دانلود و خرید کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم امیرفرزام دهنوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم اثر امیرفرزام دهنوی

کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم

معرفی کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم

چاپ دوم کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم نوشتهٔ امیرفرزام دهنوی و ویراستهٔ محدثه طهماسبی فر است. انتشارات هورین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم

تئاتردرمانی یا نمایش‌درمانی، یک درمان کمکی و غیردارویی به شمار می‌رود که بازی‌محور و گروهی و نیز شاخه‌ای از هنردرمانی است. کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم که به قلم یک کارشناس‌ارشد رشتهٔ کارگردانی تئاتر، مددکار اجتماعی و هنردرمانگر نوشته شده، از کودکان درخودمانده، برخی از گزارش‌های بالینی و هنردرمانی برای کودکان سخن گفته است. گفته شده است که این اثر حاصل موضوع پایان‌نامهٔ کارشناسی‌ارشد کارگردانی نمایش در دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تنکابن) بوده است. امیرفرزام دهنوی گفته است که در جامعهٔ ایران، درمورد درمان از طریق تئاتر و تأثیر آن در عملکرد روانی اجتماعی طیف اوتیسم، بحث چندانی صورت نگرفته است. او معتقد است که استفادهٔ درست و علمی از نمایش و ابزار‌های نمایشی در تسکین کودکان و نوجوانانِ دارای اختلال اوتیسم باید موردتوجه قرار گیرد.

اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطهٔ تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌کند؛ در بعضی موارد، رفتارهای خودآزاردهنده و پرخاشگری نیز دیده می‌شود.

خواندن کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد ارتباط میان تئاتردرمانی و اختلال طیف اوتیسم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تئاتردرمانی طیف اتیسم

«یکی دیگر از تاکید های تئاتر بر روی چگونگی به کارگیری صداهای آوازی است. سه شکل ارتباطات شامل : تن یا صداهای آوازی، زبان بدن و حالات چهره می باشد. تمرین های تئاتر افراد را ملزم به رعایت دقیق این سه شکل ارتباطی می کند. این تمرین ها به کودکان آموزش می دهد تا توانایی تشخیص تن صدای شما را بدست آورند، هیجانات را متوجه شوند و بین حالات گوناگون واکنش شما و نحوه صحبت شما، تمایز قائل شوند. درک دیدگاه های خود و دیگران مهارتی است که در اجراهای تئاتر بدست می آید و تئاتر فرد را خود به خود در مسیر دستیابی به این مهم قرار می دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان