دانلود و خرید کتاب وال. ای ای. ویک ترجمه زینب طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وال. ای اثر ای. ویک

کتاب وال. ای

معرفی کتاب وال. ای

کتاب «وال. ای» نوشتۀ ای. ویک، ترجمۀ زینب طاهری و ویراستۀ سپیده پاشایی است و انتشارات دلتا آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب وال. ای

کتاب وال. ای دربارۀ یک ربات به نام وال. ای است که در سیارۀ زمین زندگی می‌کند و زباله‌جمع‌کن است. او زباله‌ها را فشرده کرده و به‌صورت مکعب در می‌آورد. زندگی وال. ای در تنهایی و به انجام‌دادن وظیفه‌اش می‌گذرد. او هرازگاهی چیزهای جالبی از میان زباله‌ها پیدا می‌کند و برای خودش نگه می‌دارد و بهترین چیزی که تابه‌حال پیدا کرده یک گیاه است. تا اینکه یک روز سفینه‌ای می‌آید و ربات جدیدی وارد داستان می‌شود. رباتی به نام ایوا که مأموریت دارد چیزی را در زمین پیدا کند. اما آن چیز یک راز است.

استودیوی پیکسار انیمیشن علمی-تخیلی معروفی به نام وال. ای را در سال 2008 ساخته است که اندرو استنتون آن را کارگردانی می‌کند. در داستان وال. ای هفتصد سال است که انسان‌ها زمین را ترک کرده‌اند و تنها کوه‌هایی از زباله برجای گذاشته‌اند. وال. ای هم مسئولیت همیشگی و دائمی‌اش جمع‌کردن زباله است. حالا ای. ویک داستان این انیمیشن را در کتاب وال. ای بازنویسی کرده است. این کتاب برای کودکانی که هنوز این انیمیشن را ندیده‌اند بسیار لذت‌بخش است. کتاب وال. ای،‌ ایوا ربات فوق پیشرفته‌ای که وارد داستان می‌شود را خشن و با رفتار غیر دوستانه توصیف می کند. اما وال.ای بالاخره با او دوست می‌شود و حاضر است به‌خاطر او فداکاری کند

تصاویر بسیار زیبا و با کیفیت کتاب یکی از نقاط قوت کتاب است. نویسنده تلاش کرده است داستان این انیمیشن مشهور را برای کودکان روایت کند و آن‌ها را با موضوعاتی مثل عشق، مسئولیت پذیری، اهمیت محیط زیست و جهان ماشینی امروز آشنا کند. با وجود اینکه شخصیت‌های اصلی داستان ربات هستند اما کتاب سرشار احساسات و مفاهیم انسانی است. جمله‌های کتاب بسیار کم و کوتاه هستند و تصویرگران تلاش کرده‌اند تا در قالب تصاویر هم داستان و مفاهیم آن را منتقل کند.

خواندن کتاب وال. ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های کودک و داستان‌های مربوط به ربات‌ها با موضوعات و مفاهیم انسانی پیشنهاد می کنیم. 

بخشی از کتال وال. ای

«وال. ای یک ربات بود؛ ربات زباله‌جمع‌کن! او یک کپه زباله برمی‌داشت و فشارش می‌داد و مکعب‌های خیلی کوچولو می‌ساخت. وال. ای عاشق جمع‌کردن چیزمیزهای جالب از وسط کوه زباله‌ها بود. وال. ای هرچیز جالبی را برای خودش نگه می‌داشت و بقیه را مکعب می‌کرد. بهترین چیزی که تا حالا پیدا کرده بود یک گیاه بود!»

نظرات کاربران

کاربر 5964401
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

هم کتابش و هم فیلمش عالی ولی توی داستان خلاصه میشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان