دانلود و خرید کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی عباس انصاری تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی اثر عباس انصاری تبار

کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی

کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی نوشتهٔ عباس انصاری تبار است و انتشارات مرسل آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی

کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی در راستای ترویج و ترسیم اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله) در زمینه مدیریت جهادی، حرکت و جهش علمی به‌سوی اهداف متعالی اسلام و انقلاب نگاشته شده است.

مدیریت یکی از عرصه‌های مهم و قابل توجه در سبک زندگی اسلامی است. مدیریت جهادی برخاسته از فرهنگ جهادی، و حاکی از مدیریت بر مبنای ارزش‌های اسلامی است.

تبیین مفهوم، شاخصه‌ها و مؤلّفه‌های مدیریت جهادی منوط به تحقیق و تدبر در قرآن کریم است. از آنجا که واژه مدیریت و مشتقّات آن در قرآن کریم به کار نرفته است، توجه به واژه‌های «طاعة»، «تمکّن»، «اتباع» و نیز واژه «جهاد» و «تدبر» در برخی آیات مشتمل بر این واژگان به روش تحقیق موضوعی و تدبر در سیاق این آیات، روشی مناسب برای استخراج تعالیم قرآن کریم در خصوص مدیریت جهادی است. براساس این تحقیق می‌توان گفت مهم‌ترین شاخصه جهاد، بذل طاقت برای رسیدن به مطلوب با مؤلفه‌های عقل، علم، تقوا، اسوه‌مداری، ولایت‌مداری و اعتصام و توکل به خداست و مدیریت جهادی به کار گرفتن این شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها همراه با کاربست تمامی استعدادها، توانمندی‌ها و بن‌مایه‌های فردی، اعتقادی و سازمانی مدیر به منظور تحقق هدف والای آن، یعنی ارتقای کمی و کیفی حیات انسان است؛ بنابراین می‌توان گفت مدیر در تحقق مدیریت جهادی نقشی اساسی و ارزشمند ایفاء می‌کند.

«مدیریت جهادی» یکی از کلیدواژه‌هایی است که در شعار سال ۹۳ مورد تأکید رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) قرار گرفته است. شناخت مفهومی و مقصود رهبری از این عنوان و اصطلاح و شاخصه‌های آن می‌تواند جهت‌گیری در کل شعار را تعیین کند؛ زیرا تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی با دو عنصر «عزم ملی» و «مدیریت جهادی» شدنی است. نویسنده در این مطلب با مراجعه به آموزه‌های وحیانی اسلام و سخنان رهبری مفهوم و شاخصه‌های آن را تبیین کرده است. «اقتصاد و فرهنگ» باید به‌عنوان دو هدف اصلی مدنظر مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد. ایشان در حقیقت به شکل دیگر بر تمدن‌سازی اسلامی در جهان معاصر تأکید دارند.

خواندن کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت جهادی و اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر مدیریت جهادی با نگرش دینی اسلامی

«مدیریت فرآیند به‌کارگیری منابع و امکانات مادی و انسانی طی مراحل برنامه‌ریزی سازماندهی هدایت وکنترل به منظور دستیابی به اهداف سازمانی است.

همچنین فرآیند بهره‌وری از امکانات و منابع محدود برای دست‌یابی به خواسته‌ها و نیازهای نامحدود طی مراحل خاص تحت عنوان مدیریت تعریف می‌شود. برخی نیز آن را هنر انجام‌دادن کارها توسط دیگران به منظور حداکثر بازدهی از حداقل منابع برای دستیابی به اهداف از پیش‌تعیین‌شده می‌دانند. به این ترتیب برای مدیریت تعاریف گوناگونی ارائه شده است و آن را شامل «فرآیند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد کلیهٔ منابع قابل‌دسترسی برای رسیدن به هدف‌های تعیین‌شده سازمان» نیز شمرده‌اند.

مدیریت از لحاظ روان‌شناسی چنین تعریف شده است: «توان و قدرت فرد برای نفوذ در رفتار اعضایی که گروه یا یک سازمان، تعیین هدف‌های گروه، ارائهٔ طریق برای تحقق هدف‌ها و خلق پاره‌ای هنجارهای اجتماعی در گروه».

مدیریت و اداره‌کردن برای بعضی هنر است و برای بعضی علم. مدیریت خواه علم باشد، خواه هنر، یا هردو، تاریخ بشر گواه آن است از مهم‌ترین و باارزش‌ترین هنرها و علوم انسانی است. همچنین بعضی ماهیت این توانایی را آن را «مدیریت» می‌نامند، بعضی آن‌را «رهبری»، بعضی «فرماندهی» و بعضی «ریاست». باوجود اسامی مختلف، این توانایی چیزی جز اعمال قدرت نیست.

اما در قرن جدید اندیشمندان مدیریت فقط به این تعاریف بسنده نکردند، بلکه برای تعریف جامعی از مدیریت همهٔ جوانب را درنظر گرفته‌اند، که یکی از آنها انتظارات جامعه از رستهٔ مدیریت می‌باشد.

امروزه مسئولیت اجتماعی را درکنار مدیریت می‌دانند، به‌طوری که مسئولیت مدیر در دیدگاه کلاسیک که صرفاً اقتصادی است، فقط بالابردن سوددهی می‌باشد، اما در دیدگاه جدید بر موقعیت اقتصادی اجتماعی تأکید می‌شود و معتقد است که مسئولیت مدیریت از سودآوری فراتر می‌رود و بهبود رفاه اجتماعی و حمایت از آنان را در بر می‌گیرد. احترام‌گذاشتن به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنیم، رفتار عادلانه با همهٔ کارکنان، رفتار دوستانه با محیط، حمایت از اهداف و نیازهای کاری خاص زنان و اشتغال‌نداشتن به کار تجاری در کشورهایی که حقوق بشر در آنجا نقص شده است، از نمونه‌های مسئولیت اجتماعی در مدیریت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۷,۶۰۰
۲۰%
تومان