دانلود و خرید کتاب مهارت‌های زبانی برای پیش‌دبستانی‌ها کیتی داگلاس ترجمه مریم نوزرآدان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت‌های زبانی برای پیش‌دبستانی‌ها اثر کیتی  داگلاس

کتاب مهارت‌های زبانی برای پیش‌دبستانی‌ها

معرفی کتاب مهارت‌های زبانی برای پیش‌دبستانی‌ها

«مهارت‌های زبانی برای پیش‌دبستانی‌ها» نوشته کیتی دوگلاس با ترجمه و تألیف مریم نوزرآدان و تصویرگری سام سلماسی و مجموعه فعالیت‌های عملی برای شنیدن و صحبت کردن و خواندن است.

به گفته‌ی پیاژه، رشد و تحول مهارت‌های زبانی از دو تا چهار سالگی با درونی شدن جهان خارج در ذهن کودکان آغاز می‌شود. در این زمان کودکان توانایی استفاده از علایم را پیدا کرده، علامت‌ها یا نشانه‌ها را جانشین چیزها می‌کنند و به‌تدریج مهارت‌های پایه‌ای زبان را که در نهایت به خواندن و نوشتن می‌رسد، یاد می‌گیرند. بنابراین رشد و افزایش مهارت‌های زبانی، به رشد و تحول ذهنی و جسمی کودکان وابسته است. مهارت‌های زبانی طی فرایند تحول عمل شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را درگیر خواهد کرد. هم‌چنین کودکان را ملزم می‌کند تا از زبان در موقعیت‌های واقعی که برای آنان بسیار مهم است، استفاده کنند.

فعالیت‌های عملی این کتاب، بر تمامی مهارت‌های زبانی تأکید دارد. بعضی از این فعالیت‌ها بر شنیدن و صحبت کردن تکیه دارد، که البته فقط فرصتی برای تمرین حین گوش دادن و صحبت کردن کودکان با مربی یا همکلاسی نیست، بلکه مجال حرف زدن درباره‌ی چیزهای دور و بر را نیز به کودکان می‌دهد. برای مهارت خواندن که در آن یادگیری نشانه‌ها و سمبل‌های نوشتاری ضروری است، فعالیت‌های متنوعی برای آشنا شدن با شکل نشانه‌ها آمده است تا آموزش خواندن در دبستان را آسان کند. برای مهارت نوشتن نیز که عمل پیچیده‌تری از خواندن است و به مهارت‌های حرکتی ظریف، حافظه‌ی دیداری و تجسم ذهنی نیاز دارد، فعالیت‌هایی به منظور آمادگی برای نوشتن آمده که کودکان را با مهارت‌های لازم درگیر می‌کند. در این کتاب، برای تطبیق فعالیت‌های خواندن و نوشتن با زبان فارسی و برنامه‌ی آموزشی کشور، فعالیت‌های مربوط بازنویسی و اهداف مورد نیاز اضافه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه