دانلود و خرید کتاب داستان پلان حامد همدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان پلان اثر حامد همدانی

کتاب داستان پلان

نویسنده:حامد همدانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داستان پلان

کتاب داستان پلان نوشتهٔ حامد همدانی است. انتشارات متخصصان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی روایتی ساده و روان از چالش‌ها و نیازمندی‌های طراحی پلان است.

درباره انتشارات متخصصان

انتشارات متخصصان با توجه به تخصص چندین ساله در صنعت چاپ و نشر کتاب و داشتن شناخت کامل و جامع از بازار، اقدام به چاپ بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ جلد کتاب در رشته‌های ادبی شامل شعر و داستان و رمان، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و رشته‌های مهندسی کرده است. آغاز کار انتشارات متخصصان به سال های ۸۵-۸۶ برمی‌گردد و در طول این سال‌ها به واسطهٔ تجربه و شناخت پذیرای چاپ کتاب بیش از ۲۰۰۰ نویسنده بوده است.

خواندن کتاب داستان پلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان پلان

«برای طرح پلانی خوب باید عوامل زیادی را در نظر گرفت و اقدامات زیادی انجام داد که بسیاری از مواقع از حوصله ما خارج است، اما بدون هیچ راه میانبری، رسیدن به طرحی زیبا، با روابط درست و کاربری‌های مناسب و مطلوب کارفرما، نیازمند طی این مسیر است.

در ‌این‌ کتاب سعی دارم در زمان کوتاه و به زبان ساده، یک‌سری از تجربیات و دانش اولیه قواعد رسیدن به طرح خوب را برای شما علاقه‌مندان به طراحی پلان (ویژه مسکونی) شرح بدهم.

امیدوارم، اول ‌از‌ همه خاطره خوبی از این کتاب برای شما به یادگار بماند و در گام دوم، آرزوی مفید و کاربردی‌بودن کتاب حاضر با‌ سواد و تجربه محدود مؤلف را دارم.

همچنین امیدوارم لذت ترسیم یک نقشه خوب را تجربه کنید.

این کتاب، تجربیات من در مسیر ترسیم پلان‌های مختلف در سیر زمان بوده و محدود، تلاش می‌کند نگرش شما در مسیر طراحی را حتی شده اندکی ارتقا دهد. این کتاب رسم فنی آموزش نمی‌دهد یا الگوی ثابتی برای طراحی به شما نمی‌دهد، بلکه از‌ شما می‌خواهد قبل هرچیز به‌ هر ‌پلان به‌عنوان اثری هنری نگاه کنید تا طرح شما مثل بوم نقاشی باشد که زندگی در آن جریان دارد.

قبل از شروع خواستم یادآوری کنم که...

نه من ادعایی در زمینه طراحی دارم و نه اینکه این کتاب قرار است به نکات پیچیده و نقشه‌های سخت و کاربری‌های غیرمسکونی بپردازد.

قرارندادن عکس در کتاب‌‌ عمدی بوده و هدف، تأکید این نکته است که بعضی مفاهیم را باید با ‌تمام‌ وجود و با عقل و منطق درک کرد و تلاش کنیم به بندهایی که می‌خوانیم، فکر کنیم و این تصویرسازی را در ذهنمان انجام دهیم.

این راهکار پیشنهادی من برای تبدیل‌شدن به طراحی حرفه‌ای است.

یادآوری می‌کنم...

فقط قرار است، مسیر طراحی پلان را زندگی کنیم.

اوایل کار که طراحی پلان مسکونی انجام می‌دادم، فقط به گرفتن حدود زمین بسنده می‌کردم و تصورم این ‌بود ‌که پرسیدن سؤال از کارفرما برای طراحی، نقطه‌ضعف است و هر‌چقدر بدون اطلاعات پیش برویم و بدون هیچ دانشی از پروژه نقشه را ترسیم کنیم، کاربلد و حرفه‌ای هستیم.

این‌ طرز ‌فکر که اول کار از غرور می‌آمد، جذاب بود و به‌هیچ‌عنوان حاضر نبودم از این روش کوتاه بیایم.

اما نتیجه آن...

ترسیم شروع می‌شد و وقت، انرژی، ایده‌پردازی و ذوق اینکه به‌ طرحی خوب رسیدم.

نقشه آماده می‌شد و تحویل کارفرما.

همان ابتدای کار کارفرما نگاهی به طرح می‌انداخت و می‌گفت: می‌شود تغییر کوچکی در طرح بدهیم؟

من می‌گفتم: البته، تغییری کوچک که چیز خاصی نیست، حتماً.

اما هر‌چه پیش می‌رفتیم، به‌خاطر وابستگی عناصر در پلان، تغییرات یک قسمت بر روی بخش‌های دیگر تأثیر می‌گذاشت و تا ‌به‌ خودم می‌آمدم، می‌دیدم بله، پلان کامل تغییر کرده و چیزی از نقشه اولیه نمانده، بیشتر مواقع ناراحت بودم و کارفرما را به‌خاطر تغییرات، مقصر می‌دانستم و صلب با موضوع برخورد می‌کردم؛ چون پلان نهایی، طرح دلخواه من نبود و ‌اینکه انرژی و زمان چندبرابری برای طرح صرف کرده بودم.

نمی‌خواستم تغییر کنم و با گذشت زمان طراحی پلان پروسه خسته‌کننده‌ای شده بود.

هر زمان نوبت به شروع طراحی جدیدی می‌رسید. افسرده می‌شدم؛ چون می‌دانستم چه مسیری در پیش است.

تا اینکه، گذشت زمان و مشورت با دوستان باتجربه‌تر و با‌دانش‌تر و البته تجربه خودم، باعث تغییرم شد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۶۳۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان