دانلود و خرید کتاب بچه شیرازی! مریم شیدا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بچه شیرازی! اثر مریم شیدا

کتاب بچه شیرازی!

نویسنده:مریم شیدا
انتشارات:نشر جمال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بچه شیرازی!

کتاب بچه شیرازی! به قلم مریم شیدا تالیف شده و ویراستۀ عاطفه سادات موسوی است و نشر جمال آن را روانۀ بازار کرده. این کتاب خاطراتی از یک شیرازی به نام احسان حدائق را بازگو می‌کند که زندگی پرفراز‌ونشیبی داشته است و در نهایت نیز با رفتن به جبهۀ جنگ به شهادت رسیده. 

درباره کتاب بچه شیرازی!

احسان حدائق در سال ۱۳۴۰ در شیراز متولد شد. او در سال ۱۳۵۸ در حوزه علمیه شیراز مشغول تحصیل شد و از اساتید و علمای آنجا بهرۀ بسیاری برد. قبل از انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی‌ها نقش فعالی داشت و به همین دلیل دو بار توسط ساواک دستگیر شد. زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، احسان با تمام وجود برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کرد، او گروهی را تشکیل داد تا بر ضد گروهک‌ها قیام کنند و خود رهبری آن‌ها را برعهده گرفت. زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، او مشتاقانه به سوی جبهه شتافت و در تمام مدت سخنان امام را با جان و دل می‌پذیرفت. شهید احسان حدائق، در عملیات بیت المقدس در تاریخ دوم آبان ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید. پیکر پاک او در شیراز تشییع شد و به دستور وصیتش در صحن مطهر احمد بن موسی (ع) به خاک سپرده شد. این کتاب خاطراتی از این شهید باشهامت را بازگو می‌کند. 

خواندن کتاب بچه شیرازی! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به ادبیات جنگ علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بچه شیرازی!

«احسان لبخند کم رنگی روی لب آورد: «دیدید که روزه گرفتیم، نمازم خوندیم. شما و شهربانی هم هیچ کاری نتونستین بکنین.» 

«آقای حدائق! اسم تو و دوستات تو لیست ساواکه. دنبال دردسر نگرد. دست از این برنامه‌های آشوبگرانه بردار» احسان محلی به حرف‌های من نداد و به سمت حیاط رفت. صدایم را بالا بردم: «فکر کردین این سری هم مثل اون دفعه‌س که “لک زده” رو گرفته بودن و سرکلاسا نرفتین تا ما مجبور شدیم زنگ بزنیم شهربانی آزادش کنن؟ نه. این‌بار بار گناهتون خیلی سنگینه!» عصبی به سمت دفتر رفتم.» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان