دانلود و خرید کتاب جاناتان مرغ دریایی ریچارد باخ ترجمه فائزه شریفی خونیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

کتاب جاناتان مرغ دریایی

نویسنده:ریچارد باخ
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب «جاناتان مرغ دریایی» نوشتۀ ریچارد باخ و ترجمۀ فائزه شریفی خونیک است و انتشارات طلوع مجد آن را منتشر کرده است. این رمان مشهور دربارۀ یک مرغ دریاییِ عاشق پرواز است که نمی‌خواهد مثل بقیه باشد و قصد دارد حقیقت پرواز را بفهد و تجربه کند. با اینکه چندین سال از انتشار رمان جاناتان مرغ دریایی می‌گذرد، هنوز نظر خوانندگان زیادی را به خود جلب می کند.

درباره کتاب جاناتان مرغ دریایی

رمان کوتاه جاناتان مرغ دریایی دربارۀ یک مرغ دریاییِ عاشق پرواز است که برخلاف هزاران مرغ دریایی دیگر که فقط به هدف شکار غذا، نزدیک ساحل پرواز می‌کنند و برای یادگیری در مورد حقیقت پرواز خودشان را اذیت نمی‌کردند، گوشۀ خلوتی را انتخاب و پرواز را تمرین می‌کند. این عشق و علاقه به پرواز در میان دیگر مرغان دریایی ابداً جایی نداشت بنابراین جاناتان می‌داند که دوستانش او را از خود خواهد راند اما همچنان به تلاشش ادامه می‌دهد.

کتاب جاناتان مرغ دریایی دربارۀ رسیدن به کمال جاناتان است خواننده از طریق داستان این مرغ دریایی راه‌های رسیدن به حقیقت را پیدا می‌کند و به این نکته می‌رسد که برای شناخت جهان اطراف گاهی باید به درون رجوع کرد و خواسته‌های خود را شناخت. این رمان کوتاه به اطاعت بی‌چون‌وچرا از بعضی قوانین بی‌پایه‌واساس اشاره می‌کند که دلیل آن ترس از طردشدن است و این نکته را یادآور می‌شود که آنچه موجب رشد و شکوفایی می‌شود خواستن آزادی، رهایی و کمال است.  

درباره ریچارد باخ

ریچارد باخ در سال ۱۹۳۶ در ایلینوی به دنیا آمد. او از نوادگان یوهان سباستین باخ، آهنگ‌ساز بزرگ و مشهور آلمانی، بود. او در سال ۱۹۵۵ وارد کالج لانگ بیچ استیت شد. «جاناتان باخ»، یکی از فرزندان این نویسنده، کتابی به نام «بر فراز ابرها» درمورد رابطه‌اش با پدری که هیچ‌وقت او را نشناخت، نوشته است.

ریچارد باخ در هر حوزه‌ای که مربوط به خلبانی می‌شود، کار کرده است؛ مانند ساخت تصاویر متحرک در آسمان، نویسندگی و آموزگاری فنی هوانوردی؛ حتی مدتی نیز به‌عنوان راوی و همچنین خلبان نمایش‌های هوایی، در یک فیلم که بر اساس یکی از کتاب‌هایش ساخته شده بود، بازی کرد. این فیلم «هیچ‌چیز اتفاقی نیست» نام داشت. باوجوداینکه به هوانوردی علاقهٔ بسیاری داشت، همیشه دوست داشت بنویسد. یکی از معلم‌های ورزشش در دوران دبیرستانش به ریچارد باخ کمک کرد تا به توانایی‌های ذاتی‌اش پی ببرد. از سال ۱۹۵۹ او عقایدی درمورد یک پرنده که علاقه دارد محدودیت‌های اطرافش را بشکند داشت. منظور از این علاقه‌مندی، کتاب «جاناتان مرغ دریایی» است که فیلم آن نیز ساخته شده است. در تمام کتاب‌های او تقریباً از هواپیما به‌عنوان یک وسیله برای رساندن پیام استفاده شده است. او مذهبی به نام «مذهب پرواز» را تأسیس کرده است که پیروانی هم داشته است.

از کتاب‌های او که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، می‌توان به «جاناتان مرغ دریایی»، «پندار»، «یگانه»، «گریز از سرزمین امن»، «هدیهٔ پرواز» و «فراسوی ذهنم» اشاره کرد که در بیشتر آن‌ها نویسنده با کمک احساس پرواز خواننده ارتباط خوبی برقرار می‌کند و درمورد شناخت خود، انتخاب و اختیار و درنهایت حقیقت زندگی بحث می‌کند.

خواندن کتاب جاناتان مرغ دریایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی و همچنین عاشقان پرواز و رهایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی

«من فقط می‌خواهم بدانم که در هوا چه‌کار می‌توانم بکنم و چه‌کار نمی‌توانم؟ همین و بس. فقط می‌خواهم بدانم. پدر با مهربانی گفت: ببین جاناتان، زمستان چندان دور نیست! قایق‌های کمی باقی‌مانده‌اند و ماهی‌ها بر روی سطح آب در عمق‌های پایین شنا خواهند کرد. اگر می‌خواهی چیزی یاد بگیری پس شکار غذا و روش به دست آوردنش را خوب یاد بگیر. پرواز بسیار خوب است اما میدانی، تو که نمی‌توانی هنگام چرخش در هوا غذایی بخوری. هرگز فراموش نکن که دلیل پرواز تو این است که طعمه‌ای پیدا کنی. جاناتان فرمان‌بردار سری تکان داد. چند روز بعد جاناتان تلاش کرد تا مانند دیگر مرغان دریایی رفتار کند. او واقعاً تلاش کرد. او با صدای بلند و حمله آنان با گله بر سراسر اسکله و قایق ماهیگیری به‌سوی تکه‌های نان و ماهی‌ها شیرجه رفت اما نتوانست با این کار همسو شود و فکر کرد که همهٔ اینها چقدر بی‌ارزش هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان