دانلود و خرید کتاب اخلاق و اقتصاد یوهان خرافلانت ترجمه وحید موسوی داور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق و اقتصاد اثر یوهان خرافلانت

کتاب اخلاق و اقتصاد

معرفی کتاب اخلاق و اقتصاد

کتاب اخلاق و اقتصاد نوشتۀ یوهان خرافلانت با ترجمۀ وحید موسوی داور در انتشارات دیدگاه کاوش و سازندگی(دُکسا) به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب، رابطۀ میان اقتصاد و اخلاق است. نویسنده ضمن بررسی مکاتب و نظریه‌های مختلف اقتصادی و فلسفی، تأثیر نهاد بازار را بر سه اصل شادکامی، برابری و فضیلت‌مندی بررسی می‌کند.

درباره کتاب اخلاق و اقتصاد

کتاب اخلاق و اقتصاد را یوهان خرافلانت، استاد اقتصاد، تجارت و اخلاق در دانشگاه تیلبورخ هلند نوشته که در سال 2022 منتشر شده است. این کتاب تأثیر نهاد بازار آزاد را بر کیفیت زندگی بررسی می‌کند.

از دهۀ هفتاد قرن بیستم، دولت‌ها سیاست بازار آزاد را در جهت مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی در پیش گرفته‌اند. به‌زعم خرافلانت، نویسندۀ کتاب، نظام بازار آزاد منشأ رشد اقتصادی به‌ویژه در کشورهایی مانند چین و هند بوده است. در کنار این موضوع، تخریب محیط زیست و بحران‌های جهانی مالی، بحث‌های زیادی را در مورد معایب و مزایای بازار آزاد پیش آورده است. پرسش اصلی نویسنده این است که تا چه حد می‌توان از بازار آزاد به‌عنوان بازاری برای به‌زیستی استفاده کرد؟

 هدف کتاب اخلاق و اقتصاد این است که بر سه موضوع که عمدتاً به‌عنوان پیامدهای بازار آزاد شناخته می‌شوند تمرکز و آن‌ها را بررسی کند: شادکامی، برابری و فضیلت. بخش اول کتاب، نهادهای بازار آزاد را از منظر شادکامی ارزیابی می‌کند و میان ۳ دیدگاه تأثیرگذار و نظریۀ اخلاقی فایده‌گرایی ارتباط برقرار می‌کند. در این بخش همچنین دیدگاه‌های نئولیبرالیسم، نئوکلاسیک و کینزی راجع به بازار آزاد را مطرح می‌کند و شواهدی دربارۀ تجربۀ تأثیر نهاد بازار بر رفاه و شادکامی ارائه می‌کند. بخش دوم، بازارهای آزاد را از دیگاه اصل‌بنیاد اخلاقی‌شناسی حقوق و عدالت بررسی کرده است. این دیدگاه از بازار آزاد حمایت کرده؛ اما در دهه‌های گذشته، نابرابری ثروت و درآمد در اقتصاد بازار غربی و غیرغربی حس نگرانی در مورد نظم اقتصادی فعلی ایجاد کرده است. موضوعی که با عنوان عدالت توزیعی از آن یاد می‌شود. در این بخش شواهدی برای روشن شدن نسبت میان بازار آزاد و عدالت آمده است. بخش سوم مربوط به رابطۀ نهاد بازار و فضیلت‌مندی است. موضوعی که میان اقتصاد و فلسفه مشترک است: آیا نهاد بازار فضیلت‌ها را تقویت می‌کند یا تضعیف؟ کتاب دو دیدگاه متضاد در مورد این موضوع را آورده است. یوهان خرافلانت در این بخش، کتاب اخلاق‌شناسی فضیلت را معرفی کرده و با مرور دیدگاه‌ها در مورد این موضوع، شواهدی تجربی برای بحث خود ارائه کرده است.

 کتاب اخلاق و اقتصاد می‌تواند به‌عنوان منبعی برای درس اخلاق اقتصادی استفاده شود.

خواندن کتاب اخلاق و اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان، پژوهشگران و دوستداران کتاب‌های اقتصادی و فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۹,۵۰۰
تومان