دانلود و خرید کتاب آفریقای جنوبی حسن بشیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آفریقای جنوبی اثر حسن بشیر

کتاب آفریقای جنوبی

نویسنده:حسن بشیر
ویراستار:محمد روشنی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آفریقای جنوبی

کتاب آفریقای جنوبی؛ تاریخ، زبان، اسلام نوشتهٔ حسن بشیر و ویراستهٔ محمد روشنی است و انتشارات فرا ارتباط آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری است که در منتهی‌الیه قاره آفریقا واقع است. این کشور بیش از سیصد سال تحت سلطۀ رژیم آپارتاید سفیدپوستان بود. مبارزات مردم آن علیه این رژیم بیانگر مقاومت جامعه سیاه‌پوستان علیه ظلم و ستم و تبعیض نژادی است.

آفریقای جنوبی کشوری بسیار غنی است که یکی از دلایل اشغال آن توسط سفیدپوستان نژاد‌پرست، ثروتمند بودن این کشور از نظر منابع غنی است. منابعی که توسط سفیدپوستان با به زنجیر کشیدن مردم آن کشور به یغما رفته بود.

آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که مبارزات مردم آن سرمشق بسیاری از مبارزات ملت‌های دیگر در سطح جهانی گردید. مردم این کشور با استقامت و تحمل رنج‌های فراوان، زندانی‌ شدن‌ها، تبعیدها، سوزانده شدن‌ها و تحقیر و توهین‌های مداوم، توانستند خشن‌ترین و ظالم‌ترین رژیم تبعیض نژادی در سطح جهان را ساقط کنند و به‌جای آن رژیمی مردمی پایه‌گذاری نمایند.

نقش ماندلا در پیروزی مردم آفریقای جنوبی علیه سفیدپوستان نژاد‌پرست واقعاً قابل تقدیر است. مقاومت این مبارز بزرگ، ایستادگی وی در برابر فشارهای زندان طولانی، مدیریت بی‌نظیر او در جلوگیری از خونریزی پس از پیروزی سیاه‌پوستان و حذف رژیم آپارتاید هر‌گز از ذهن جهانیان زدوده نمی‌شود.

تنوع فرهنگی، زبانی و دینی در این کشور نیز قابل توجه است و نوعی از موزائیک چند‌وجهی اجتماعی _ فرهنگی را به‌وجود آورده است. مردم آفریقای جنوبی به ۱۱ زبان مختلف سخن می‌گویند. مسیحیت، یهودیت، اسلام و برخی از ادیان و گرایش‌های بومی نیز در این کشور وجود دارد.

اگر‌چه تبلیغات مسیحیت میان سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی زیاد بوده است، اما به‌دلیل انتقال برخی از مسلمانان، از علما و بردگان سیاه‌پوست و رنگین‌پوست از کشور‌های دیگر به این کشور، اسلام گسترش خوبی در این کشور داشته است.

اگر‌چه بیشتر مسلمانان این کشور اهل سنت هستند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعزام برخی از مبلغان به کشور مزبور و وجود شخصیت‌هایی که با انقلاب اسلامی آشنایی داشتند، تشیع در میان مردم این کشور به‌ویژه در شهر کیپ‌تاون گسترش چشمگیری داشته است.

آفریقای جنوبی یک کشور زیبا با منابع متعدد، تنوع فرهنگی، نژادهای مختلف، زبان‌های گوناگون، دانشگاه‌های معروف، یک کشور توسعه‌یافته در قاره آفریقا است.

در کتاب آفریقای جنوبی تلاش شده است که علاوه بر مقدمه مروری پژوهشی بر جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی این کشور در ۵ فصل زیر صورت گیرد.

فصل اول با عنوان «‌آشنایی مختصر با جمهوری فدرال آفریقای جنوبی» اطلاعات کلی درباره این کشور ارائه شده‌ است.

فصل دوم با عنوان «‌آفریقای جنوبی: از مبارزه تا پیروزی» مروری بر تاریخچه مبارزات این کشور علیه رژیم آپارتاید است.

فصل سوم با عنوان «مدخلی بر زبان‌های آفریقای جنوبی» وضعیت زبان‌های آفریقای جنوبی را ترسیم می‌کند که نشان‌دهنده تنوع فراوان زبان‌ها در این کشور است.

فصل چهارم با عنوان «تاریخ اسلام در آفریقای جنوبی» بیانگر تاریخ اسلام و مسلمانان در این کشور است.

فصل پنجم با عنوان «آفریقای جنوبی و بحران‌های چهارگانه» بحران‌های روبه‌روی این کشور پس از پیروزی انقلاب علیه سفیدپوستان نژادپرست است. اگر‌چه این بحران‌ها از آغاز پیروزی شروع شده‌اند، اما وضعیت آن‌ها تا‌کنون در این کشور، علی‌رغم تلاش‌های زیادی که برای مدیریت آن‌ها صورت گرفته است، هنوز تا اندازه‌ قابل توجهی وجود دارند.

خواندن کتاب آفریقای جنوبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب «آفریقای جنوبی؛ تاریخ، زبان، اسلام» تا اندازه قابل توجهی اطلاعات مفیدی دربارهٔ این کشور مهم، نه‌تنها در قارهٔ آفریقا بلکه در سطح جهان را به خوانندگان ارائه می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۱۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان