دانلود و خرید کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی زهرا محسن الحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی اثر زهرا محسن الحسینی

کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی

کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی نوشتهٔ زهرا محسن الحسینی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای گام به گام تغذیه تکمیلی کودکان است.

درباره کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی

از چالش‌هایی که والدین برای شروع غذای کمکی با آن مواجه هستند، انتخاب غذاهایی است که برای رشد و تکامل فرزندشان مفید باشد. باتوجه‌به تنوع بسیاری از محصولات غذایی و تصمیم‌گیری درباره نوع و میزان مصرف آن‌ها، این مسئله به یک چالش تبدیل شده است. این کتاب، به‌عنوان یک راهنمای ساده، شما را در تهیه غذاهای سالم راهنمایی می‌کند. با ارائه نکات کاربردی، شما به‌راحتی می‌توانید یک الگوی تغذیه سالم برای کودکتان ایجاد کنید که به رشد و سلامتی آن‌ها کمک کند و بهترین تغذیه را برای کودکانتان براساس نیازهایشان تهیه کنید.

خواندن کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شور و نشاط کودکی، همراه با غذای کمکی

«بخش اول: سفری به دنیای تغذیه‌ی تکمیلی

چه زمانی برای شروع غذای کمکی مناسب است؟

تغذیه سالم در دو سال اول زندگی کودکان بسیار مهم است. شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای کودکان است و پس از شش ماه، غذای جامد به برنامه تغذیه اضافه می‌شود. توجه به مقدار و ترکیب صحیح غذاها به رشد و سلامت کودکان کمک می‌کند.

شیر مادر حاوی تمام عناصر غذایی لازم برای رشد و تقویت سیستم ایمنی کودک است و در سن زیر شش ماه تمام نیازهای تغذیه‌ای کودک را برآورده می‌کند و در این مدت، به‌جز شیر مادر، نباید هیچ‌چیز دیگری به کودک داده شود، حتی آب.

همراه با رشد و فعالیت بیشتر کودک، نیازهای تغذیه‌ای او نیز افزایش می‌یابد. اگرچه شیر مادر یکی از بهترین و مفیدترین منابع تغذیه‌ای برای نوزادان است، اما به‌تنهایی نمی‌تواند نیازهای تغذیه‌ای کودک را به اندازه کافی تأمین کند. بنابراین، بهترین راه برای تأمین این نیازها، مصرف غذای کمکی به همراه شیر مادر است. والدین باید به تأمین نیازهای تغذیه‌ای کودک خود با استفاده از غذای کمکی و شیر مادر به‌طور همزمان، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به‌طورکلی، بهترین زمان شروع غذای کمکی پایان شش‌ماهگی است، اما درصورتی‌که کودک وزن کافی ندارد یا نیاز به تغذیه خاصی دارد، پزشک ممکن است غذای کمکی را در سنین زودتر توصیه کند. تصمیم نهایی درباره زمان شروع غذای کمکی باید توسط پزشک متخصص اطفال گرفته شود.

نشانه‌های آمادگی کودک برای شروع غذای کمکی

شروع غذای کمکی به کودکان یک مرحله جذاب و شیرین از رشدشان است. می‌توانید از نشانه‌هایی که کودک شما به شما می‌دهد، بفهمید آیا او آماده‌ی شروع غذای کمکی است یا نه؟ این نشانه‌ها شامل موارد زیر است:

دفعات شیرخوردن بیشتر شده، ولی بعد از شیرخوردن سیر به نظر نمی‌رسد.

دوست دارد اشیاء رو به دهان ببرد.

می‌تواند گردنش را کامل بالا بگیرد.

وقتی شما غذا می‌خورید، ذوق می‌کند و تلاش می‌کند غذای شما را بگیرد.

نسبت به سن خود وزن‌گیری خوبی ندارد.

قوانین کلی برای شروع غذای کمکی در کودکان

شروع غذای کمکی به کودکان، اولین گام مهمی است که برای رشد و تغذیه سالم آن‌ها باید انجام شود. با رعایت قوانین ساده و کاربردی، می‌توانید به بهترین شکل ممکن این مرحله را شروع کنید.

ابتدا با یک نوع غذای ساده شروع کنید و سپس به‌تدریج مخلوطی از چند نوع غذا به کودک بدهید تا مشکلات گوارشی و آلرژی‌های احتمالی از بین برود.

هر نوع ماده غذایی را به‌تدریج شروع کنید و بین اضافه‌کردن مواد غذایی مختلف، حداقل سه تا پنج روز فاصله بگذارید تا بتوانید واکنش کودک را به هر غذا ارزیابی کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

حجم

۲۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان