دانلود و خرید کتاب زندگی ماقبل تاریخ بلیندا گالاگر ترجمه مریم اسکندری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زندگی ماقبل تاریخ

«زندگی ماقبل تاریخ» از مجموعه کتاب‌های دایرةالمعارف پرسش‌ها و پاسخ‌هابه قلم بلیندا گالاگراست. این کتاب به زندگی جانداران و موجودات باستانی ساکن کره زمین مانند دایناسورها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در طول عمر دراز زمین، میلیون‌ها گونه جانوری به وجود آمده‌اند، زندگی کرده‌اند و سپس از بین رفته‌اند. دایناسورها، مثال ملموسی برای همه مردم هستند، ولی گونه‌های مشابه دیگری هم مثل مارمولک آبی بسیار بزرگ و کوسه ماهی عظیم الجثه نیز وجود داشته‌اند که از هر حیوان گوشتخوار امروزی دیگر، بزرگتر بوده‌اند. ولی از بین تمام این حیوانات منقرض شده، دایناسورها از لحاظ تطابق، موفق‌ترین بوده‌اند که بیش از ۱۵۰ میلیون سال در هر جایی از کره زمین سکونت داشته‌اند. آنها به قدری موفق بوده‌اند که بزرگترین معمایی که در موردشان مطرح است این است که چگونه به کلی از میان رفته‌اند.

دایناسورها در اندازه‌های گوناگون طبقه بندی می‌شدند، این محدوده شامل دایناسورهایی به اندازه یک مرغ کوچک که در میان سرخسها و خزه‌ها می‌جهیدند تا دایناسورهای گیاهخوار و گوشتخوار غول پیکری، که امروزه در فیلمها می‌بینیم؛ می‌باشد. از آنجایی که فقط استخوانهای دایناسورها باقی مانده است، چیز زیادی راجع به آنها نمی‌دانیم. ولی از بقایای این جانوران می‌توان به این نتیجه رسید که اغلب آنها، در لانه‌هایی که به دقت ساخته می‌شده، تخم می‌گذاشتند؛ مهاجرت می‌کردند و به صورت گروهی زیست داشته‌اند. آنچه ما در مورد‌شان نمی‌دانیم، رنگشان، صدایشان و اینکه آیا مثل پستانداران و پرندگان امروزی خونگرم بودند یا نه؟

نظرات کاربران

کاربر 774600
۱۳۹۸/۰۷/۱۰

من یکی که این کتاب را دوست دارم به خاطر اینکه رشته تاریخ می روم

کاربر ۳۳۷۴۱۹۵
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

من میخواستم کتاب رو بخرم برام پست کنن.نمیدونستم وقتی میخرم فقط میتونم از اینترنت بخونم.اگه میشه لطف کنید راهنماییم کنید.من چجوری کتاب رو تهیه کنم.؟؟؟ممنون

کاربر ۲۹۵۰۳۶۸
۱۴۰۰/۰۱/۲۲

خیلی جالب بود خوشم اومد

آسمان
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

کتاب خیلی قشنگی است

کاربر ۵۵۸۱۳۳۶
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

عالی بود خیلی کتاب قشنگیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان