دانلود و خرید کتاب ز گفتار راوی کاظم کلانتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ز گفتار راوی اثر کاظم کلانتری

کتاب ز گفتار راوی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ز گفتار راوی

کتاب ز گفتار راوی نوشتهٔ کاظم کلانتری است. انتشارات آذرکلک این کتاب پژوهشی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، سطوح روایت در داستان‌های پهلوانی شاهنامه را بررسی کرده است.

درباره کتاب ز گفتار راوی

نویسندهٔ کتاب ز گفتار راوی که به بررسی سطوح روایت در داستان‌های پهلوانی شاهنامه پرداخته، توضیح داده است که بررسی سطوح روایت، یکی از مباحث روایت‌شناسی ساختگرا است. گفته شده است که کتاب حاضر نخستین تلاش برای بررسی سطوح روایت در یک اثر داستانی فارسی به شمار می‌رود. برای بررسی سطوح روایت در داستان های پهلوانی شاهنامه، بخش پهلوانی را به ۳ سطح فرادستانی، داستانی و زیرداستانی تقسیم کرده‌اند. در سطح فراداستانی، پیش‌روایت‌ها، پس‌روایت‌ها، تفسیرهای فردوسی و ارتباطشان با یکدیگر، در سطح داستانی ترتیب قرارگیری داستان‌ها در هر دورهٔ پادشاهی و در سطح زیرداستانی کارکرد روایت‌های درونه‌ای و نقششان در کنش و شتاب داستان تببین و تحلیل شده است. رویکرد نویسنده در تحلیل این ۳ سطح تا حد بسیاری، ساختارگرایانه و مبتنی بر توضیح ساخت و قواعدی است که ابوالقاسم فردوسی در روایت داستان‌های پهلوانی شاهنامه به کار برده است.

خواندن کتاب ز گفتار راوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی کهن ایران و قالب داستان‌های پهلوانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ز گفتار راوی

«داستان‌گویی در ادبیات کلاسیک، برخاسته از روایت‌گری‌ شرقی و تکنیک‌های خاص آن است. داستان‌گویان کهن با وارد کردن داستان‌های دیگر به روایت خود و به وجود آوردن یک داستان در داستان و یا روایت داستان‌های مختلف در یک مجموعه، اثری با سطوح روایی مختلف خلق می‌کردند. شیوه‌ی روایت‌گری فردوسی در شاهنامه نیز مطابق با همین شیوه شکل گرفته است. بررسی سه سطح اصلی روایت در شاهنامه و تبیین پیوند آن‌ها با یکدیگر می‌تواند به تعریف ساخت این روایات کمک رساند. به همین منظور در این کتاب، سطوح روایت را در بخش پهلوانی شاهنامه، به عنوان منسجم‌ترین و مهم‌ترین بخش شاهنامه، مورد بررسی قرار داده‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۹۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان