳

بخش آخرش فوق العاده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۵۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان