دانلود و خرید کتاب دیفای و آینده فایننس کمپبل هاروی ترجمه احد درفشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دیفای و آینده فایننس

کتاب دیفای و آینده فایننس؛ همه‌چیز درباره دنیای مالی توزیع‌شده نوشتۀ کمپبل هاروی، آشوین راماچاندران و جوئی سانتورو و ترجمۀ احد درفشی و حاصل ویراستاری مینا والی، قاسم سرافرازی و محدثه گودرزنیا است. این کتاب را انتشارات راه پرداخت منتشر کرده است.

درباره کتاب دیفای و آینده فایننس

اهمیت دیفای از چالش‌هایی می‌آید که دنیای سیستم‌های مالی متمرکز ایجاد می‌کند. همان گونه که در کتاب دیفای و آینده فایننس توضیح داده شده است سیستم‌های متمرکز مسائل زیادی دارد. این مسائل منجر به توسعۀ سیستم‌های توزیع‌شده در جهان شده است. زمانی که ریشه‌های سیستم‌های توزیع‌شده را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که دنیای مالی مسیر تکاملی را برای رسیدن به این نقطه طی کرده است. تاریخچۀ مختصر دنیای مالی، فین‌تک، بیت‌کوین و رمزارزها در نهایت به اتریوم و دیفای رسیده است.

دیفای زیرساخت‌هایی دارد که باید آن‌ها را شناخت؛ بلاک‌چین، رمزارزها، پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، اوراکل‌ها، استیبل‌کوین‌ها و اپلیکیشن‌های توزیع‌شده زیرساخت‌هایی هستند که دنیای دیفای را می‌سازند. دنیای دیفای ابعاد گوناگونی دارد که شناخت آن‌ها به ما کمک می‌کند بتوانیم از این ساختارها به بهترین شکل استفاده کنیم. نکتۀ مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که دیفای قرار است مسائل واقعی را حل کند. در نهایت به دستاوردهایی می‌رسیم که برخی از آن‌ها مواردی مانند تأمین مالی، صرافی‌های رمزارز توزیع‌شده، مشتقات و توکنیزاسیون بخشی از این دستاوردها هستند.

این دنیا همه‌اش زیبایی و دستاوردهای جذاب نیست. این دنیا ریسک‌های خودش را دارد؛ هشت ریسکی که در کتاب دیفای و آینده فایننس به آن‌ها اشاره شده مقدمه‌ای است که برای رگولاتوری مطلوب باید به آن‌ها توجه کرد. این ریسک‌ها اگر موردتوجه جدی قرار نگیرد و برای آن‌ها راهکار مناسب نداشته باشیم این به بحران تبدیل می‌شوند.

دیفای در مقایسه با سیستم مالی سنتی، بی‌نظیر است، چراکه بدون مجوز، دارای دسترسی باز، جهانی، قابل‌ترکیب و شفاف است و دیگر نیازی به نهادهای متمرکز جهت فعالیت‌های مالی ابتدایی نیست. در دیفای می‌توانید بانک خود باشید و از طریق کدهای موجود در بلاک‌چین، اعتبار دریافت کنید (بدون نیاز به مؤسسه!). بااین‌حال، تعداد کمی از زیرساخت‌های این اکوسیستم ساخته شده‌اند. شاید کمتر از یک درصد (شاید هم کمتر) از مردم جهان به دیفای به‌عنوان اثری خارق‌العاده نگاه می‌کنند. در حال حاضر اکوسیستم روبه‌رشد توسعه‌دهندگان در سراسر جهان در حال ساخت شالوده امور مالی آینده است.

خواندن کتاب دیفای و آینده فایننس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای شاغلین و علاقه‌مندان حوزه‌های مالی و رمزارزها مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب دیفای و آینده فایننس

«پنج مشکل کلیدی سیستم‌های مالی متمرکز

۱- کنترل متمرکز. تمرکز، لایه‌های زیادی دارد. اغلب مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها با یک بانک واحد و محلی که نرخ‌ها و کارمزدها را کنترل می‌کند سروکار دارند. تعویض (بانک) امکان‌پذیر است، اما ممکن است پرهزینه باشد. علاوه بر این، سیستم بانکی ایالات متحده بسیار متمرکز است. چهار بانک بزرگ سهم ۴۴ درصدی از سپرده‌های بیمه‌شده را در مقایسه با سهم ۱۵ درصدی در سال ۱۹۸۴ دارند. جالب است که بدانید سیستم بانکی ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها، مانند بریتانیا و کانادا، تمرکز کمتری دارد. در یک سیستم بانکداری متمرکز، بانک مرکزی تلاش می‌کند نرخ بهره کوتاه‌مدت را تعیین کند و بر نرخ تورم تأثیر بگذارد.

این عارضه بیشتر از اینکه به بخش‌های مالی قدیمی برسد، به بازیگران فناوری، نظیر آمازون، فیس‌بوک و گوگل می‌رسد که بر صنایعی مانند خرده‌فروشی و تبلیغات دیجیتال تسلط دارند.

۲- دسترسی محدود. امروزه ۱.۷ میلیارد نفر به بانک دسترسی ندارند و گرفتن وام و فعالیت در دنیای تجارت اینترنتی برایشان بسیار چالش‌برانگیز است. علاوه بر این، بسیاری از مصرف‌کنندگان، برای دسترسی به وام، باید به سیستم وام‌دهی فوری متوسل شوند. بااین‌حال، مشتری بانک بودن به معنی تضمین دسترسی نیست. به‌عنوان‌مثال، شاید بانکی نخواهد برای وام کوچکی که کسب‌وکاری جدید به آن نیاز دارد خودش را به‌زحمت بیندازد. در عوض، وام کارت اعتباری را پیشنهاد می‌دهد که نرخ بهره سالیانه ۲۰ درصدی دارد (نرخ بازدهی بالا برای یافتن پروژه‌های سرمایه‌گذاری سودآور).

۳- ناکارآمدی. سیستم مالی متمرکز ناکارآمدی‌های زیادی دارد. شاید واضح‌ترین مثال، نرخ مبادله کارت اعتباری باشد که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کوچک تا سه درصد از ارزش تراکنش را با هر بار کشیدن کارت به دلیل قدرت قیمت‌گذاری شبکه پرداخت از دست بدهند. کارمزدهای رمیتنس یا انتقال پول بین‌المللی پنج تا هفت درصد است. زمان نیز در دو روزی که برای «تسویه» یک معامله سهام (انتقال رسمی مالکیت) طول می‌کشد تلف می‌شود. در عصر اینترنت، این امر غیرقابل‌قبول به نظر می‌رسد. ناکارآمدی‌های دیگر عبارت‌اند از انتقال وجه پرهزینه (و کُند)، کارمزدهای دلالی مستقیم و غیرمستقیم، فقدان امنیت و ناتوانی در انجام تراکنش‌های خرد که بسیاری از آن‌ها برای کاربران آشکار نیستند. در سیستم بانکی فعلی، نرخ سود سپرده بسیار پایین و نرخ تسهیلات بالا باقی می‌ماند، زیرا بانک‌ها باید هزینه‌هایشان را پوشش دهند. صنعت بیمه نمونه دیگری در این زمینه است.»

 

مطالعات توسعه و مولفه منابع
عبدالرسول دیوسالار
قلبی درست مثل قلب مادرم
لیلا نارگی
رهبری از دیدگاه راهبی که فراری اش را فروخت
رابین اس. شارما
منی که من نیستم
نازنین نصیر
منع شکنجه
معمومه رمضانی
تحلیل شبکه‌ای سایت‌های میزبانی کد
هادی صفری
تمرینات قدرتی ویژه
یوری وی. ورخوشانسکی
کاپیتان
فرانچسکو توتی
شهید گلشیرازی با عشق و سرفرازی
سعید والی‌فر
کمی بی شعور باشیم
ناصر پروانی
خانواده و نگرانی‌های اجتماعی (مطالعات زنان)
لطیف رضوی
پاندورا
لیلا رعیت
مبانی فیزیولوژی قلبی عروقی
ریچارد یی. کلابونده
مالکیت خانواده
موسی رحیمی
برنامه ‌نویسی شیءگرا به زبان جاوا برای برنامه نویسان C
صمد پایدار
افسانه های دیار شهریار
جعفر کوهی
هستی شناسی پایداری
مسعود آتشگران
توضیح بلاک چین + توضیح بیت کوین
مارک آتوود
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین

نظرات کاربران

کاربر 4367541
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

متاسفانه کتاب ترجمه نشده و‌ متن فارسی در حد ترجمه گوگله ...اصلا اصلا توصیه نمیشه...خیلی بد و گنگ و افتضاحه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۸۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان