دانلود و خرید کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن شاهد پیوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن اثر شاهد پیوند

کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن

نویسنده:شاهد پیوند
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن

کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن نوشتهٔ شاهد پیوند و ویراستهٔ محدثه طهماسبی فر است. انتشارات هورین این کتاب نظری را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن

ادوارد گوردن کریگ در ۱۶ ژانویهٔ ۱۸۷۲ به دنیا آمد و در ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۶۶ درگذشت. او یک بازیگر، کارگردان و طراح‌صحنهٔ انگلیسی بود که نظریاتی دررابطه‌با بازیگر و حضور او بر روی صحنه و لزوم جایگزین‌شدن ابرعروسک به‌جای بازیگر ارائه کرده است. کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن درمورد یکی از بزرگان تئاتر جهان سخن گفته است؛ فردی که با تأمل در نظریاتش درمی‌یابیم که در زمان حیاتش بسیار پیشرو بوده و نظریاتش غالباً مورد اقبال قرار نگرفته و امروزه که دچار فاصلهٔ زمانی با او شده‌ا‌یم، درمی‌یابیم نظرات نه‌چندان مهم آن زمانِ او امروزه تأثیر شگرفی بر تئاتر مدرن گذاشته است. این کتاب ابتدا شما را با زندگی «ادوارد گوردون کریگ» آشنا کرده و سپس از پیدایش تئاتر مدرن و جریان‌های مربوط به آن، اندیشهٔ ادوارد گوردون کریگ در تئاتر مدرن، آرای او درمورد بازیگر و ابرعروسک (ابرماریونت)، مقایسۀ نظرات او با استانیسلاوسکی، فهرستی از اجراهای کریگ با کارگردانی خودش و به کاربستن نظریات کریگ در تئاتر ایران سخن گفته است. این کتاب، موضوع پایان‌نامهٔ فوق‌لیسانس شاهد پیوند (مدرس حوزهٔ تئاتر) در سال ۱۳۷۹ بوده است.

خواندن کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر تئاتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ادوارد گوردون کریگ و تاثیر تفکرات وی بر تئاتر مدرن

«ادوارد از ایام کودکی و نوجوانی همواره در صحنه‌های تئاتر حضور داشت. در اول به عنوان بازیگر کارش را در تئاتر آغاز کرد که تا سن ۱۶ سالگی ادامه پیدا کرد و سپس به طراحی صحنه روی آورد.

در دورانی که ادوارد به عنوان بازیگر در صحنه حضور پیدا کرد و امتیازاتی که برایش به همراه داشت او را به کارگردانی کشاند که از سال ۱۹۰۰ میلادی به بعد به این کار اشتغال داشت و بالاخره در سال ۱۹۰۳ میلادی است که با کارگردانی اپرای «دیدو وآنه آس» به مرحله پختگی می‌رسد و زبانزد دیگران می‌گردد و با این کار احیاء می‌شود.

بعد از اجرای اپرای فوق به مدت کمتر از یک سال به استراحت می‌پردازد. البته قبل از آن هم در سال ۱۹۰۲ طراحی «آسیس و گالاته» را انجام می‌دهد.

در همین دوران است که برای نمایش وایکینگ‌ها اثر «ایبسن» که توسط مادرش تولید می‌شد، صحنه بسیار جالبی را تهیه می‌بیند و شاید بتوان گفت که از این دوران به بعد است که بیشتر وقت خود را به تئاتر اختصاص می‌دهد و فصل جدیدی در زندگی وی شکل می‌گیرد. چرا که درست پس از اجرای وایکینگ‌ها در انگلستان، «کنت کسلر» در ایالت وایمار با دیدن این اجرا، کریگ را به وایمار دعوت می‌کند و این دعوت توسط «روتن اشتاین» کارگذار هنری کنت انجام می‌گیرد و شاید علت این دعوت از آنجا سرچشمه می‌گرفت که در این ایالت، کنت نشین اثر هنری درخورتوجهی ارائه نمی‌شد، همین دعوت شروع سرفصل جدیدی از زندگی کریگ بود و باعث سفر وی به آلمان شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان