دانلود و خرید کتاب هر کودک یک آهنگ است نیکولا دیویس ترجمه رضی هیرمندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هر کودک یک آهنگ است

کتاب هر کودک یک آهنگ است نوشتۀ نیکولا دیویس با ترجمۀ رضی هیرمندی در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این کتاب در موضوع بزرگداشت حقوق کودک است و با نثری سرشار از مهر و شادی، کودکان را به آهنگی تشبیه کرده است که برای بهتر شدن به چیزهایی نیازمند هستند؛ یعنی همۀ آنچه در کنوانسیون حقوق کودک بر آن‌ها تصریح شده است و از بزرگسالان می‌خواهد در دفاع از حقوق کودکان کوشا باشند.

درباره کتاب هر کودک یک آهنگ است

موضوع کتاب هر کودک یک آهنگ است، حقوق کودک و معطوف به کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل متحد است و به مناسبت سی‌امین سالگرد امضای پیمان‌نامۀ حقوق کودک سازمان ملل متحد نوشته شده است. یکی از بخش‌های مهم در وظایف سازمان ملل متحد، بهبود بخشیدن به زندگی کودکان در سراسر دنیا است. این سازمان برای هدف خود، فهرستی از چیزهایی تهیه کرده است که کودکان برای سالم زیستن و زندگی شادمانه به آن‌ها نیاز دارند. این فهرست، پیمان‌نامه یا کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد نام دارد. ذیل این پیمان‌نامه، هر کودکی در جهان حق دسترسی به چیزهای مورد نیاز خود را دارد. منظور از حقوق کودک این است که خانوده وظیفه دارد از او مراقبت کند، یا کودک حق دارد از آموزش و پرورش مناسب برخوردار باشد فارغ از اینکه چه کسی یا اهل کجا است.

کتاب هر کودک یک آهنگ است، ورود هر کودک به دنیا را به یک «آهنگ» تشبیه کرده است و تمام چیزهایی را نام می‌برد که یک آهنگ برای بهتر شدن نیاز دارد؛ از جمله: عشق، مراقبت، خانه، اسم، فرصت گشتن و یاد گرفتن. در نیمۀ دوم کتاب هم مسائل مربوط به کار کودکان، استثمار و جنگ با حساسیت مطرح شده است تا تأکید شود که همۀ ما باید نقش خود را در دفاع از حقوق کودکان و حمایت از کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، ایفا کنیم.

تصویرگر این کتاب تأثیرگذار و سرشار از مهر و شادی کودکانه، مارک مارتین است که حس و حال زیبایی به کتاب بخشیده است. همچنین، نیکولا دیویس با بیانی مهربانانه و صمیمانه، خوانندگان را با حقوق جهانی کودک آشنا کرده است.

خواندن کتاب هر کودک یک آهنگ است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هر کودک یک آهنگ است

«وقتی به دنیا آمدی، آهنگی آغاز شد...

که در هر قلب و هر نفسی وجود داشت...

آهنگی که پیش از آن هرگز کسی نشنیده بود

و اکنون همه‌جا پیرامون تو و در سرتاسر دنیا

آواز کودکان دیگر به گوش می‌رسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان