دانلود و خرید کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول) امیرمحمد پهلونژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول)

کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول) نوشتهٔ امیرمحمد پهلونژاد است. انتشارات نسل یاسان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهنمای نیک‌زیستی و شکوفایی در بستر روان‌شناسی مثبت.

درباره کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول)

کوچینگ (Coaching) به فرایندی گفته می‌شود که فرد را از مکان کنونی خود به نقطه‌ای که می‌خواهد برسد، هدایت می‌کند. آموزش کوچینگ مطابق استاندارد فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) از یازده صلاحیت تشکیل شده است که در سه سطح کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری تعریف شده‌اند. این صلاحیت‌ها برای افراد گوناگون (از دانشجویان تا افراد حرفه‌ای و بازنشستگان) در مراحل مختلف زندگی کارآمد هستند؛ زیرا منجر به افزایش آگاهی از خود، به‌دست‌آوردن اطلاعاتی درمورد ایجاد ارتباطی پایدار و داشتن گفت‌وگویی اثرگذار برای کمک به دیگران و مسئولیت‌پذیری در امور مهم خواهند شد. کوچینگ یکی از روش‌های آموزش نیروی انسانی است و می‌تواند منجر به سودآوری برای کارمندان و در نهایت سازمان بشود. کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول) از مجموعهٔ «روان‌شناسی کوچینگ»، با دیباچه‌ای به قلم «علی صاحبی» آغاز شده است. کتاب حاضر پنج فصل دارد. امیرمحمد پهلونژاد کتاب را طوری نوشته که با مطالعهٔ آن، ادراک منسجمی از مفاهیم و مؤلفه‌های «روان‌شناسی مثبت» برای شما فراهم می‌شود. این کتاب می‌تواند شما را گام‌به‌گام در قلمرو روان‌شناسی مثبت راهنمایی و هدایت کند و در واقع دعوت‌نامه‌ای است تا به مسیر جدیدی (روان‌شناسی مثبت) قدم بگذارید، شناخت بهتری از خود، توانمندی‌ها و سطح نیک‌زیستی خود پیدا کنید و احساس لذت، قدرشناسی و نیک‌زیستی را در زندگیتان افزایش دهید.

خواندن کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کوچینگ زندگی مثبت (جلد اول)

«خوش‌بینی یکی از جذاب‌ترین متغیرهایی است که روی نیک‌زیستی جسمانی و روان‌شناختی و تاب‌آوری تأثیر دارد و به آن کمک می‌کند. خوش‌بینی از نظر نیک‌زیستی،‌ برای سلامت جسمانی و عاطفی شما نیز بسیار مهم است. یکی از زیباترین نکات درباره مفاهیم روان‌شناسی مثبت این است که می‌توان آن‌ها را آموخت، بنابراین می‌توان آموخت که با خوش‌بینی بیشتری فکر و زندگی کرد.

نگاه کردن به جنبه‌های مثبت، یا هر موقعیت غم انگیز یا ناخوشایندی که جنبه مثبتی هم دارد، توجه به آن‌چه درست است (به جای توجه به جنبه‌های اشتباه)، اعتماد کردن مگر آن که خلافش ثابت شود، احساس خوبی نسبت به آینده خود و آینده جهان داشتن یا فقط اعتماد داشتن به این‌که می‌توانید روز خود را سر کنید و از پس مسائلش بربیایید، همه راهبردهای خوش‌بینی است. پرورش خوش‌بینی وجه مشترک زیادی با پرورش قدردانی دارد. هر دو راهبرد شامل تلاشی برای نمایان کردن جنبه مثبت موقعیتی که در آن هستید است. با این حال، ایجاد خوش‌بینی نه تنها درباره جشن گرفتن حال و گذشته، بلکه درباره پیش‌بینی آینده‌ای روشن است.

قبل از ادامه، بهتر است برخی افسانه‌ها درباره خوش‌بینی را برطرف کنیم. یادگیری خوش‌بینی به این معنا نیست که باور کنید در «بهترین دنیاهای ممکن» زندگی می‌کنید یا این‌که گذشته، حال و آینده شما بکر و بدون پیچیدگی و مشکلات است. در واقع، بین «خوش‌بینی بزرگ» و «خوش‌بینی کوچک» تمایز قایل شوید. تفاوت شامل این است که انتظارات مثبت فرد چقدر مشخص یا کوچک است. برای مثال، «پرواز فردای من به موقع می‌رسد» (خوش‌بینی کوچک) در مقابل «ما در آستانه عصری باشکوه هستیم» (خوش بینی بزرگ) هر دو می‌تواند شدنی باشد، اما به روش‌های مختلف. در خوش‌بینی کوچک، افراد تمایل دارند تا در موقعیت‌های خاص (مانند تکمیل پروژه‌ای در محل کار) به شیوه‌های سازنده و سالم رفتار کنند. در حالی که خوش‌بینی بزرگ باعث ایجاد احساس کلی انرژی می‌شود. خوش‌بینی بزرگ باعث می‌شود احساس تاب‌آوری، قدرت و پر انرژی بودن کنید. شکل دیگری از خوش‌بینی نیز باید اضافه شود که می‌توانید آن را خوش‌بینی بسیار کوچک بنامید. این فقط شامل احساس مثبتی است که شما با آن از این روز، ماه و سال عبور خواهید کرد. ممکن است فراز و نشیب‌هایی وجود داشته باشد، اما همه چیز در نهایت درست خواهد شد. اگرچه برای برخی از شما، ممکن است تمرین تفکر خوش‌بینانه به معنای قرار دادن جملات خوش‌بینانه در وب سایت یا دیوار اتاقتان باشد، یا شعارهای تاکیدی روزانه مانند «به اندازه کافی خوبم، به اندازه کافی باهوشم و دیگران دوستم دارند» باشد، اما تمرین خوش‌بینی ممکن است برای دیگران بسیار متفاوت به نظر برسد. اگر خوش‌بینی، مناسب سبک زندگی و شخصیت شما باشد، می‌توان آن را با پختگی، عقل سلیم، ظرافت و حتی شوخ‌طبعی انجام داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰۰,۰۰۰
تومان