دانلود و خرید کتاب نقاره خانه دل مهران آزادی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقاره خانه دل اثر مهران آزادی زاده

کتاب نقاره خانه دل

ویراستار:زهره دستاریان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقاره خانه دل

کتاب نقاره خانه دل؛ نوای آگاهی و معرفت، فاتح دل‌ها نوشتهٔ مهران آزادی زاده است و انتشارات زهره علوی آن را منتشر کرده است. این کتاب نقد و تفسیر و گزیده‌ای از اشعار مولانا است. نقاره خانه دل نوای آگاهی و معرفتی است که از نی‌نامهٔ مولانا (مثنوی و غزلیات) به گوش می‌رسد.

درباره کتاب نقاره خانه دل

«نقاره‌خانه‌ دل» قطره‌ای از بیکران بحر مثنوی معنوی است که در قالب تفسیر و تصویر، قصه و تمثیل، احوال روح را از دنیای حس به ماورای دنیای حس، با شور اشتیاقی که جان‌ها برای بازگشت به نیستان وجود خویش دارند هدایت و رهبری می‌کند.

شعر حدیث نفس است و ماندگاری آن در گرو اندیشه‌های جاودانه بشری است. واژه‌ها در اوج تازگی، طراوت جایگزینی مناسب، تنها واژه‌هایی هستند که حسب حال شاعر در کنار هم قرار گرفته، حتی اگر خلاقانه‌ترین کلمات نیز در پدید آمدن شعری به کار گرفته شود، در نهایت با شعری صرفاً زیبا مواجه خواهیم بود. و چه بسیار اشعار زیبایی که در بطن تاریخ شعرمان به دلیل زیبایی ماندگار شده‌اند لیکن کارکردی بر روح و روان بشری نداشته‌اند. اما اگر سخن از ماندگاری شعر و اثربخشی آن در روح و جان آدمی باشد، باید به همراه زبان شعری به دنبال مضامین بشری بود. هر چند نغزترین و پرمعناترین ارزش‌های بشری در کلام اندیشمندان نخستین و هنرمندان پیشین به کرات بازگو شده است، لیکن روح و روان شاعر امروز با بهره‌مندی از واژگانی معاصر می‌تواند بازگو کننده مضامین در بیانی پر تأثیر بر خواننده امروزین باشد.

خواندن کتاب نقاره خانه دل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان