دانلود و خرید کتاب حسابداری حقوق و دستمزد مریم بلدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابداری حقوق و دستمزد اثر مریم بلدی

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

نویسنده:مریم بلدی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

کتاب «حسابداری حقوق و دستمزد» نوشتۀ مریم بلدی است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

هزینۀ حقوق و دستمزد، سهم نیروي کار در تولید محصولات و ارائه خدمات را نشان می‌دهد و یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین هزینه‌های عملیاتی مؤسسات شمرده می‌شود. تغییراتی که در استفاده از نیروی کار به وجود می‌آید معمولاً باعث تغییر در روش‌های پرداخت پاداش می‌شود و همین موضوع نحوهٔ حسابداری هزینه‌های دستمزد را هم تغییر می‌دهد. وظایف حسابداران در مورد هزینۀ حقوق و دستمزد ساده اما بسیار حائز اهمیت است. لازمۀ هزینۀ دستمزد، اندازه‌گیری، کنترل و تجزیه‌وتحلیل مستمر است. اگر حقوق و دستمزد به‌درستی محاسبه و به‌موقع پرداخت شود، رابطۀ مطلوبی را بین کارکنان و کارفرما به وجود می‌آورد. علاوه بر این سیستم حقوق و دستمزد باید قابل‌فهم باشد تا رابطۀ درستی میان بین مدیریت مؤسسات،کارکنان و مقامات قانونی از قبیل ادارات کار،بیمه و دارایی برقرار شود.

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد مفاهیمی مانند حقوق و دستمزد، نحوۀ محاسبۀ حق بیمه، مالیات، حسابداری حقوق و دستمزد را تشریح و تبیین می‌کند. این کتاب به زبانی ساده، روان و قابل‌فهم این مفاهیم را توضیح می‌دهد به‌طوری‌که هر حسابدار و حتی دانشجوي حسابداری می‌تواند تمامی مطالب و نکات مرتبط با حقوق و دستمزد را درک کند. کتاب حسابداری حقوق و دستمزد همچنین راهنمای جامع و کاملی برای مدیران شرکت‌ها، مدیران مالی، حسابداران و دانشجویان حسابداری و رشته‌های مرتبط و تمام افرادی که به‌نوعی با حقوق و دستمزد سروکار دارند به‌حساب می‌آید.

خواندن کتاب حسابداری حقوق و دستمزد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان حسابداری و فعالان حوزۀ کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

«هزینۀ حقوق و دستمزد کارکنان، بخش زیادی از هزینه‌های یک مؤسسه را به خود اختصاص می‌دهد. در دنیای رقابتی امروز واضح است که مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظم این هزینه‌ها هستند و از طرفی کارکنان یک واحد اقتصادي توقع دارند حقوق و مزایاي خود را به شکل منظمی دریافت کنند همچنین باید توجه نمود که محاسبات تعیین حقوق و مزایا حجم گسترده دارد قوانین کشور واحدهای اقتصادي را ملزم نمود تا اطلاعات خاصی از تعداد کارکنان، حقوق و دستمزد و مزایاي مربوطه را همه ماهه به دستگاه‌های ذی‌ربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال نمایند برای اینکه تمامی موارد ذکر شده به‌درستی صورت پذیرد شرکت‌ها نیازمند ایجاد یک سیستم منظم و کارآمد برای دایرۀ حقوق و دستمزد هستند؛ بنابراین یک سیستم حقوق و دستمزد باید به‌گونه‌ای طراحی شود که اطلاعات لازم را به‌سرعت و به‌موقع جمع‌آوری و مبلغ صحیح قابل‌پرداخت به هریک از کارکنان و دستگاه‌های مربوطه را محاسبه نماید و درضمن روش‌های کنترلی مناسبی جهت جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیرقانونی به افراد سوءاستفاده‌کننده را ایجاد نماید»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان