دانلود و خرید کتاب فرانکنشتاین مری شلی ترجمه فروزنده دولت یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرانکنشتاین اثر مری شلی

کتاب فرانکنشتاین

نویسنده:مری شلی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرانکنشتاین

کتاب فرانکنشتاین نوشتهٔ مری شلی و ترجمهٔ فروزنده دولت یاری است و انتشارات آناناس آن را منتشر کرده است.  این کتاب داستان دکتری به نام فرنکنشتاین است که براساس یک تصمیم اشتباه زندگی افراد زیادی را نابود می‌کند.

درباره کتاب فرانکنشتاین

مری شلی، زمانی که تنها ۱۸ سال داشت، شروع به نوشتن کتاب فرانکنشتاین کرد. این اثر که هم‌زمان، تریلری گوتیک، عاشقانه‌ای پرحرارت و حکایتی هشداردهنده در مورد خطرات علم است، داستان علم‌آموزی متعهد به نام ویکتور فرانکنشتاین را پی می‌گیرد. فرانکنشتاین که به شکل وسواس‌گونه‌ای به دنبال یافتن علت زندگی و همچنین، جان‌بخشیدن به اشیای غیرزنده است، انسانی را با استفاده از اعضای بدن دزدیده شده از اجساد خلق می‌کند؛ اما پس از این کار، زشتی و مخوف‌بودن این موجود، او را تا سر حد مرگ می‌ترساند. این موجود که زمانی بسیار آرام و بی‌آزار بود، پس از شکنجه‌شدن با تنهایی و انزوا، به جانوری شرور تبدیل می‌شود و به دنبال انتقامی خون بار از آفریننده‌اش، فرانکنشتاین، می‌افتد. این رمان که جزء مهم‌ترین آثار پیشرو در ژانرهای ترس و علمی تخیلی است، نه‌تنها داستانی جذاب و دلهره‌آور را روایت می‌کند، بلکه سوالات ژرفی دربارهٔ مفهوم زندگی و جایگاه آدمی در کائنات را در ذهن مخاطب برمی‌انگیزد: انسان بودن چه معنایی دارد؟ ما چه مسئولیت‌هایی در برابر یکدیگر داریم؟ تا چه اندازه می‌توان طبیعت را دستکاری کرد؟ در عصر حاضر که پر است از خبرهای اهدای اعضای بدن، مهندسی ژنتیک و ترورهای زیستی، جواب این سوالات بیش از هر زمان دیگری بااهمیت جلوه می‌کند.

خواندن کتاب فرانکنشتاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی تخیلی کلاسیک و داستان‌های جذاب و دلهره‌آور پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مری شلی

مری وول اِستوِنکِرافت گادوین شِلی متولد ۳۰ اوت ۱۷۹۷ – درگذشته ۱ فوریه ۱۸۵۱ یک رمان‌نویس، نویسندهٔ داستان‌های کوتاه و سفرنامه‌نویس اهل انگلستان است. از شناخته‌شده‌ترین اثر او فرانکنشتاین (در سبک نگارش گوتیک) و داستان کوتاه ماتیلدا اشاره کرد. ایدهٔ نگاشتن فرانکنشتاین در سال ۱۸۱۶ در سفر تابستانی به ژنو به همراه لرد بایرون، جان ویلیام پولیدوری و کلر کلرمون به ذهن مری شلی خطور کرد.

پدر او ویلیام گادوین، یکی از بزرگ ترین روزنامه نگاران و فیلسوفان قرن خود و مادر او نیز مری کرافت، یکی از بزرگ ترین فیلسوفان فمنیست و نویسندگان عصر خود بود. از این رو می‌توان گفت که مری شلی در خانواده‌ای به دنیا آمده که تفکر و اندیشه بنیان‌های اصلی آن خانواده بوده است. و پس از نگارش چندین رمان دیگر در باب داستان ارواح و شبح و این دست از داستان‌ها در معرض تهمت‌های فراوانی قرار گرفت. عده‌ای در آن زمان به او نسبت آن را داند که وی با ارواح خبیث در ارتباط است و به همین دلیل است که درست پس از نگارش رازهای دنیای ارواح شوهرش فوت کرده است و هیچ کدام از بچه‌هایش نیز سالم نمانده‌اند. حتی چندی دیگر گفتند که ایده نوشتن داستان هایش را از ارواح مرده ی قبرستان‌ها می‌گیرد و در یک شایعه عجیب حتی گفتند که او قلب شوهر از دست رفته‌اش را در یک پارچه نگهداری کرده و در کمد خانه‌اش قایم کرده است. با این اوصاف، مری شلی پس از گذراندن ۵۳ سال زندگی پربار اما پر رنج نهایت در سال ۱۸۵۱ دیده از جهان فرو بست و دفتر زندگی خویش را با کوله باری از افتخارات ادبی به پایان رساند و او را در کلیسای سنت پیتر در شهر بورنموث انگلستان دفن کردند.

بخشی از کتاب فرانکنشتاین

«خوشحال خواهی شد اگر بدانی شروع کاری که آن‌قدر برایش دل‌شوره داشتی و پیشگویی‌های وحشتناک برایش کرده بودی، بدون دردسر انجام شده است. دیروز به اینجا رسیدم و اولین کار من این بود که به خواهر عزیزم اطمینان بدهم خوب و سلامت هستم و بیش‌ازپیش نسبت به موفقیت اطمینان دارم.

اکنون در شمال لندن هستم، اما در منطقه‌ای دور از آنجا... وقتی در خیابان‌های سن‌پترزبورگ قدم می‌زنم؛ نسیم شمالی خنک گونه‌هایم را نوازش می‌کند، باعث تمدد اعصاب می‌شود و روحم را آکنده از شادی می‌کند. آیا این حس را درک می‌کنی؟ این نسیم از سرزمین‌هایی به سمت من می‌وزد که قرار است به همان سو حرکت کنم، این نسیم رایحهٔ سرزمین‌های پوشیده از یخ را با خود آورده است. رؤیاپردازی‌هایم با الهام از این باد زنده‌تر شده و با شور و شوق بیشتری همراه شده‌اند. بیهوده تلاش می‌کنم به خودم بقبولانم که قطب شمال ناحیه‌ای یخ‌زده و کاملاً متروکه است؛ تاکنون این ناحیه در تخیلات من به‌صورت یک ناحیهٔ شاد و زیبا جلوه‌گر شده است. مارگارت! آنجا خورشید همیشه تابان است و غروب نمی‌کند؛ چون در افق دور زده و نور پرشکوه و جاودانهٔ خود را بر همه‌جا می‌تابد؛ بنابراین با اجازهٔ شما خواهر مهربان؛ من نیز به دریانوردان قدیمی اعتماد می‌کنم که معتقدند با عبور از برف و یخ به یک دریای آرام می‌رسیم و سپس سرزمینی زیباتر از همهٔ قاره‌های کشف شده را خواهیم دید که شگفتی‌هایش غیرقابل وصف هستند؛ محصولات و ویژگی‌های آن ناحیه همچون پدیده‌های بی‌بدیل کائنات موجب شگفتی خواهند بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان