دانلود و خرید کتاب بلوغ به زبان ساده ماندانا سلحشور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلوغ به زبان ساده اثر ماندانا  سلحشور

کتاب بلوغ به زبان ساده

معرفی کتاب بلوغ به زبان ساده

«بلوغ به زبان ساده برای نوجوانان» به پژوهش و گردآوری ماندانا سلحشور(-۱۳۴۰)، می‌کوشد فرایند بلوغ را برای دختران و پسران نوجوان به زبان ساده شرح دهد. اگر شما قصد دارید این کتاب را بخوانید‌، به احتمال زیاد درباره‌ی دگرگونی‌های جسمی‌، ذهنی و روانی دوران بلوغ کنجکاو هستید و می‌خواهید دانستنی‌های‌تان را در این‌باره افزایش دهید. برخی از این دگرگونی‌ها برای شما عجیب‌، برخی جالب‌ و برخی دیگر نیز کمی دلهره‌آورند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نکته‌های مفیدی درباره‌ی تغییر و تحول‌های دوران بلوغ، مانند:، رشد اندام‌های جنسی‌، تغییرهای بدنی‌، رعایت رژیم‌های غذایی سالم‌ و داشتن برنامه‌ای منظم برای ورزش و فعالیت‌های بدنی روزانه‌تان به‌دست آورید. بلوغ مرحله‌ای بسیار مهم و حساس در زندگی شما‌، نوجوانان‌، به‌شمار می‌رود. در این مرحله بدن شما دستخوش چنان رشد سریعی می‌شود که حتی برای خودتان نیز غافل‌گیر‌کننده است. در طی این دوران‌، شما با دگرگونی‌های جسمی و روانی گوناگونی روبه‌رو شوید که برای درک بهتر آن‌ها لازم است از پیش آمادگی داشته باشید. بلوغ فرایندی تدریجی و هنجار است که بدن کودک ضمن آن شروع به رشد و تغییر می‌کند و او طی این فرایند به فردی بالغ تبدیل می‌شود. در دوران بلوغ روابط شما با پدر و مادر‌ و اعضای خانواده‌تان شکلی دیگر به خود می‌گیرد. دوستان و نزدیکان‌تان به گونه‌ای دیگر با شما رفتار می‌کنند. افزون بر این‌، دیدگاه‌ها و باورهای خودتان نیز درباره‌ی موضوع‌های مختلف دگرگون می‌شود.

نظرات کاربران

yass
۱۳۹۶/۱۱/۰۴

چرا هیچکی نظر نداده هیچکی نخوندش؟؟

Maryam
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

کتاب خوبی بود بنظرم. مطمئن نیستم برای بچه هایی که تازه به سن بلوغ رسیدن مناسب باشه (بخاطر بخش‌های بلوغ جنسی‌ش میگم) اما واسه بچه های کمی بزرگتر خوبه!

ملکه زمستون
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

این کتاب بنظرم برای افراد ۱۱ تا ۱۶ یا ۱۵ خوب باشه

تانیا
۱۴۰۰/۱۲/۱۳

این کتاب خوبه منو راهنمایی کرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
خودباوری‌، یعنی شما باور کنید که توانایی کافی برای رسیدن به هدف‌ها و آرزوهای‌تان را دارید
گل سرخ
علت بلوغ تغییر در فعالیت غده‌های درون‌ریز بدن مانند: غده‌ی هیپوفیز‌، تیروئید‌، پاراتیروئید‌، لوزالمعده‌، فوق‌کلیوی‌ و غده‌های جنسی است. اصلی‌ترین غده‌هایی که نقشی مهم در بلوغ ایفا می‌کنند‌، غده‌ی هیپوفیز‌، فوق‌کلیوی‌، جنسی‌ و تیروئید هستند
فاطمه
بلوغ فرایندی تدریجی و هنجار است که بدن کودک ضمن آن شروع به رشد و تغییر می‌کند و او طی این فرایند به فردی بالغ تبدیل می‌شود.
elyas Malaeka

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان