دانلود و خرید کتاب شب قشنگ فریضه (گلبهار) نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شب قشنگ اثر فریضه (گلبهار) نصیری

کتاب شب قشنگ

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شب قشنگ

کتاب شب قشنگ نوشتۀ فریضه (گلبهار) نصیری در انتشارات مهراب به چاپ رسیده است. این کتاب مناسب ردۀ سنی کودکان است و نویسنده در قالب گفت‌گوی یک ماهی تنها با یک پرنده، بخشی از آیه‌های خدا در قرآن را از زبان پرنده برای پرسش‌های ماهی بیان می‌کند.

درباره کتاب شب قشنگ

کتاب شب قشنگ مناسب ردۀ سنی کودکان است و سعی می‌کند در قالب این داستان، کودکان را با قرآن و کلام خدا آشنا کند. نوینسده اعتقاد دارد وقتی انسان با انبوهی از پرسش‌ها و ابهام‌ها مواجه است قرآن می‌تواند بهترین هدایت‌کننده و پاسخ‌گوی پرسش‌ها باشد.

شب قشنگ داستان تخیلی و گفت‌وگوی میان یک ماهی و پرنده است. ماهی این قصه اسمش طلاست. طلا در دریا زندگی می‌کند، سرخ‌رنگ است و زیبا. او در حال شنا در آب بود که احساس تنهایی به سراغش آمد. همان زمان پرنده‌ای به اسم رابی که در آن نزدیکی‌ها زندگی می‌کرد و در حال پرواز بود به دریا نزدیک شد و چند لحظه کنار ساحل استراحت کرد و کمی آب نوشید. هم‌زمان طلا هم به سطح آب آمد در حالی که فکر می‌کرد کاش می‌توانست بیرون آب زندگی کند و به آسمان خیره شد. رابی طلا را دید و با خودش گفت چرا این ماهی به آسمان خیره شده است؟ و شروع به صحبت با طلا کرد. طلا گفت کاش من هم می‌توانستم مثل تو پرنده باشم و در آسمان پرواز کنم؛ اما اینجا زندانی هستم. رابی گفت خدایی که همۀ موجودات و هفت آسمان را خلق کرده به همه‌چیز تواناست...

از اینجا رابی برای طلا روایت‌گر آیه‌های قرآن می‌شود و پاسخ‌های طلا را از دل آن بیرون می‌آورد و برای او بازگو می‌کند.

خواندن کتاب شب قشنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شب قشنگ

«یعنی این تنهایی من از دید خدا پیداست؟

رابی لبخندی زد و ادامه داد و گفت: بله خدایی که بساط زمین رو فراهم کرد و بر روی زمین کوه‌ها رو برافراشته (بلند کرده) و نهرها رو جاری ساخته و از درخت‌ها هر گونه میوه‌ها رو به وجود آورده، همه چیز رو جفت آفریده.

طلا با تعجب نگاه کرد و گفت: جفت؟

رابی: بله

طلا: رابی تو مطمئنی من جفتی دارم؟

رابی: بله خدای ما پاک و منزه (دور از زشتی‌ها و کارهای ناپسند) هست. او خدایی هست که همه‌ی ممکنات عالم رو جفت آفریده چه از نباتات (جمع نبات به معنی گیاه) و حیوانات و چه از نفوس بشر (نفوس جمع نفس، نفوس بشر یعنی خود انسان) و مخلوقات دیگه‌ای که ما از اونا آگاه نیستیم.

طلا با بغض گفت: پس این تنهایی من موقت هست.

رابی: بله خدا خلق را برای انس با هم جفت نر و ماده آفریده.

طلا: رابی جفت من از جنس خودم هست؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان