دانلود و خرید کتاب خوراکی ها سالی سایمز ترجمه آناهیتا حضرتی کیاوندانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خوراکی ها

کتاب «خوراکی ها» نوشتۀ سالی سایمز، استفانی دریمز و گروه نویسندگان دایره‌المعارف بریتانیکا و ترجمۀ آناهیتا حضرتی کیاوندانی است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. کودکان پیوسته یک چرای بزرگ در سر دارند و می خواهند بدانند که چرا؟! کتاب خوراکی ها به بیشتر سؤالات کودکان در زمینۀ غذاها پاسخ می‌دهد.

درباره کتاب خوراکی ها

کودکان دائماً در حال مشاهده، یادگیری و کشف جهان اطرافشان هستند و دوست دارند دربارۀ دنیا هرچه بیشتر بدانند. آن‌ها در مورد همه چیز کنجکاو و در به‌دست‌آوردن دانش بسیار فعال هستند. شاید گاهی کودکان با سؤالات بی‌پایانشان والدین و بزرگ‌ترها را کلافه کنند اما هرگز چنین قصدی ندارند. آنها با این چون چراها در جستجوی یافتن حقیقت هستند و می‌خواهند درمورد هرآنچه در جهان می‌بینند توضیح کاملی دست آورند.

کتاب‌های مجموعۀ چون‌و‌چرا کتاب‌هایی با پرسش‌وپاسخ‌های فراوان هستند که می‌توانند کودکان کنجکاو را راضی کنند. نویسندگان دایره‌المعارف بریتانیکا در این این مجموعه که شامل کتاب‌هایی با موضوعات مختلف مثل حیوانات، غذاها، بدن، ماشین‌ها و فضا می‌شوند، بیش از صدها سؤال مطرح کرده و پاسخ آن‌ها را به همراه توضیح واضح و کامل ارائه می‌کنند. این کتاب‌ها کودکان را تشویق می‌کنند تا درمورد جهان پیوسته پرسشگر و کنجکاو باقی بمانند.

کتاب خوراکی‌ها از مجموعۀ چون‌و‌چرا دربارۀ غذاها است و سؤال‌های زیادی را جواب می‌دهد. کودکان از یک سنی به بعد به غذاهایی که می‌خورند توجه بیشتری نشان می‌دهند، عاشق بعضی از غذاها هستند اما بعضی‌ از خوراکی‌ها را به‌هیچ‌وجه دوست ندارند. آن‌ها سؤال‌های بی‌شماری دارند که شاید حتی بزرگ‌ترها قادر به ارائۀ جواب درست به آن‌ها نباشند. مسائلی که برای اولین‌بار با آن مواجه می‌شوند و باعث تعجب و کنجکاوی آن‌ها می‌شود. برای مثال آن‌ها دوست دارند بدانند کیک‌ها چرا در فر پف می‌کنند، چرا میوه‌ها دانه دارند، چرا خوراکی‌های شیرین را دوست دارند، چرا غذای مانده کپک می‌زند و یا چرا موقع خردکردن پیاز اشک آدم‌ها درمی‌آید. کودکان با مطالعۀ این کتاب علاوه بر اینکه سرگرم می‌شوند، با دریافت اطلاعات دربارۀ غذاهایی که می‌خورند دانش خود را بیشتر می‌کنند. این اطلاعات حتی برای بزرگسالان مفید است و نظر آن‌ها را هنگام خواندن با کودکانشان جلب می‌کند.

خواندن کتاب خوراکی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و بزرگسالان کنجکاو و همچنین علاقه‌مندان به خوراکی‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خوراکی‌ ها

«هرچیزی می‌تواند آب شود البته اگر به اندازۀ کافی گرما ببیند. وقتی چیزی آب شود از حالت جامد به حالت مایع تبدیل می‌شود. شکلات معمولاً در دمای ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد آب می‌شود. بدن شما گرم تر از این درجه است، برای همین دست و دهانتان آن‌قدر گرم هست تا شکلات را آب کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان