دانلود و خرید کتاب گزیده دیوان طغرا ابوالقاسم یغمایی (طغرا)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده دیوان طغرا اثر ابوالقاسم یغمایی (طغرا)

کتاب گزیده دیوان طغرا

معرفی کتاب گزیده دیوان طغرا

کتاب گزیده دیوان طغرا سرودهٔ ابوالقاسم یغمایی (طغرا) و حاصل تصحیح و کوشش محمدتقی حشمت یغمایی و عبدالکریم حکمت یغمایی است. انتشارات آذرکلک این مجموعه شعر معاصر را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب گزیده دیوان طغرا

کتاب گزیده دیوان طغرا یک مجموعه شعر معاصر را به‌عنوان منتخبی از اشعار و نوشته‌های ابوالقاسم یغمایی (طغرا) در بر گرفته است. این شعرها در قالب قطعه، غزل، مثنوی، رباعی و قصیده هستند.

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

خواندن کتاب گزیده دیوان طغرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزیده دیوان طغرا

«هرگاه انسان به صورتی ارادی بخواهد اندیشه‌ها، احساسات و مقاصد خود را ابراز دارد و به دیگران انتقال دهد، از نمادهایی مدد می‌گیرد که معنای اندیشه‌ها و سُهش‌های درونی او را به صورتی قابل تجربه درآورد تا بتواند به تجربه دیگران درآید و امکان انتقال آن فراهم شود؛ به عبارت دیگر انسان‌ها آثاری قابل تجربه را برای همنوعان خود ایجاد می‌کنند تا اندیشه‌ها و احساسات خویش را به دیگران انتقال دهند. این فرایند که «ارتباط» نامیده می‌شود درواقع سنگ زیربنای فرهنگ و تمدن بشری و رشد آن است؛ زیرا به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها و تجربه‌ها از راه انتقال و اشاعه‌ی آن‌ها در طول تاریخ و عرض جغرافیای حیات جمعی انسان‌ها تحقق می‌یابد و آمیختن و ترکیب آن‌ها ممکن می‌گردد و انباشتی از آفریده‌های بشر در طول زمان شکل می‌گیرد و آنگاه  که حالتی جمعی به خود گرفت فرهنگ و تمدن زاده می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان