دانلود و خرید کتاب شگفتی های آسمان شب رامان پرینجا ترجمه شروین جوانبخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شگفتی های آسمان شب اثر رامان پرینجا

کتاب شگفتی های آسمان شب

معرفی کتاب شگفتی های آسمان شب

کتاب «شگفتی های آسمان شب» نوشتۀ رامان پرینجا و ترجمۀ شروین جوانبخت است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. این کتاب نه تها برای نوجوانان بلکه برای تمام علاقه‌مندان به آسمان است که دوست دارند به آسمان شب سفر کنند و بر دانش خود را دربارۀ جهان بیفزایند. 

درباره کتاب شگفتی های آسمان شب

انسان حدود یک قرن است که توانسته به کمک فضاپیماها و کامپیوترها در فضا کاوش کند و ۴۰۰ سال است که تلسکوپ در اختیار دارد بنابراین بسیاری از اطلاعات انسان دربارهٔ گیتی مربوط به هزاران سال تماشای بدون تجهیزات آسمان است. اخترشناسی علاوه بر اینکه توانسته به درک بشر دربارۀ ساختار و سازوکار جهان کمک کند بلکه به دانش انسان دربارۀ خودش و سیارۀ زمین هم افزوده است.

رامان پرینجا، اخترشناس، نویسنده، استاد دانشگاه و سرپرست دپارتمان فیزیک و اخترشناسی دانشگاه کالج لندن در کتاب شگفتی‌های آسمان شب تلاش کرده است تا نوجوانان،‌ جوانان و تمام علاقه‌مندان در هر سنی را با دانش اخترشناسی آشنا کند، دانشی که منبعی بی‌پایان و حاصل مجاهدت‌های علمی دانشمندان است.

آسمان در شب شگفت‌انگیز است و بسیاری از افراد از تماشای آسمان شب حتی بدون تجهیزات لذت می‌برند. کتاب شگفتی‌های آسمان شب به خوانندگان علاقه‌مند این فرصت را می‌دهد تا بتوانند به آسمان، ستاره‌ها، سیاره‌ها، ماه و دنباله‌دارها سفر کنند.

 فهرست مطالب کتاب شگفتی‌های آسمان شب عبارت است از: «مقدمه»، «آماده برای آسمان شب»، «انواع ستاره‌ها»، «صورت‌های فلکی در نیمکرۀ شمالی»، «شکارچی از نمای نزدیک»، «صورت‌های فلکی در نیمکرۀ جنوبی»، «شاه‌تخته از نمای نزدیک»، «سیری در نجوم، چرخۀ حیات سترگان»، «موقعیت‌یابی ستاره‌ها»، «سیاره‌ها زیر ذره‌بین»، «سیری در نجوم، گشت‌وگذار در منظومۀ شمسی»، «گام‌های ماه»، «سطح ماه»، «سایت فرود بر ماه»، «خسوف»، «سیری در نجوم، آغاز حیات ماه و ویژگی‌های آن»، «بارش شهابی، سیارک‌ها،‌دنباله‌دارها، «سیری در نجوم، دنباله‌دارها از کجا می‌آیند؟»، «شفق شمالی و جنوبی»، «سری در نجوم، ارتباط زمین و خورشید»، «شکار ماهواره‌ها»، «سیری در نجوم، زباله‌های فضایی»، «کهکشان راه شیری»، «سیری در نجوم، کهکشان ما»، «آندرومدا و ابرهای ماژلانی»، «سیری در نجوم»، «انواع اصلی کهکشان‌ها»، «فعالیت‌ها، ماکت خورشید، زمین و ماه»، «ماکت دهانه‌های روی ماه» و «واژه‌نامه».

خواندن کتاب شگفتی های آسمان شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به آسمان و دانش اخترشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شگفتی های آسمان شب

«چشم‌های ما به دیدن تاریکی عادت ندارند. نیم ساعتی زمان می‌برد که چشم‌ها به تاریکی عادت کنند و ستاره‌های کم‌نور آسمان را هم ببینیم. اگر منبع نور لازم دارید تا چیزی را ببینید (مثلاً این کتاب) دهانۀ چراغ‌قوه‌ای را با طلق قرمزرنگ بپوشانید تا نورش ضعیف شود. نور قرمز به اندازۀ نور سفید یا آبی تابش خیره‌کننده ندارند.»

نظرات کاربران

کاربر9۵۸۷۱۶۹۳
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

سلام کتاب خوبی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان