دانلود و خرید کتاب هنر زندگی خردمندانه شارون لبل ترجمه امیرمحمد پهلونژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر زندگی خردمندانه

کتاب هنر زندگی خردمندانه نوشتهٔ شارون لبل و ترجمهٔ امیرمحمد پهلونژاد است. انتشارات نسل یاسان این کتاب را منتشر کرده است. این اثر شامل ۹۳ درس از «اپیکتِتوس» برای زندگی است.

درباره کتاب هنر زندگی خردمندانه

کتاب هنر زندگی خردمندانه حاوی یک راهنمای‌ کهن ‌و ‌ماندگار ‌در‌مورد فضیلت، ‌شادمانی ‌و‌ اثربخشی است. این کتاب، نگاهی ‌نو‌ بر‌ آموزه‌های حکیم ‌باستان (اپیکتتوس) انداخته است. این اثر شامل ۹۳ درس بسیار صریح و خردمندانه از «اپیکتِتوس» برای زندگی است. با مطالعهٔ این درس‌ها می‌آموزید که با چالش‌های روزمرهٔ زندگی با موفقیت روبه‌رو شوید و با زیبایی و لذت با فقدان‌ها، خسران‌ها و ناامیدی‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی دست‌وپنجه نرم کنید. گفته شده است که این کتاب، شما را به تفکر درمورد فلسفۀ زندگی مشتاق می‌کند. خوانندۀ عاشق یادگیری می‌تواند هر روز، یکی از آموزه‌های این کتاب را در زندگی واقعی و روزمرۀ خود تمرین کند. شارون لبل کوشیده است تا با زبانی ساده و شیرین، آموزه‌های فلسفی حکیم یونانی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به فرمول‌هایی ساده و کاربردی برای انسان مدرن امروز تبدیل کند. او می‌خواهد زبان فلسفه برای همه قابل‌فهم باشد؛ تا همگان بتوانند از آموزه‌ها در زندگی خود بهره‌مند شوند. این نویسنده معتقد است که فلسفۀ‌ رواقی‌گری، بیش از گذشته در قرن ۲۱ همچنان اهمیت دارد؛ زیرا به ما می‌آموزد که چگونه از بین انبوه انتخاب‌ها، انتخاب‌های عاقلانه‌ای انجام دهیم. کتاب هنر زندگی خردمندانه، راهنمایی برای انسان‌هایی است که می‌خواهند در دنیای پیچیدۀ مدرنْ سردرگم نشوند و همچنان بر اساس ارزش‌ها و اصولْ خردمندانه زندگی کنند.

خواندن کتاب هنر زندگی خردمندانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مهاتر‌های زندکی از یک حکیم دوران باستان (اپیکتِتوس) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر زندگی خردمندانه

«مفهوم و منظورِ رواقی از فضیلت - که اپیکتِتوس نیز آن را باور داشت و از آن حمایت می‌کرد - نشانی ماندگار و در عین حال کم‌تر بهاداده‌شده بر فرهنگ ما داشته است. دکارت، اسپینوزا، روسو، نیچه، مارکس و پدران بنیانگذار ایالات متحده، تعداد معدودی از فعالان و اعضای جنبشی بودند که اقداماتشان مدیون افکار و باورهای اخلاقی پیروان فلسفهٔ رواقیون بوده است.

فضیلت، تا قبل از احیای مجدد آن، بسیار سنتی یا حتی به گوش‌های مدرن و امروزی ما قدیمی به‌نظر می‌رسید. تعلیمات اپیکتِتوس دربارهٔ فضیلت، با بی‌عیب‌ونقص و مقدس‌نمابودن یا مطیع و خاضع‌بودن هیچ ربطی ندارد. فضیلت، شادمانی و آرامش درونی، تجربیاتی جدا از هم و مجزا نیست، بلکه حالت‌هایی است که با یکدیگر شکل می‌گیرد.

همزمان که اپیکتِتوس فی‌نفسه از خوب‌بودن حمایت کرد، مشاهده کاربردی او این بود که زندگی فضیلانه منجر به یکپارچگی درونی و هماهنگی بیرونی می‌شود. اگر انسان ازنظر معنوی استوار و ثابت‌قدم باشد، آسودگی و رهایی بزرگی را تجربه خواهد کرد و روحش آرامش خواهد داشت و همان‌طور که اپیکتِتوس می‌گوید: «بدون هیچ مانعی می‌توانیم به شیوه‌ای اثربخش در مسیر رسیدن به اهدافمان تلاش و کوشش کنیم.»

پریشانی درونی و شرارت، از نتایج ابهام است. اپیکتِتوس ما را کوچ می‌کند تا از طریق روشن‌شدن دستورالعمل‌های اخلاقی و معنوی برای خودمان، بهترینِ خودمان را برای باقی عمرمان فرابخوانیم. آزادی، آسودگی و اطمینان، پیروزی‌های بیرونی است که به‌تدریج با این دستورالعمل و برنامهٔ اخلاقی و معنوی، مطابقت پیدا می‌کند و از آن پیروی می‌کند. او از ما می‌خواهد که به انتخاب‌های «بیرونی» یا چیزی که امروزه به آن «انتخاب‌های سبک زندگی» می‌گوییم، اهمیت کم‌تری بدهیم و به جای آن، روی انتخاب‌های معنویِ درونیِ کوچک، اما مهم و قابل توجهی که در طول یک روز انجام می‌دهیم، تمرکز و توجه داشته باشیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
تومان