دانلود و خرید کتاب چای با خرسک کنت گراهام ترجمه سالی صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چای با خرسک اثر کنت گراهام

کتاب چای با خرسک

معرفی کتاب چای با خرسک

کتاب «چای با خرسک» نوشتۀ کنت گراهام و ترجمۀ سالی صالحی است و انتشارات شکلات آن را منتشر کرده است. کتاب چای با خرسک بخشی از ماندگارترین اثر ادبیات کلاسیک کودکان یعنی باد در بیدزار است. 

درباره کتاب چای با خرسک

داستان کتاب باد در بیدزار حول محور ۴ شخصیت است. شخصیت های این رمان چند حیوان هستند؛ موش کور،‌موش صحرایی،‌وزغ و گورکن (خرسک) که در یکی از روستاهای انگلستان در دورۀ ادوارد زندگی می‌کنند. نویسنده در این اثر نمادین از ۴ شخصیت حیوان استفاده کرده است تا بتواند از زندگی انسان ها بگوید. این کتاب یکی از آثار ماندگار ادبیات کلاسیک کودکان و نوجوانان است. رمان باد در بیدزار در اصل از قصه‌های شب قدیمی که کنت گراهام برای پسر خودش می‌خواند الهام گرفته شده است و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۰۸ منتشر شد ولی هم‌چنان شخصیت‌های رمان با گذشت سال‌ها محبوب خوانندگان مانده اند.

فرقی نمی‌کند۴ شخصیت رمان ماجراجویی هیجان انگیز داشته باشند، درگیر اتفاق خنده داری باشند یا فقط کنار رودخانه در حال استراحت باشند، آن‌ها با داستان‌هایشان خواننده را غافلگیر و مجذوب داستان می‌کنند. آن‌ها دوستی ارزشمندی دارند و در کنار هم زندگی و کار می‌کنند تا بر موانع و چالش‌هایی که در زندگی با آن مواجه می‌شوند پیروز شوند.

این رمان که به موضوعاتی مثل دوستی،‌بخشندگی، شجاعت، احساس مسئولیت، طبیعت و ماجراجویی می‌پردازد، زبان بسیار لطیف، شاعرانه و گاهی طنز دارد. توصیفات ادبی عمیق و زیبا فراوان به چشم می‌خورد و حس خوبی موقع خواندن به خواننده می‌دهد. این کتاب در لیست بهترین رمان‌های انگلیسی روزنامۀ گاردین قرار گرفته است و فیلم‌های بسیاری در طول‌ سال‌ها بر اساس این رمان ساخته شده است.

حالا انتشارات شکلات بخشی از کتاب باد در بیدزار را تحت عنوان چای با خرسک برای کودکان و با زبانی بسیار ساده و روان ترجمه و منتشر کرده است. در چای با خرسک داستان ازاین‌قرار است که یک روز سرد زمستانی،‌موش کور و موش صحرایی در راه خانۀ خرسک بودند که برف شروع می‌شود. آن‌ها راه خود را گم می‌کنند ولی بالاخره به هر زحمتی که هست به خانۀ خرسک می‌رسند. خرسک از آن‌ها به گرمی پذیرایی می‌کند. او داستانی دربارۀ جنگل خطرناکی که در آن زندگی می‌کنند برای مهمانانش تعریف می‌کند. داستانی که بوی هشدار و تجربۀ وحشت عبور از جنگل را می‌دهد.

خواندن کتاب چای با خرسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به آثار کلاسیک و همچنین کودکان و نوجونان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کنت گراهام

کنت گراهام در سال ۱۸۵۹ در اسکاتلند به دنیا آمد و در دوران کودکی پس از مرگ مادرش، به برکشایر رفت تا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند. کنت گراهام در آکسفورد تحصیل کرد و در یکی از بانک‌های انگلیس مشغول به کار شد. گراهام آرزوی نویسنده شدن داشت بنابراین مقاله‌ها و داستان‌هایی می‌نوشت و برای نشریات مختلف می‌فرستاد. او در سال ۱۸۹۹ ازدواج کرد و یک پسر به نام الستئر داشت. از آثار او می‌توان به «نوشته‌های یک کافر»، «سال‌های طلایی» و «روزهای رؤیا» اشاره کرد. کنت گراهام در سال ۱۹۳۲ درگذشت.

بخشی از کتاب چای با خرسک

«خرسک داد زد و گفت: بیاین تو، بیاین تو،‌درست موقع چای رسیدین. بعد راهنمایی شون کرد توی آشپزخونه و قصه‌هایی دربارۀ جنگل وحشی براشون گفت. بهشون هشدار داد و گفت: این جنگل جای خطرناکیه».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۶۰۰
تومان