دانلود و خرید کتاب برنامه اصلاح اختلال های رفتاری کودک و نوجوان مهدی رستم آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه اصلاح اختلال های رفتاری کودک و نوجوان اثر مهدی رستم آبادی

کتاب برنامه اصلاح اختلال های رفتاری کودک و نوجوان

معرفی کتاب برنامه اصلاح اختلال های رفتاری کودک و نوجوان

کتاب الکترونیکی «برنامه اصلاح اختلال های رفتاری کودک و نوجوان» نوشتهٔ مهدی رستم آبادی و فاطمه زابلی زاده و علیرضا دهقان و عارف دهقان در نشر بید چاپ شده است.

درباره کتاب برنامه اصلاح اختلال‌های رفتاری کودک و نوجوان

کتاب برنامه اصلاح اختلال‌های رفتاری کودک و نوجوان به والدین و مربیان و مشاوران کودک و نوجوان کمک می‌کند تا با شیوه‌های عملی و مبتنی بر شواهد، به بهبود رفتار کودکان و نوجوانان با اختلالات رفتاری بپردازند.

نویسندگان با تکیه بر تحقیقات علمی و تجربیات عملی خود، روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی را برای کمک به بهبود رفتارهای کودکان و نوجوانان و ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و احساسی آن‌ها ارائه می‌دهند. کتاب توضیح می‌دهد که چگونه تغییرات محیطی، تشویق‌ها و تکنیک‌های مداخله‌ای می‌توانند در کاهش یا حذف رفتارهای نامطلوب مؤثر باشند.

این اثر علاوه‌بر ارائهٔ راهکارهای عملی، به بررسی پایه‌های نظری اختلال‌های رفتاری و عوامل مؤثر بر آن‌ها می‌پردازد تا خوانندگان بتوانند درکی بهتر از این مسائل داشته باشند. همچنین، نمونه‌های موردی و تمرین‌های عملی که در کتاب گنجانده شده، به کاربران کمک می‌کند تا این مفاهیم را بهتر بیاموزند و در موقعیت‌های واقعی به کار ببرند.

کتاب برنامه اصلاح اختلال‌های رفتاری کودک و نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به منظور استفادهٔ والدین، مربیان و مشاوران کودک و نوجوان طراحی شده است تا به آن‌ها در شناسایی، درک و مدیریت اختلال‌های رفتاری در این گروه سنی یاری رساند.

بخشی از کتاب برنامه اصلاح اختلال های رفتاری کودک و نوجوان

«۳ - اختلال شخصیت خودشیفته یا نارسیستیک:

این اختلال شامل علایمی همچون خود بزرگ بینی (در خیالپردازی و یا در رفتار)، نیاز به تحسین توسط دیگران و همچنین فقدان هم-حسی می باشد که از اوایل بزرگسالی شروع شده و در موقعیت های مختلف خود را نشان می دهند. ویژگی اصلی این اختلال یک احساس کاذب از اهمیت شخصی و تکبر در موقعیت ها و توانایی ها است که نسبت به آن مبالغه کرده و انتظار دارد همگان صرفنظر از موقعیت هایش او را از همه بالاتر بدانند؛ شخص بیمار همیشه در خیالپردازی هایش خود را در موفقیت های بی پایان، از نظر قدرت و یا زیبایی می بیند و شدیدآ درگیر خودبزرگ پنداری می باشد و پیوسته به تحسین دیگران نیازمند است و هرگونه انتقاد، بی اعتنایی و تهدید عزت نفس خود را با واکنش هایی مانند خشم و تحقیر پاسخ می دهد؛ به عبارت دیگر معیارهای افراد خودشیفته برای ارزیابی خود سهل انگارانه تر از استانداردهایی است که برای قضاوت در مورد دیگران دارند (همان، ۱۳۸۹، ص ۴۴).

از دیگر ویژگی های این افراد احساسی اغراق آمیزی از حق به جانبی است بدین مفهوم که احساس می کنند دیگران بی چون و چرا به آنها بدهکار می باشند و در روابط خود نیز به دنبال بهره کشی از دیگران هستند و بیش از توان دیگران از آنها انتظار دارند. روانشناسان معتقدند که ریشه های پنهان خودشیفتگی در افراد مبتلا را می توان در عزت نفس ضعیف و ترس شدید آنان از شکست جستجو کرد (ایبراهمسن، ۱۹۶۰، ص ۱۲۳) و همچنین تجارب دوران کودکی در بروز این اختلال بسیار تآثیرگذار می باشد.

«نکته حائز اهمیت تشابه واکنشها و افکار در افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفتگی و شخصیت نمایشی می باشد که هر دو در داشتن احساس خود بزرگ بینی مشترک می باشند و پیوسته به دنبال تحسین دیگران می باشند؛ اما با این وجود تفاوتهایی نیز بین این دو وجود دارد. در افراد دارای شخصیت نمایشی وابستگی شدیدی به جلب تآیید دیگران دیده می شود اما افراد خودشیفته این وابستگی را خطرناک می دانند و عمدتآ بر ارزیابی خود تکیه دارند» (سلیگمن، روزنهان و والکر، ۱۳۸۹، ص ۴۵). »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۱۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان