دانلود و خرید کتاب گردویت را بشکن وحید ایزانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گردویت را بشکن اثر وحید ایزانلو

کتاب گردویت را بشکن

معرفی کتاب گردویت را بشکن

کتاب گردویت را بشکن نوشتۀ وحید ایزانلو را انتشارات مشاهیر فردا به چاپ رسانده است. موضوع کتاب انگزیشی و در حوزۀ توسعۀ فردی است. نویسنده ضمن برشمردن کارکردهای مغز و ظرفیت‌های آن، دربارۀ مضرات غرق‌شدن در فناوری‌ها، ویژگی‌های شخصیتی برای ثروتمندشدن و رازهای رسیدن به ثروت نوشته و همچنین راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت و آرامش درونی ارائه داده است.

درباره کتاب گردویت را بشکن

کتاب گردویت را بشکن نوشتۀ وحید ایزانلو، کتابی در حوزۀ توسعۀ فردی و انگیزشی است. نویسنده در این کتاب مهم‌ترین عنصر در رسیدن به موفقیت و آرامش فردی را مغز انسان می‌داند. در میان همه مواهبی که آدمی از آنها برخوردار است، مغز ارزشمندترین موهبت به شمار می‌رود. شاید بتوان مغز را ملکه‌ای تمام عیار در جسم و جان آدمی دانست که در راس وجود او نشسته و با قدرت و جسارتی مثال‌زدنی تمامی اجزای او اعم از اندام‌ها، اعصاب و حتی روح و روان او را مدیریت و کنترل می‌کند. به‌نحوی که بروز هرگونه خلل و خدشه در فرآیند فعالیت مغز، قادر است کل سیستم حرکتی و یا فکری انسان را به هم بزند و از این موجود قدرتمند که سیطره بر جهان و جهانیان را در میان آرزوهای خود جای داده است، موجودی بس ضعیف و بی‌دست و پا بسازد.

آگاهی از ساختار، قابلیت‌ها و کارکردهای مغز می‌تواند دستاوردهای زیادی برای انسان به همراه بیاورد. اگر بدانیم ساختار فیزیکی مغز و توانمندی‌های غیرفیزیکی آن همچون ذهنیت، خاطره‌سازی، رویاپردازی، توهم، باور، حافظه و... تا چه اندازه در روند زندگی ما ایفای نقش می‌کنند و منشاء ایجاد احساسات مختلفی همچون غم، شادی، یاس، خشم، عصبانیت، نفرت، عشق و... در وجودمان هستند، بی‌شک اشتیاق صدچندانی نسبت به شناخت آن در خود می‌یابیم.

ایزانلو در ادامه ضمن برشمردن مضرات غرق‌شدن در فناوری‌ها و لزوم محافظت از مغز و حافظه به دو راز مهم اشاره کرده است:

راز اول: محدودیت‌های ذهنی‌تان را بشناسید

راز دوم: انگیزه داشته باشید

وی در ادامه چهار گام برای رسیدن به آرزوها آورده است:

گام اول: شاخص قابلیت آموزش‌پذیری را در خود ایجاد کنید

گام دوم: نسبت به یادگیری اشتیاق داشته باشید

گام سوم: مقیاس تعادل آموزش را در نظر بگیرید

گام چهارم: دستیابی به شایستگی ناخودآگاه است

ایزانلو قدرت ذهن، اشتیاق برای آرزوها، تغییر احساسات، ساخت رؤیا، جذب افکار هم‌سو و تمرکز بر آرزوها را برای رسیدن به شایستگی مهم دانسته و ضمن برشمردن ویژگی‌های شخصیتی برای ثروتمندشدن و هفت راه مهم برای کسب ثروت را ارائه کرده است.

کتاب گردویت را بشکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های انگیزشی و توسعۀ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گردویت را بشکن

«محافظت از مغز

به دنبال آنچه درباره مغز ذکر شد، لازم است درباره اهمیت محافظت از مغز نیز سخن بگوییم. مغز ما برای داشتن عملکرد بهتر نیازمند سوخت درجه یک است که با خوردن غذاهای باکیفیت که ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان زیادی دارند، تغذیه و در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌شود. یعنی همان رادیکال‌های آزاد تولیدشده موقع استفاده بدن از اکسیژن که باعث آسیب به سلول‌ها می‌شود.

حتی هوایی که تنفس می‌کنیم یا افرادی که اوقات خود را با آنها می‌گذرانیم بر شیوه عملکرد مغزمان تأثیرگذار هستند. به همین دلیل هم گفته شده که هر فرد درحقیقت میانگین پنج‌نفری است که بیش‌ از همه با آن‌ها وقت می‌گذراند.

ما چه اضطراب را تجربه کنیم چه نه، هورمونی به نام کورتیزول در بدن مان آزاد می‌شود تا اثرات فیزیکی اضطراب را در بدن کاهش دهد. حال اگر این اتفاق به‌طور مکرر رخ دهد، انباشته کورتیزول در مغزهایمان به کاهش عملکرد صحیح آن می‌انجامد.

در حالت بیداری مغز ما آن‌قدر درگیر کارهای دیگر است که ظرفیت لازم برای دور کردن خود از عوامل استرس‌زا را ندارد. بنابراین خواب خوب و کافی در زمان مناسب برای بقاء ما به اندازه آب و غذا مهم است. چنانکه بدون داشتن خواب کافی نمی‌توانیم مسیرهایی را در مغز خود شکل دهیم که به ما در یادگیری و بهبود حافظه کمک کند و این‌گونه تمرکز و واکنش سریع نسبت به مسائل برای ما مشکل‌تر خواهد شد.

یکی از دلایلی که مانع برخورداری از یک خواب باکیفیت در بسیاری از افراد می‌شود این است که قادر نیستند ذهن خود را به موقع خاموش کنند. در این زمینه می‌توان «مراقبه» را یکی از راهکارهای کمک به معضل بی‌خوابی دانست.

در ادامه این مبحث پیش از آنکه به ارایه مباحثی درباره روش‌های یادگیری سریع و آسان بپردازیم، مروری خواهیم داشت بر کارکردهای متنوع ذهنی انسان وعوامل محدود کنندهٔ ذهن، که قادرند ذهن او را محدود کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۱۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
۱۲,۷۵۰
۵۰%
تومان