دانلود و خرید کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری جونا لاکین ترجمه نگین ناطق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری اثر جونا لاکین

کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری

نویسنده:جونا لاکین
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری

کتاب الکترونیکی «رهایی از اختلال وسواسی - جبری» نوشتهٔ جونا لاکین با ترجمهٔ نگین ناطق در نشر برگ و باد چاپ شده است. کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری به تشخیص، درمان‌های مختلف، مدیریت استرس و راهکارهای روان‌شناختی برای مقابله با این اختلال می‌پردازد.

درباره کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری

این کتاب به بررسی و توضیح اختلال وسواسی - جبری (OCD) می‌پردازد و راهکارها و راهبردهایی برای مدیریت و درمان این اختلال ارائه می‌دهد. اختلال وسواسی - جبری یک اختلال روانی است که با تکرار افکار و انجام عملیات مکرر مشخص می‌شود. این اختلال تأثیرات منفی زیادی بر زندگی روزمره و کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری به ۲ قسمت تقسیم شده است. بخش ۱ با عنوان «درک اختلال وسواسی ـ جبری» اختلال وسواسی ـ جبری و چارچوب اساسی مورد نیاز برای درمان مؤثر آن را معرفی می کند. انواع مختلفی از اختلال وسواسی ـ جبری بررسی می‌شود و الگوی رفتاری اساسی توصیف می‌شود که همه اختلال وسواسی ـ جبری را شرح می‌دهد. همچنین در مورد اینکه چگونه تغییر رفتار مهم‌ترین مؤلفهٔ غلبه‌بر اختلال وسواسی ـ جبری است بحث می‌شود. بخش ۲، که مدیریت اختلال وسواسی ـ جبری نام دارد، دقیقاً شرح می‌دهد که چه تغییرات رفتاری باید ایجاد شود و چگونه می‌توان آن‌ها را از طریق ۱۱ استراتژی عملی انجام داد. فصل آخر کتاب نیز نگاهی رو به جلو به چگونگی مدیریت اختلال وسواسی ـ جبری در طول زندگی دارد.

کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روان‌شناس‌ها و افرادی که به اختلال وسواسی - جبری مبتلا هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رهایی از اختلال وسواسی - جبری

«لورا می ترسد که اگر قبل از غذا خوردن دستان خود را نشوید، بیمار شود. بنابراین همیشه قبل از غذا خوردن، بدون توجه به هر چیزی، شستشو را آغاز می‌کند. او مراسم خاصی انجام می دهد و دستانش را به ۱۲ بخش تقسیم کرده است. برای اطمینان از تمیز بودن دستانش، تمام ۱۲ ناحیه دستش را می شوید. اگر نزدیک سینک ظرفشویی نباشد از ضدعفونی کننده دست استفاده می کند و مراسمی جداگانه برای ضد عفونی کردن دارد. البته فکر نمی کند که ضد عفونی به اندازه آب و صابون موثر باشد، بنابراین برای اطمینان از تمیز بودن دستانش این کار را چهار بار انجام می دهد به جای دو بار. لورا تا زمانی که تمام مواد ضدعفونی کننده را بزداید یا از آن استفاده کند، احساس امنیت نمی کند. در واقع معتقد است این تنها چیزی است که امنیت او را حفظ می کند. در حالی که تمیز کردن دستان او باعث تسکین کوتاه مدت بسیار واقعی او می شود، هر بار که برای غذا خوردن می نشیند، با همان نگرانی های مربوط به میکروب ها روبرو می شود و مجبور است همان تشریفات را انجام دهد.

گرچه اجبار و اجتناب در کوتاه مدت موثر است، اما در طولانی مدت بسیار مشکل ساز می شود. به عنوان مثال لورا گیر می کند که آیین های خود را بارها و بارها تکرار کند. درک این مسئله برای فرد دشوار است و حتی پذیرفتن آن سخت تر، زیرا اجبارها به نظر می رسد تنها چیزهایی است که کمک می کنند. اما همانطور که می بینیم اجبارها واقعاً کمکی نمی کنند - فقط به نظر می رسد مفیدند. برای درک بهتر این موضوع بیایید کمی بیشتر در مورد لورا فکر کنیم. هر بار که لورا غذا می‌خورد و بیمار نمی شود، معتقد است که این مراسم شستشو است که او را ایمن نگه می دارد. به نظرش می‌رسد این واقعیت که او بیمار نشده اثبات این است که رفتارهای اجبارهای او موثر است. همچنین معتقد است که برای رفع اضطراب خود به آیین های شستشو نیاز دارد. احساس می کند که باید بشوید. در غیر این صورت، هفته ها و هربار می ترسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان