دانلود و خرید کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی ملیکا یوسفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی اثر ملیکا یوسفیان

کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی

کتاب «نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی» نوشتۀ ملیکا یوسفیان است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است.  کتاب می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد که آموزش شهروندی چه نقشی در ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی مردم در شهر تهران دارد؟

درباره کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی

حفاظت از محیط‌زیست یکی از مسائل مهم روز دنیا به‌حساب می‌آید. فجایع زیست‌محیطی آرامش، امنیت و درواقع موجودیت بشر را تهدید می‌کند؛ اما انسان می‌تواند با تغییردادن فرهنگ، خود را با تغییرات زیست‌محیطی وفق دهد. رفتارهاي زیست‌محیطی و شناخت عوامل مؤثر بر فرهنگ زیست‌محیطی بسیار حائز اهمیت است و آموزش شهروندی یکی از اصلی‌ترین عوامل است. امروزه آموزش نه‌تنها به‌عنوان جزء تفکیک‌ناپذیر توسعه پایدار بلکه به‌عنوان ارزش بنیادینی که نسل امروز به آن نیاز مبرم دارد، موردتوجه قرار گرفته است.

ایران هم مانند بسیاری از کشورها درگیر افزایش مخاطرات زیست‌محیطی است و بخش زیادی از این مشکلات ریشه در فرهنگ پایین زیست‌محیطی مردم دارد؛ بنابراین در سال‌های اخیر، شناخت عوامل مؤثر بر ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی مردم به‌خصوص در شهر تهران به مسئله‌ای اساسی تبدیل شده است. کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی می‌خواهد تأثیر آموزش شهروندی را در بالابردن سطح فرهنگ زیست‌محیطی در شهر تهران بررسی کند. باتوجه‌به پژوهش‌هایی که در زمینۀ نقش آموزش شهروندی انجام شده و نتایج حاصل از بررسی نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی مردم در شهر تهران، برنامه‌ریزان و مسئولین در کشور می‌توانند از آن‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر به‌منظور بهبود وضعیت محیط‌زیست استفاده کنند.

کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی در ۴ فصل تنظیم شده است. فصل اول کلیات مربوط به موضوع کتاب است. فصل دوم به مروری بر ادبیات نظری کتاب و پیشینۀ کتاب می‌پردازد. فصل سوم یافته‌ها و داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و در فصل چهارم نتیجه‌گیری و پیشنهادات برای مطالعات آینده در این زمینه ارائه می‌شود. 

خواندن کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان جامعه‌شناسی و کسانی که به مباحث مربوط به محیط زیست علاقه‌ دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی

«« از آن جایی که بسیاری از تهدیدات زیست‌محیطی، تخریب منابع و آلوده‌سازی محیط نتیجه فعالیت‌های انسانی است، تردیدی نیست که با آموزش‌های مستمر و هدف‌دار اقشار مختلف جامعه در حوزه‌های شهروندی به‌طوری‌که کلیه آحاد انسانی به مفاهیم عمده زیست‌محیطی آشنا شوند، می‌توان به داشتن جامعه‌ای باوجدان زیست‌محیطی و آینده‌ای توأم با سرسبزی، سلامتی برای میهن اسلامی امیدوار بود؛ بنابراین شناخت نقش آموزش‌هاي شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی حائز اهمیت است و در صورت عدم شناخت نقش این آموزش‌ها در ارتقاء فرهنگ زیست‌محیطی برنامه‌ریزان و مسئولین توانایی انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق در این زمینه را نداشته و شاهد افزایش مشکلات زیست‌محیطی خواهیم بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان