دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی سیدسعید زاهد زاهدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی

کتاب «جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی» نوشتۀ سیدسعید زاهد زاهدانی و ویراستۀ فرهاد سلیمان نژاد است و انتشارات موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی

بعد از تأسیس جمهوری اسلامی تلاش‌های بسیاری در جهت مطالعۀ علوم‌انسانی اسلامی صورت‌گرفته است که امروز باگذشت بیش از ۴۰ سال نتایج آن دیده می‌شود. تکمیل کردن مطالعات گذشته و در کنار آن پژوهش‌های جدید می تواند مسائل فکری جامعه را با توجه آرمان‌های ملی و اسلامی،‌حل کند و جامعۀ نمونه‌ای را ارائه دهد. کتاب جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی یکی از همین تلاش‌ها است و توانسته است با الهام از فلسفۀ اسلامی، نوع تازه‌ای از یک تفکر اجتماعی را ارائه کند.

کتاب جامعه‌شناسی با رویکردی سه‌وجهی در ۵ بخش و ۱۰ فصل تنظیم شده است. فصل اول کتاب با استفاده از مکتب ساختی کارکردی نشان می‌دهد که زندگی با ارزش‌های اسلامی سعادت مردم را در پی دارد. فصل دوم به رابطۀ فرد و جامعه می‌پردازد بنابراین نظریات شهید مطهری با نظریات اریک فروم مقایسه می‌شود؛ هردوی آن‌ها برای حل مسئلۀ رابطه میان فرد و جامعه از عنصر سوم استفاده کرده اند. در نظریۀ مطهری این عنصر سوم مستقل و در عین حال مرتبط با دو سر رابطه است و در ایجاد توازن در رابطۀ جامعه و فرد موفق است اما برای اریک فروم این عنصر مهیت اجتماعی دارد و منجر به غلبۀ جمع بر فرد می‌شود.

فصل سوم کتاب رویکردهای جامعه‌شناسی گیدنز، بوردیو و هابرماس به رابطۀ فرد و جامعه با رویکرد تقومی جامعه‌شناسی سه‌وجهی مقایسه می‌شود. فصل چهارم دربارۀ رویکرد شناخت‌شناسی سه‌وجهی است؛ این فصل شکل‌گیری فرهنگ فردی و اجتماعی را باتوجه‌به ۳ ابزار شناخت حس، قلب و عقل مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل پنجم ضمن پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که رویکرد اتخاذ شده کمک‌کننده است و قواعدی از پدیده‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد. فصل ششم نظریه‌ای با رویکردی سه‌وجهی دربارۀ جنبش‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. فصل هفتم با استفاده از رویکرد سه‌وجهی به جامعه‌شناسی خانواده می‌پردازد.

فصل هشتم کتاب جامعه‌شناسی با رویکردی سه‌وجهی به موضوع هنر می‌پردازد و استدلال می‌کند که رویکرد سه‌وجهی می‌تواند علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و خانواده، در مورد هنرها هم تعمیم پیدا کند و آن‌ها را کامل‌تر توضیح دهد. فصل نهم کتاب که مهم‌ترین بخش به‌حساب می‌آید، بر اساس هستی‌شناسی و شناخت‌شناسی و همچنین با درنظرگرفتن غیب به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی اعتقادات اسلامی، یک رویکرد روش‌شناسی را معرفی می‌کند. آخرین فصل کتاب هم جمع‌بندی و نتیجه‌گیری است. 

خواندن کتاب جامعه شناسی با رویکردی سه وجهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم اسلامی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان