دانلود و خرید کتاب بیت کوین انتشارات فریمن ترجمه یگانه عبدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیت کوین اثر انتشارات فریمن

کتاب بیت کوین

معرفی کتاب بیت کوین

کتاب بیت کوین از انتشارات فریمن با ترجمهٔ یگانه عبدی و ویراستهٔ سیده زهرا سیدقاسم است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است. این کتاب تنها کتاب سرمایه‌گذاری است که به آن نیاز دارید؛ همچنین راهنمای مطلق مبتدی برای ارز رمزی است که دنیا و سرمایهٔ شما را در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن تغییر می‌دهد.

درباره کتاب بیت کوین

نرم‌افزارها در حال تسخیر دنیا هستند و این موضوع شامل پول هم می‌شود. امروزه اغلب تراکنش‌های مالی به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شوند. با به وجود آمدن ارزهای دیجیتال، کسب‌وکارها دیگر در زمینهٔ پرداخت‌های مالی خود با محدودیت بانک‌ها یا شرکت‌های پردازش پرداخت مواجه نیستند. در اینجا تنها چیزی که نیاز است یک دستگاه متصل به اینترنت است.

افرادی که به ارزهای دیجیتال باور دارند می‌گویند نوعی ارز را در اختیار داریم که هیچ دولت یا بانکی آن را صادر نکرده و صرفاً بر پایهٔ کدهای کامپیوتری و فناوری‌های ریزنگار به وجود آمده است. صاحب‌نظران معتقد هستند با حذف انسان از فرآیندهای مالی، احتمال فساد و اشتباهات ناخواسته به صفر خواهد رسید.

بیت‌ کوین (Bitcuin) اولین ارز دیجیتال موفق تاریخ است و اولین پروژه‌ای است که تمامی مشکلاتی را که سایر پروژه‌های پول دیجیتال با آن مواجه می‌شدند را برطرف کرد. با پیدایش بیت‌کوین بسیاری از پروژه‌های دیگر دنباله‌رو این ارز دیجیتال شدند و بیت‌کوین باعث ظهور تعداد زیادی ارزهای دیجیتال مختلف شد که اکثراً بر روی بلاک‌چین پایه‌گذاری شده‌اند؛ بلاک‌چین یک فناوری پیشرفته است که چهار ویژگی مستقل و غیرمتمرکز بودن، منبع باز و شفاف بودن، مقاوم در برابر سانسور بودن و همتا به همتا و اساساً خصوصی بودن را داراست.

به کمک ارزهای دیجیتال مردم می‌توانند بدون نیاز به نظارت سازمان‌ها بی‌واسطه و بدون نگرانی در مورد مرزهای جغرافیایی، سرمایهٔ خود را با یکدیگر جابه‌جا کنند و هرینهٔ جابه‌جایی پایینی را برای این انتقال بپردازند.

خواندن کتاب بیت کوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به عنوان یک فعال و سرمایه‌گذار در هر کدام از ارزهای دیجیتال لازم است بیت‌کوین را بیشتر بشناسید و اخبار بیت‌کوین و دانستنی‌های آن و آموزش بیت‌کوین، تحلیل کمیت و ماینینگ آن را دنبال کنید.

بخشی از کتاب بیت کوین

«یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر نوع پول، کمبود است. این مسئله اشاره به سهولت تولید و پیدایش پول دارد. کمبودی که به‌عنوان پول استفاده می‌شود، بسیار مهم است؛ زیرا تضمین می‌کند که عرضهٔ آن تحت کنترل باقی می‌ماند و ارزش پولی تک‌تک واحدها کم‌رنگ نمی‌شود. برای مثال، اگر هرکسی این توانایی را داشته باشد که پول را در خانه mint کند، ارزش اسکناس دلار کاهش خواهد یافت. اگر هر فردی که در خیابان راه می‌رفت، ۱۰۰ دلار در جیب خود داشت، قیمت کالاهای روزمره باید از نو تعیین می‌شد تا واقعیت پولی جدید را منعکس کند؛ قدرت خرید نقدی کاهش می‌یافت و پول به‌خودی‌خود بی‌ارزش می‌شد. پول فیات دارای موانع عرضهٔ مصنوعی است که این پدیده به این علت است که دولت‌ها با غیرت تمام از ضرابخانه‌هایشان محافظت می‌کنند. همچنین، دولت‌ها قبل از اینکه تصمیم بگیرند که پول بیشتری چاپ کنند، گردش کارهای طولانی تأیید را در نظر می‌گیرند.

در شرایط مالی فعلی، ممکن است به نظر برسد که اگر تمام چیزی که برای چاپ پول بیشتر نیاز باشد، یک تماس تلفنی از سمت رزرواسیون فدرال است، اما این‌طور نیست. قبل از اینکه چنین تصمیماتی اخذ شود، لازم است مشورت‌هایی توسط اقتصاددانان و کارشناسان سیاسی مالی دولت صورت گیرد.

امروزه، تصمیم چاپ پول به فرایند ساده‌تری تبدیل شده است؛ زیرا شرایط اقتصادی منحصربه‌فردی وجود دارد که هرگز پیش از آن با چنین شرایطی روبه‌رو نبوده‌ایم. این شرایط، نظریه‌های اساسی اقتصادی را بی‌اعتبار می‌کنند و به همین دلیل است که اقتصاد سنتی، پاسخی برای این وضعیت ندارد. همچنین به این معنی است که BTC یک مورد معتبر است که می‌توان آن را به‌عنوان پول در نظر گرفت. همان‌طور که در فصل قبل توضیح دادیم، BTC عرضهٔ داخلی را درست در شبکهٔ خود محدود کرده است. الگوریتم پاداش همچنین تضمین می‌کند که تکرار BTC سخت است. هزینهٔ قدرت پردازش به‌طور پیوسته افزایش خواهد یافت تا زمانی که هیچ ارزشی در استخراج BTC حاصل نشود. حتی اگر حباب‌های فرضی قیمت BTC را به سطوح نجومی افزایش دهند، محدودیت سخت تعداد سکه‌ها به این معنی است که کمبود همیشه وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۳۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان