دانلود و خرید کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی علی اکبر عابدیان کاسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی اثر علی اکبر عابدیان کاسگری

کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی

معرفی کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی

کتاب «تبرستان در دوره دیرینه سنگی» نوشتۀ علی اکبر عابدیان کاسگری است و نشر دگراندیشان آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب تبرستان در دورۀ دیرینه سنگی معرفی فرهنگ و تاریخ کهن تبرستان است.

درباره کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی

تاریخ پرفرازونشیب تبرستان بسیار ارزشمند است و شناختن آن نسل امروز را به فرهنگ و تاریخ کهن پیوند می‌دهد و همچنین فرهنگ و تاریخ تبرستان را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. برای دستیابی به این مهم بررسی دورۀ پیش از تاریخ تبرستان هم مؤثر است. یکی از کارکردهای مهم در شناخت آثار پیش از تاریخ، استفاده از مستندات مادی است که از انسان‌ها به‌جامانده و می‌تواند نشان‌دهندۀ اتفاقات مربوط به انسان‌ها قبل از اختراع و به‌کارگیری خط باشد. این روش که بر اساس داده‌های یافت‌شده است،‌ اساس تاریخ انسان‌ها را پیش از تاریخ مشخص می‌کند.

یکی از اهداف اصلی کتاب تبرستان در دورۀ دیرینه‌سنگی این است که ارزش و اهمیت سرزمین تبرستان و نقش جغرافیا و اقوام آن در شکل‌گیری تمدن در این بخش از فلات ایران را نشان دهد. برای آماده‌سازی و تدوین کتاب تبرستان در دورۀ دیرینه‌سنگی از اطلاعاتی که در منابع مختلف وجود دارد و راهنمایی کارشناسان استفاده شده و علی‌اکبر عابدیان کاسگری به متون اصلی موجود در کتابخانه‌های داخلی و خارجی مراجعه کرده است. همچنین تاحدامکان مطالعات میدانی و بازدید از کوهستان‌ها،‌ بقایای برخی دژها و محوطه‌های باستانی و پیمایش مسیرهای تاریخی انجام‌گرفته است.

 فهرست مطالب کتاب تبرستان در دورۀ دیرینه‌سنگی عبارت است از: «عنوان»، «پیشگفتار»،‌ «دیباچه»، «بخش اول: حدود تبرستان پیشین»، «بخش دوم: جغرافیای تبرستان پیشین»، «بخش سوم: دورۀ دیرینه‌سنگی و کتابنامه».

خواندن کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی و همچنین دوستداران فرهنگ و تاریخ تبرستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تبرستان در دوره دیرینه سنگی

«موضوع مهاجرت آریایی‌ها از سرزمین‌های دوردست شمالی به‌سوی جنوب و استقرار در فلات ایران مورد تردید برخی از دانشمندان قرار دارد و آن را محصول اندیشۀ فاشیسم اروپایی می‌دانند که در اواخر قرن نوزدهم میلادی رواج یافته بود. اثبات یا رد هرکدام از این نظریه‌ها می‌تواند راهگشای پیچیدگی‌ها و روشنگر برخی ابهامات تاریخی فلات ایران باشد اما هیچ‌یک از این نظریه‌ها اثبات نشده و اندیشمندان این حوزه در قبول یا رد آن‌ها اتفاق‌نظر ندارند. این کتاب بدون تأیید هیچ‌یک از آرا فوق و تنها با درنظرگرفتن فرضیۀ مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران تدوین شده و استفاده از نام‌واژه‌های آریایی و پیشاآریایی و سایر واژه‌ها و عبارت‌های مشابه،‌ صرفاً برای توضیح موضوع است؛ به نظر می‌رسد نژادپرستی تنها اعتقاد به اصالت یا برتری یک نژاد نیست بلکه پذیرش پدیدۀ نژاد را نیز شامل می‌شود»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان