دانلود و خرید کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری نایجل لاتا ترجمه میترا ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری اثر نایجل لاتا

کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری

معرفی کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری

کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری نوشتهٔ نایجل لاتا و ترجمهٔ میترا ملکی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. پیش از آن که بچه‌ها دیوانه‌ات کنند این کتاب را بخوانید.

درباره کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری

اغلب ما دوست داریم بچه‌دار شویم، اما بچه‌دارشدن یک مسئله است، بزرگ‌کردن بچه یک مسئله دیگر. در واقع، ماجرای اصلی وقتی صاحب بچه می‌شویم شروع می‌شود. هیچ کس پیش از آن به‌مان نمی‌گوید این مسیر چقدر سنگلاخ دارد. شاید هم می‌گویند، ولی به قول نویسنده کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری، ما توجهی نمی‌کنیم. از لحظه‌ای که بچه به دنیا می‌آید تلاطم شروع می‌شود؛ چند ماه اول نگاه می‌کنید و می‌بینید کل روز تمام دغدغه‌تان شده سیرکردن شکم کوچولو، آروغ‌گیری‌اش، تمیزبودن پوشکش و به‌موقع و به‌اندازه خوابیدنش؛ بی‌خوابی و خستگی خودتان به کنار. همه‌چیز هم مرحله‌به‌مرحله است و هر مرحله چالش جدیدی همراه با سختی‌های مختص خود روبه‌رویتان می‌گذارد.

اگر در این مسیر پرپیچ وخم بچه‌هایتان مشکلی هم پیدا کردند، مثلاً بدخواب، بدغذا یا بدعنق شدند، آن وقت علاوه بر وظایف همیشگی‌تان باید انرژی مضاعفی صرف کنید تا آن مشکل را هم رفع‌ورجوع کنید. بنابراین خیلی وقت‌ها بی‌تجربگی و ناآگاهی از بعضی شرایط بچه‌ها ممکن است خیلی راحت پدر و مادرها را از مسیر درست منحرف کند، و این هم به بچه و هم به والدین آسیب می‌رساند.

این روزها انواع منابعِ به‌ظاهر علمی در فضای مجازی در مورد انواع شیوه‌های تربیتی و راه‌های برخورد با مشکلات بچه‌ها صحبت می‌کنند که گاه کاملا متناقض هم به نظر می‌آیند و باعث سردرگمی بیشتر والدین می‌شوند. افراد بی‌شماری این روزها به لطف فضای مجازی و مطالعه آن منابع کذایی متخصص تربیت کودک شده‌اند و با دیدن هر بچه‌ای آموخته‌های خود را از منبع فخیم اینترنت نثار جان پدر و مادرها می‌کنند. در چنین موقعیتی، خواندن کتابی از یک متخصص، که اصولی ساده و کاربردی را بر پایه تجربه و منابع علمی معتبر و با مثال‌هایی واقعی از مواردی که خودش با آن‌ها کار کرده ارائه می‌دهد، چراغی روشن در این مسیر خواهد بود و از استرس و سردرگمی بیشتر خواهد کاست.

نویسنده کتاب، نایجل لاتا، روان‌شناس بالینی معروف ساکن نیوزیلند، بیش از ۲۰ سال است با انواع خانواده‌ها و بچه‌هایی سروکار داشته که مشکلات بی‌شماری داشته‌اند. وی نویسنده چندین عنوان کتاب در حوزه روان‌شناسی کودک است، که این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌هایش است. او همچنین دو برنامه تلویزیونی پرمخاطب در زمینه خانواده و تربیت کودکان در نیوزیلند و استرالیا دارد که شهرت و محبوبیتش را دوچندان کرده. نویسنده همچنین به پاس خدمات شایسته‌اش در زمینه روان‌شناسی خانواده و کودک نشان شایستگی نیوزیلند را از طرف ملکه دریافت کرده است.

این کتاب نتیجه سال‌ها تجربه و اندوخته‌های علمی نایجل لاتاست که به صمیمانه‌ترین شکل و با طنزی شیرین نوشته شده. و از آن رو که خود صاحب دو پسر شر و شیطان است، همچون والدی واقعی سعی در درک پدر و مادرها دارد و با استفاده از تجربیات گرانبهایش کاربردی‌ترین راهکارها را ارائه می‌دهد. نگاه او از بالا به پایین و متهم‌کننده نیست، بلکه با درک عمیقی که از تربیت کودکان دارد باارزش‌ترین آموخته‌ها و تجربیاتش را به ساده‌ترین و قابل درک‌ترین شکل برای همه والدین به قلم آورده است.

خواندن کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزندپروری

«یک اصل اقتصادی خیلی ساده محرک رفتار بچه‌هاست ــ و در واقع رفتار همه ما ــ و آن این است: هزینه‌اش چقدر است؟ قبل از این‌که برای انجام دادن کاری تصمیم بگیرید، باید برآورد کنید که آیا هزینه این رفتار به نتیجه‌اش می‌ارزد. برای مثال اگر سه‌ساله باشید و بخواهید اسباب‌بازی‌ای را به طرف گربه پرتاب کنید، باید هزینه‌ها و فواید آن رفتار را سبک‌سنگین کنید.

جنبه مثبت ماجرا این است که یک‌جورهایی پرتاب کردن چیزی به طرف گربه خیلی سرگرم‌کننده است، چون سر درآوردن از این‌که اسباب‌بازی چه نوع تأثیری بر گربه می‌گذارد شدیداً جالب است. بعد هم کلا با این کار گربه حتماً از اتاق بیرون می‌پرد که در این صورت، اگر شما یک کله‌خراب سه‌ساله باشید، خیلی‌خوش به حالتان می‌شود.

نهایتاً به خاطر این نوع رفتار با پدر و مادرشان رودررو می‌شوند و آن‌ها توضیح می‌دهند که نباید به طرف حیوانات چیزی پرتاب کرد.

جنبه منفی ماجرا هم این‌که ممکن است به اتاقشان فرستاده شوند یا اسباب‌بازی‌هایشان را ازشان بگیرند.

پس قبل از پرتاب اسباب‌بازی به طرف گربه بهتر است فکر کنند آیا فواید این کار به هزینه‌های بالقوه‌اش می‌ارزد یا نه.

علم اقتصاد به زبان ساده.»

نظرات کاربران

کاربر ۴۶۵۳۸۶۷
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

کتاب بسیار خوب و کاربردی بود، ترجمه هم خوب بود، به تمام پدران و مادران پیشنهاد میکنم که هرچه زودتر کتاب رو بخونن

zianaseh
۱۴۰۳/۰۲/۱۹

عالیبودازشماخیلیممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان